Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-26, 18:20
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja jag ger fan i vad hon är. Räcker bra med bara extremist för min del.

I stort sett varje mening i texten påvisar BOs hudfärg i negativa ordalag. Att de som känner medlidande och intresse i fallet har i stort sett samma hudfärg är också negativt.

Så ja nån sorts extremist är hon. Ointressant vilket.
Ja, då förstår jag inte varför du kommenterade mitt inlägg.
Citera
2015-06-26, 18:39
  #158
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Ja, då förstår jag inte varför du kommenterade mitt inlägg.
Nej det var min synpunkt bara att hon är någon extremist. Oklart åt vilket håll.
Det var inte min mening att ändra betydelsen i ditt inlägg.
Citera
2015-06-26, 19:54
  #159
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Nej, och befinner man sig så geografiskt nära eller på annat sätt har en personlig (om än avlägsen) relation vore det ju jävligt underligt ifall man inte blir på ett eller annat sätt berörd.
För mig och större delen av svenska folket är det ju dock bara en tragisk händelse bland många andra.. eller man hade kunna tro det i alla fall.. tills det totalt tar över nyhetsrapporteringen och media kör varvräknaren i topp för att kunna krama ut så mycket som möjligt ur det.

Jag fattar att många här i tråden hakar upp sig på de referenser till nån slags vithetsnorm i stycken som detta



Men läs texten en gång till så kanske du kan se var jag anser att den relevanta kritiken ligger i det stycket.



Det är knappast så att jag tolkar in saker som inte finns där om man ser till att rubriken för krönikan trots allt lyder Ett mord är ingen deckare.


Jo jag kan förstå hur du menar. Jag förstår nog också hur artikeln var tänkt i det att massmedia ska krama ur nyheten till sista droppen.

Men för mig blir det fel. Det blir bara floskler om att vita bryr som om detta för att BO var vit. Att media rapporterar bara för att BO var vit.

Jag tror ju att de allra flesta följde rapporteringen med genuina känslor för LHs välbefinnande och inte misstog rapport och aktuellt för ett avsnitt av morden i Midsomer.

Hudfärg är av ingen betydelse. Inga barn ska behöva dö för ingen anledning. Det är snarare det som lockade folk till att delta på något sätt, att någons barn, som likväl kunde vara ditt eget, dog på väg hem från sitt jobb. Och när tillvägagångssättet blir känt tror jag att det kommer chockera.
Citera
2015-06-26, 21:04
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Hon uttalar sig negativt om medias hantering och att de använder sig av vad jag antar man får kalla för purpurprosa i rapporteringen av en tragiskt händelse.

Att du utläser hat mot offret i det, och inte kan förklara varför, antar jag är för att du själv har nåt inom dig som inte är som det ska.



Jag satt säkert tyst, mest för att jag inte hade tid eller ork att följa svensk media just då.

Kan du vara snäll att förklara vad det är som är så jävla provocerande med Cullheds text? Anser du att media hanterade tragedin det på ett sansat och respektfullt vis?

Och ska du spy så gör helst det nån annanstans, men du får gärna förklara vad jag har skrivit som är relativistiskt.

Om du nu vill att jag ska hänga upp mig på enstaka ord och formuleringar...
tillåtits publicera? Är det ditt sätt att antyda att man inte ska tillåtas att tycka, säga eller publicera vad man vill?

Det var ju en förbannad tur att du orkade följa svensk media nu då.

Det är väl en jävla skillnad mellan rätten att få ha och uttrycka en åsikt å ena sidan, och få den publicerad i ett etablerat medium å den andra. Är det inte?

Det är inget enskilt som går att peka på som är relativistiskt. Det är din ton, dina val av perspektiv, ditt trivialiserande av andras upprördhet reducerande det till nån pubertal gymnasieanalys. Det är det faktum att allt du säger i den här tråden vittnar om att du tillhör identitetsvänstern. Du sitter på fester och gapar och gormar och kan inte få nog av din egen röst. Du får tårar i ögonen av dina fina ord om "utsatta" människor. Du är övertygad om det mångkulturella samhället men saknar bildningen och den intellektuella rörlighet som krävs för att inse att det är en nyliberal utopi. Nånstans i allt det här menar jag att du är en relativist.
Citera
2015-06-27, 08:38
  #161
Medlem
Efter terroristattacken i Tunisien, med minst 30-40 mördade personer, bara väntar man på att Elin Cullhed, Lady Dahmer, Marcus Priftis eller någon välplacerad observatör av samma typ ska skriva en krönika om hur väldans överdrivet intresse, hur mycket känslomässigt formulerad rapportering det är - eller kommer att bli - kring denna händelse bara för att offren var vita européer, medan ingen bryr sig om de stackare som avlidit under en svår värmebölja i Pakistan. De senare är ju troligen litet mer brunaktiga i skinnet. Rasism i media igen!

Eller nej, jag tror inte att Metro, Expressen, DN eller någon annan större tidning skulle publicera en sådan krönika. I sak är det dock föga skillnad, det är ju exakt samma slags argument och de körs ofta av våra svenska proffstyckare.
Citera
2015-06-27, 13:12
  #162
Medlem
BurkHanss avatar
En sak kan vi vara säkra på; hade den försvunna och mördade varit en importerad somalisk blånegress, så hade Elin Cullhed gått i spinn i månader över hur de VITA, "svensk-litauiska" männen besudlat och förlustat sig med den SVARTA kroppen. Med all sannolikhet som en konsekvens av den "strukturella rasism" som det vita, svenska gubbslemmet bekänner sig till för att behålla sin maktposition och hindra somaliska kvinnor att få vd-jobb och styrelseplatser i näringslivet (sen de lärt sig ABC-boken vill säga!).

Bortsett från den efterblivet sjuka pk-vinklingen, så är det totalt empatilöst att utnyttja ett mord på en ung flicka för att idka självutplåningspropaganda, samt utstuderat svensk- och Sverigehat på det vis Cullhed försöker. Visste jag inte bättre skulle jag tro att hon skrev detta för att provocera, men sådan självkännedom har knappast lilla Elin.

Elin Cullhed, ytterligare en i den oändliga raden av svårt psyksjuka vänsterextremistfeminister som förtär vårt land och vårt folk med sitt enorma självhat. Ett namn att lägga på minnet. Någon som vet vad/om hon skrev något i samband med detta fall, eller var det locket på? :

(FB) Uppsala 26/5-14: mord på Minnie Nováky
Citera
2015-06-27, 23:25
  #163
Medlem
Stakeholders avatar
Hon lider måhända själv av ett självskadebeteende? Hon är ju för fan själv vit!

Skön brud.
Citera
2022-12-14, 18:07
  #164
Medlem
fredricomartins avatar
Jag är arg på Elin
Citera
2022-12-14, 18:28
  #165
Medlem
sfrges avatar
Elin Cullhed är lärare, författare och kulturskribent. Är man både akademiker och författare så är man skolad i att hata det västerländska samhället och den vite mannen.

Jag tycker det är lite märkligt att just kulturmarxister och vänsteraktivister verkar vurma för laglöshet och anarki. Det är fan obegripligt. Om det händer något brott någonstans så skall förövaren liksom aldrig behöva ta ett ansvar. I alla fall om förövaren är MENA.
Ta bara korankravallerna som exempel. Då var det Paludans fel att horder av orcher slog sönder halva städer.

Om Lisa Holm hade bott i gamla Sovjet, som kulturvänstern verkar hylla som land, så hade hennes mördare avrättats med nackskott.
Jag tycker det är lite märkligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback