2015-06-23, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Tror du på det där själv? Antagligen din lättmanipulerade gentile. Judenheten sitter i blodet och religionen är deras sätt att uttrycka det på, bara förvirrade kulturmarxister kan tro nått annat.
Om vi ska tro på judarna så är de en egen ras som gud själv har valt ut som härskare över jorden, de är helt enkelt övermänniskor och vi andra undermänniskor. För en ateist som mig så är judarna blott ett folkslag som likt de flesta folkslag har förvirrade religiösa tankar och en narcissistisk kultur som sätter den själva i centrum av universum trots att allt tyder på att de är betydelselösa ur universums perspektiv. Genom att judarna är relativt strikta med att gifta sig inom den egna gruppen så upprätthålls givetvis en biologisk särart, vilket stärks av kulturella normer och religiösa regler som att bara ett biologiskt barn till en judinna kan anses vara jude.
Citera
2015-06-23, 00:34
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
ehh…judar är ingen ras, det är en religion.
Judar är en etnoreligiös grupp,och enligt judisk tradition så räknas man som juda om mamman är judinna,detta oavsett om man är praktiserade.
Många icke-prakitserande judar kallar sig trots allt själva för judar.

Citat:
Och jag skulle nog våga påstå att de flesta av dem är s.k. kaukasier, dvs vita.
Inkorrekt;
en kroknäst,bajsbrun semit med unibrows från Jemen är en kaukasier,medan en ljushyad japan inte är det.
Ras är mer än hudfärg,och judarnas realtivt ljusa hy i förhållande till deras arab-semitiska brödar är således knappast något bevis på att är "vita" (även om vissa av dem onekligen är väldigt uppblandade med vitt blod).
Citat:
Well det beror på att vita, heterosexuella män som sagt länge varit en extremt privilegierad grupp i världen och fortsatt är det.
På vilket sätt (ur en juridisk synpunkt) är en vit,heterosexuell svensk man mer priveligierad än t.ex en nyinvandrad homosexuell blåneger?
Citat:
Ni får verbal och "teoretisk" kritik riktad mot er som grupp, inte som individer, vore ju bra om ni kunde särkilja på detta.
Fast ni som spelar på den politiskt korrekta planhalvan brukar ju hävda att kollektiviseringen är den störtsa synden och att man ske se människor som individer.
Mer för att fortsätta på ditt resonemang:
Är det acceptabelt att rikta kritik mot andra grupper såsom att konstatera att muslimer och mycket grovt överrepresentreade inom religiöst motiverade våldsdåd,eller att negrer rent vetenskapligt sett har lägre IQ än kaukasier?
Citat:
Och den "skiten" ni får är inte i närheten av den skit er grupp har hällt över andra grupper genom historiens gång. Ingen försöker göra er till slavar varken arbetsmässigt eller sexuellt,
Vita har tagit vita som slavar (romariket,vikingaräderna),och negrer har tagit and negrer som slavar (och sålt dem till vita),och än idag så är negerafrika den delen värst drabbade världsdelen av modern slaveri,medan slaveri är så gott som obefintligt i den vita världen.
Poöngen är att både vita och svarta (den förstnämnda gruppen endast historiskt sett) bedrivit slaveri utan hänsyn till ras,och att anledningen till att negrerna inte lyckats förslava vita är för att det vita teknologiska och civlilisationsmässiga övertag som gjort att de kunnat värna sig från att tas som slavar av negrer.
Avsikten bland negrerna fanns/finns alltså,men deras efterblivenhet gjorde att vita lyckades värna sig från att bli förslavade av dem men inte vice versa.
Citat:
ingen försöker ta ifrån er era mänskliga rättigheter, äganderätt eller rösträtt.
Ge konkreta exempel på hur vita idag försöker frånta andra raser deras rättiigheter,och om inte,rättfärdiga varför du då anser att vita har någon slags arvsskuld från deras koloniala förfäder (detta borde dock inte gälla Sverige och en rad andra länder som inte bedrev kolonisation).
Citat:
Inte ens de svarta sydafrikanerna gjorde detta mot vita, fast de hade satan så goda skäl.
Sydafrikanerna ska skatta sig lyckliga och inse att de hade sprungit runt i höftskynken och jagat antiloper ifall vita inte grundat och byggt upp det moderna Sydafrika.
Citat:
Jag är vit, jag fattar att den grupp människor jag tillhör, vita är extremt privilegierad och att jag också bör vara medveten därom.
Jag är också vit och delar inte ditt fördomsfulla,kollektiviserande "vi och dem"-tänkande.
Citera
2015-06-23, 06:12
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Det är ingen ideologi, det är ett ord på något högern hävdar skulle vara en ideologi. En inbillning kring vad ex. frankfurtskolan sysslat med. Och ingenting som den, marxister eller vänstern varit delaktiga i. Vänligen håll isär saker och ting.
Jag har inte sagt någonting om Frankfurtskolan. Jag vet att andra som pratar om kulturmarxism tar upp den. Om det ligger något i det eller inte är inte jag rätt person att bedömma, och allvarligt talat så bryr jag mig inte heller. Det är fortfarande samma ideologi oavsett om den kommer från Frankfurt eller inte. Men jag hoppas du har förstått vad det är nu iaf.

Citat:
ehh…judar är ingen ras, det är en religion. Och jag skulle nog våga påstå att de flesta av dem är s.k. kaukasier, dvs vita.
Vilka skyldigheter och diskrimineringar anser du svenska män har på sig och som då alltså svenska kvinnor har privilegium ifrån? Och kör inte med värnplikten igen, den är bortagen.
Judar är en religion och en etnisk grupp, vad det nu gör för skillnad. Jag förstår inte varför man ska hålla på med kollektiv skuldbeläggning öht, men sen är jag inte feminist heller. Jag vet att värnplikten är borttagen nu, så bland 90-talisterna gäller inte just den formen av diskriminering. Men eftersom du syftade på medelålders män (som i regel var födda före 90-talet) så har de flesta av dem varit slavar och diskriminerade av staten för att de fötts in i fel kön. Bland medelålders svenskar har kvinnor varit privilegierade jämfört med männen.

Citat:
Well det beror på att vita, heterosexuella män som sagt länge varit en extremt privilegierad grupp i världen och fortsatt är det. Ni får verbal och "teoretisk" kritik riktad mot er som grupp, inte som individer, vore ju bra om ni kunde särkilja på detta. Och den "skiten" ni får är inte i närheten av den skit er grupp har hällt över andra grupper genom historiens gång. Ingen försöker göra er till slavar varken arbetsmässigt eller sexuellt, ingen försöker ta ifrån er era mänskliga rättigheter, äganderätt eller rösträtt. Inte ens de svarta sydafrikanerna gjorde detta mot vita, fast de hade satan så goda skäl. Så jupp ni får faktiskt ta "skiten" och lära er som sagt fatta vad man pratar om. Jag är vit, jag fattar att den grupp människor jag tillhör, vita är extremt privilegierad och att jag också bör vara medveten därom.
Privilegierad är inte samma sak som rik. Men ok, vi får påhoppen som grupp och inte som individer. Bra då, då kan vi ju också börja slänga rasistiska och sexistiska uttryck omkring oss om zigenare, negrer, kvinnor och bögar och motivera det med att vi bara angriper grupperna och att de borde fatta att det inte handlar om dem själva som individer.

Alla folk har tagit slavar genom hela historien (och det pågår fortfarande). Att vita som grupp skulle ha diskriminerat mer än andra grupper är minst sagt en grov historieförfalskning. Jag har lika liten anledning av att ta skiten för vad en vit person gjorde för 200 år sedan som min svarta granne har för vad någon negerhövdning i Afrika gjorde på 1500-talet. Kollektiv skuldbeläggning är idioti och det är just dessa rasistiska/sexistiska böjelser som kulturmarxister ägnar sig åt hela tiden .

Citat:
Könstympning heter det bara när man "stympar" kön. Det heter omskärelse för det du syftar på. Vad skulle du använda för ord för de fåtal fall som finns i världen när man faktiskt stympar pojkars kön? Juridisk abort skulle kränka ex. småpojkars rättigheter, så blir ju rätt emotsägelsefullt i denna sak eller hur? Vårdnad tilldöms mest båda föräldrarna nu för tiden och i de fall enskild vårdnad efter tvist förekommer så är det ju en rättslig process, så rätt svårt uttala sig bestämt om att ojämnvikt skulle bero på diskriminering i alla fall. Som sagt män är avsevärt mer kriminella, de är avsevärt mindre med sina småbarn och dessa saker måste ju ge utslag. Och "slavar i militären"??
Alla dessa exempel är fullt giltiga och vi har redan gått igenom dem i andra trådar mer i detalj där jag menar att det har belagts bortom varje rimligt tvivel att det handlar om hyckleri och en inkonsekvent lagstiftning där män straffas hårdare än kvinnor av våra lagstiftare.

Citat:
Diskriminering och nepotism alltså. Bra du erkänner det.
Absolut, däremot förstår jag inte varför människor som inte har någonting med den nepotismen att göra ska bli bestraffade bara för att de råkar födas in i samma kön som en del av de människor som ägnar sig åt nepotism.
Citera
2015-06-23, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Alla folk har tagit slavar genom hela historien (och det pågår fortfarande). Att vita som grupp skulle ha diskriminerat mer än andra grupper är minst sagt en grov historieförfalskning. Jag har lika liten anledning av att ta skiten för vad en vit person gjorde för 200 år sedan som min svarta granne har för vad någon negerhövdning i Afrika gjorde på 1500-talet. Kollektiv skuldbeläggning är idioti och det är just dessa rasistiska/sexistiska böjelser som kulturmarxister ägnar sig åt hela tiden .

Finns fler slavar i Afrika idag än det någonsin fanns i exempelvis USA.

Fast det talar man inte om utan man talar bara om vita människors illdåd inte helt sällan begångna för hundratals år sedan och kräver att nutida vita ska ta ansvar.

Brott som vita begick för hundratals år sedan är värre än samma brott fast i större utsträckning som begås i nutid av icke-vita. Lustigt hur progressiva hjärnor fungerar...
Citera
2015-06-23, 06:49
Medlem
thewellovedones avatar
Anti-feministerna på den här tråden bekräftar alla mina fördomar om anti-feminister: ett exempel är att eftersom män inte föder barn så är barnafödande en ointressant skitsak som inte är till nytta för någon.
Det som är så påfrestande med anti-feminister är att de tycks utgå ifrån att naturen skapade kvinnan för att straffa mannen, och alla anti-feminister jag någonsin har haft oturen att träffa på både i verkliga livet och på Flashback verkar ha den utgångspunkten.

För övrigt så kan man inte säga att judar bara är en religion eller att de bara är en ras, för mig som jude så känns det som judiskhet är mer än bara en religion men samtidigt ändå ingen ras, svårt att förklara:

https://www.google.se/search?q=israelis&newwindow=1&source=lnms&tbm=isch &sa=X&ei=6OSIVZieO8GYsgHCooD4Aw&ved=0CAcQ_AUoAQ&bi w=1366&bih=597
Senast redigerad av thewellovedone 2015-06-23 kl. 07:02.
Citera
2015-06-23, 08:22
Medlem
trumpetsvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Anti-feministerna på den här tråden bekräftar alla mina fördomar om anti-feminister: ett exempel är att eftersom män inte föder barn så är barnafödande en ointressant skitsak som inte är till nytta för någon.
Det som är så påfrestande med anti-feminister är att de tycks utgå ifrån att naturen skapade kvinnan för att straffa mannen, och alla anti-feminister jag någonsin har haft oturen att träffa på både i verkliga livet och på Flashback verkar ha den utgångspunkten.

För övrigt så kan man inte säga att judar bara är en religion eller att de bara är en ras, för mig som jude så känns det som judiskhet är mer än bara en religion men samtidigt ändå ingen ras, svårt att förklara:

https://www.google.se/search?q=israelis&newwindow=1&source=lnms&tbm=isch &sa=X&ei=6OSIVZieO8GYsgHCooD4Aw&ved=0CAcQ_AUoAQ&bi w=1366&bih=597
Jo, men det finns ytterligheter på alla kanter. Finns feminister som inte tycker att män ska få diskutera aborter offentligt och andra som tycker att män är en biologisk olycka.
Jag har väldigt svårt för Rättviseförmedlingens grupperande av människor i medfödda egenskaper och viljan att utifrån detta aktivt välja/välja bort personer till yrken. Jag har väldigt svårt för när genusinstitutens klonade personal kräver att andra arbetsplatser ska vara blandade. (Tycker att segregerad arbetsplatser är ett ickeproblem.) Tycker det är skrattretande när vissa verkar tycka att utbildningsväsendet största jämlikhetsproblem är för få kvinnliga professorer. Undrar om de som står bakom Tekla, som var på SVT2 igår, tycker att tonårskillar redan har det betydligt bättre förspänt än tjejer.
Kan helt enkelt inte ta den alkoholiserade kommunister, med anhang, på allvar.

Judar känner du till bättre än jag Ser dem som en (7?) folkgrupp med gemensam och egen religion. Dessutom är de generellt duktiga och ser alltid till sina egna före andra, vilket inte är något fel.
Citera
2015-06-23, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Jag har inte sagt någonting om Frankfurtskolan. Jag vet att andra som pratar om kulturmarxism tar upp den. Om det ligger något i det eller inte är inte jag rätt person att bedömma, och allvarligt talat så bryr jag mig inte heller. Det är fortfarande samma ideologi oavsett om den kommer från Frankfurt eller inte. Men jag hoppas du har förstått vad det är nu iaf.

Som sagt vänstern har en radda ideologier de har lagt ut eller grundat eller vad man nu kallar det.
Du kan ju leta runt där men jag lovar dig att du finner inte "kulturmarxism". Marx har nada med detta att göra.
Lika lite som du alltså finner "högerspöke" eller "extremhögern" som ideologier…

så kalla det för vad det är..ett hittepå…foliehatsideologi.

Citat:
Judar är en religion och en etnisk grupp, vad det nu gör för skillnad. Jag förstår inte varför man ska hålla på med kollektiv skuldbeläggning öht, men sen är jag inte feminist heller. Jag vet att värnplikten är borttagen nu, så bland 90-talisterna gäller inte just den formen av diskriminering. Men eftersom du syftade på medelålders män (som i regel var födda före 90-talet) så har de flesta av dem varit slavar och diskriminerade av staten för att de fötts in i fel kön. Bland medelålders svenskar har kvinnor varit privilegierade jämfört med männen.

"kollektiv skuldbeläggning" är ert val av benämning (återigen). Sociologin kallar detta för maktanalys typ och du har en radda filosofer, sociologer etc. som har pysslat med genom tiderna.
Det är självklart av intresse följa makt, analysera varför, hur och vem.
Och som sagt att vita förr och idag sitter på de flesta resurser i världen, dvs innehar makt, bör man fatta vidden av och ta ställning till, behöver inte betyda att man ska traska runt i livet med skam och skuld. man har dock vissa skyldigheter kontra andra grupper, kan jag tycka. ex. idag göra allt vad vi kan för att rädda människor på flykt från ex. naturkatastrofer vi själva alltså bitvis är orsak till.

Citat:
Privilegierad är inte samma sak som rik. Men ok, vi får påhoppen som grupp och inte som individer. Bra då, då kan vi ju också börja slänga rasistiska och sexistiska uttryck omkring oss om zigenare, negrer, kvinnor och bögar och motivera det med att vi bara angriper grupperna och att de borde fatta att det inte handlar om dem själva som individer.

Väldigt ofta samma sak. Att säga att vita medelålders män sitter på den mesta av makten och kosingen i världen är varken rasism eller sexism utan ren fakta.
Att säga att kvinnor är horor, judar svin eller svarta är idioter etc är inte fakta utan fördomsfullt trams, nonsens och hat.

Citat:

Vi lever idag i en tid med kraftig temperaturhöjning i världen som är bevisat åstadkommet av människors…vilka människor ruler?
Du har Afrika som är en kontinent med enorma naturresurser, ett område i världen som borde vara
rikt och välmående på dessa resurser, vilka har exploaterat och fortsätter att exploatera dem än idag? Vad har byggt upp Europas och Usa:s rikedommar en gång i tiden? Hittade Spanien allt sitt guld i Spanien? handlade Engelsmännen, fransmännen, holländarna med kryddor, te , kaffe, kakao, socker från Scottland? hmm?

Citat:
Alla dessa exempel är fullt giltiga och vi har redan gått igenom dem i andra trådar mer i detalj där jag menar att det har belagts bortom varje rimligt tvivel att det handlar om hyckleri och en inkonsekvent lagstiftning där män straffas hårdare än kvinnor av våra lagstiftare.

ja vi har tragglat detta in absurdum…kollar man hela bilden så är ändå kvinnors lägre inkomster, lägre pensioner, sexuellt våld, större ansvar för barn faktiskt större saker med större inverkan på människors liv än ex. 1 års värnplikt. sorry ruler…jag håller helt med dig att det inte var rättvist, och jag kan lova dig att om vi återinför värnplikt pga rysskräck, så ska där banne mig även ingå bönplikt…allright?

Citat:
Absolut, däremot förstår jag inte varför människor som inte har någonting med den nepotismen att göra ska bli bestraffade bara för att de råkar födas in i samma kön som en del av de människor som ägnar sig åt nepotism.

fast !! ni blir ju inte bestraffade för fem öre! vänligen fatta detta nån gång. Det är inte en bestraffning att tvingas maka på sig och ge rättvis plats åt andra grupper som faktiskt har exakt samma rätt till vad det nu är…I den stora bilden så måste västvärldens roffande av klotets resurser minska för att andra i världen också ska ha tillgång till välfärd, det fattar minsta 5 åring.
Om jag sitter här med 7 bitar tårta och mina 3 kompisar bara har en gräddklick var så får jag ju fasen dela med mig.
lever vi i ett samhälle där ett kön hittills bara fått lov röra sig inom vissa begränsningar och "slava" för det andra könets räkning så får ni ju maka in er och göra er bit av jobbet med att ex. byta blöjor eller skrubba toaletten. Är ingen bestraffning, är ren och skär rättvisa.
Citera
2015-06-23, 10:20
Medlem
Citat:

Om jag sitter här med 7 bitar tårta och mina 3 kompisar bara har en gräddklick var så får jag ju fasen dela med mig.

Liknelsen haltar en aning. För att komplettera den: den vite mannen har bakat tårtan. Nu är kraven två. Det första är att han ska ge bort tårtan. Det andra är att han inte ska baka tårtan längre eftersom det är "makt" - men han ska ändå ge bort tårtan som han inte får baka.

Citat:

lever vi i ett samhälle där ett kön hittills bara fått lov röra sig inom vissa begränsningar och "slava" för det andra könets räkning så får ni ju maka in er och göra er bit av jobbet med att ex. byta blöjor eller skrubba toaletten. Är ingen bestraffning, är ren och skär rättvisa.

Det här ska ses i kombination med det ovan. Det räcker inte att skapa allting och sedan dela med sig av i princip allt. Det ska jobbas ännu mer. Tio timmars arbetsdag på jobbet. Skatta bort 60%. 40% till frugan. Efter det börjar 8-timmarsdagen hemmavid.

Du må tycka att det låter rättvist, men du borde kunna förstå att andra inte håller med om det.
Citera
2015-06-23, 10:44
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone

Lite bättre än oss andra eller?
Citera
2015-06-23, 10:58
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Som sagt vänste....

......så kalla det för vad det är..ett hittepå…
fast !! ni blir ju inte bestraffade för fem öre! vänligen fatta detta nån gång. Det är inte en bestraffning att tvingas maka på sig och ge rättvis plats åt andra grupper som faktiskt har exakt samma rätt till vad det nu är…I den stora bilden så måste västvärldens roffande av klotets resurser minska för att andra i världen också ska ha tillgång till välfärd, det fattar minsta 5 åring.

Om det är något kön som fått slava för det andra så inte FAAAN är det kvinnorna.
För att åskådliggöra detta, fundera på vilket av könen som...
Röjde skog, brukade jorden, bröt malm i livsfarliga miljöer, byggde alla hus, anlade alla vägar, anlade alla järnvägar, grävde kanaler, dikade åkermark, fiskade upp all fisk, sten för sten rensade åkrar och byggde 100-tals mil av gärdsgårdar, byggde all samhällsstruktur som master, hamnar, polisväsende, brandväsende, rättsinstanser, mm mm mm i all oändlighet.
Så om något kön slavat för det andra ska ni superfeministerna tala jävligt tyst om. Byta blöjor och städa toaletter är inte ens en fis i rymden.
Senast redigerad av Kent-Inger 2015-06-23 kl. 11:02.
Citera
2015-06-23, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Lite bättre än oss andra eller?

Vad bryr du dig om judar för?

Inser du inte att du hycklar förresten, du säger samma sak om judar som ScottWalter säger om vita män (judar inkluderade).
Citera
2015-06-23, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Liknelsen haltar en aning. För att komplettera den: den vite mannen har bakat tårtan. Nu är kraven två. Det första är att han ska ge bort tårtan. Det andra är att han inte ska baka tårtan längre eftersom det är "makt" - men han ska ändå ge bort tårtan som han inte får baka.

Ska vi köra denna tårtliknelse gällande vita och svarta i världen så….
Vita bestämde att tårtan skulle bakas och hur den skulle se ut, och använt ca 70% svartas grunkor: grädde och tårtbottnar samt svarta som bagare och konditorer, sen har den vite sålt tårtan till andra vita eller gula och roffat åt sig hela vinsten, typ.

Västvärldens tårtor/rikedomar/ välfärd vilar i stort på förmögenheter som byggts upp under och av kolonisationer eller rena rama plundringar. De grundvaror som skapat rikedom har varit kryddor, socker, bomull, kaffe, te, guld, metaller etc. Mycket av detta togs från andra. Sen satte man slavar eller extremt underbetalda människor att göra jobbet som man sen tog nästan hela vinsten av. Marx i ett nötskal, men helt korrekt analys av "tårtbakandets" grunder.

Denna liknelse kan också användas kring män och kvinnors arbete.
För att skapa tårtor krävs: material, människor, arbete och idéer. Altl detta är lika viktiga ingredienser för att göra tårtor, Ingen tårta blir gjort utan något av detta. Kvinnor har i huvudsak stått för producerandet, underhållet och kringarbetet med människor samt själva arbetet.
Män har i huvudsak stått för inskaffande av material, arbetet samt idéerna.
men i princip tagit hela vinsten och äran för att tårtor skapas.
Det evinnerliga tjatandet: "Män har skapat allt! " är ju tydliga bevis därom.

Citat:
Det här ska ses i kombination med det ovan. Det räcker inte att skapa allting och sedan dela med sig av i princip allt. Det ska jobbas ännu mer. Tio timmars arbetsdag på jobbet. Skatta bort 60%. 40% till frugan. Efter det börjar 8-timmarsdagen hemmavid.

Du må tycka att det låter rättvist, men du borde kunna förstå att andra inte håller med om det.

Att vi fortsätter att jobba som idioter trots att vår arbetstid rimligen borde ha gått ner med tanke på robotar och annan effektivisering får du skylla andra för inte kvinnor tack. Är en helt annan fråga.
P1, Obs har haft en intressant serie kring nya tankar kring arbete…lyssna av den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in