2015-06-23, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Jag har varit med på söken efter Lisa. I första söket gick jag brevif ett "medium" som sa sig se henne liggande med siktet mot ett torn. I andra söket hade jag en anhörig med i gruppen som bestämt hävdade att Lisa hade ringt upp sina föräldrar under tiden hon blev tagen. Ena föräldern ska då ha hört henne skrika. Min tanke är att detta utlöste pappans snabba agerande. Skrivit om detta förut i tråden men ni verkar ju vax i lurarna.

Min känsla om den nu säger något...

En av bröderna är den skyldige, rimligtvis den yngre. Platsen är så pass minimal så att någon med icke god kännedom skulle inte kunna utföra detta. Däremot så tror jag att storebror med fru blev inblandade först i bortforslandet. Därav misstänker jag att den äldre brodern kommer att frias från misstankar om mord och istället åtalas för skyddande av grov brottsling liksom sin fru.

Eller att pappan visste att Lisa inte skulle hem och ändå får han ett sms om att hon är på väg.
2015-06-23, 00:47
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om fadern hörde henne skrika före 18:30 innan telefonen dog skulle han väl inte vänta en timme innan han åker ? De väntade i godan ro en timme på att hon skulle komma hem.

Låter inte speciellt sannolikt att hon ringt, för då borde föräldrarna reagerat snabbare.
2015-06-23, 00:48
Medlem
Citat:
Jag har varit med på söken efter Lisa. I första söket gick jag brevif ett "medium" som sa sig se henne liggande med siktet mot ett torn. I andra söket hade jag en anhörig med i gruppen som bestämt hävdade att Lisa hade ringt upp sina föräldrar under tiden hon blev tagen. Ena föräldern ska då ha hört henne skrika. Min tanke är att detta utlöste pappans snabba agerande. Skrivit om detta förut i tråden men ni verkar ju vax i lurarna.

Och vad skulle i så fall vara förklaringen till att pappan först ringde till kaféägarinnan och sedan till sina egna polare, innan han ringde till polisen? Med tanke på att han/hans fru redan innan han började leta efter Lisa hade fått ett samtal från Lisa där hon skrek. Och. Varför påstår polisen att den sista aktiviteten från hennes mobil var ett SMS klockan 18:23?
2015-06-23, 00:50
Medlem
Pre 1914s avatar
Förstår att det finns i tråden men kan någon igen berätta vad för slags bod det var hon hittades i?
2015-06-23, 00:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Vet vi säkert att han visste vart det låg?

Han visste väl att han var hemma dryga timmen efter hon SMSade hoppas jag, såvitt han inte är så stressad av sitt militära jobb att han förlorat orienteringsförmåga ) Skämt åsido jag tror vissa "källor" i söket fabulerar och fantiserar...
2015-06-23, 00:51
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Vet vi säkert att han visste vart det låg?

Föräldrarna känner ju hon som driver cafét, så det är troligt att pappan vet vart det ligger. Dessutom blev väl LH körd till jobbet de 5 dagar hon hunnit jobba.

För övrigt ringer man väl till polisen direkt om ens barn ringer och skriker på hjälp, om man själv har några mil till den aktuella positionen som man kan anta att hon befinner sig vid (cafét)?
2015-06-23, 00:52
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Och vad skulle i så fall vara förklaringen till att pappan först ringde till kaféägarinnan och sedan till sina egna polare, innan han ringde till polisen? Med tanke på att han/hans fru redan innan han började leta efter Lisa hade fått ett samtal från Lisa där hon skrek. Och. Varför påstår polisen att den sista aktiviteten från hennes mobil var ett SMS klockan 18:23?

Givetvis har odlarmaja fel uppgifter. Söket pågick i sex dagar och det är inte konstigt att en del vandringssägner uppstår då.
2015-06-23, 00:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Jodå!...fast du och nantale skulle väl rösta på någon annan...men jag tycker det verkar skumt att dra upp att "hon såg inget vidare ut"....nähä...kanske ni och några andra inte tycker det då...men hon anses säkert vara en 10-poängare ändå av dom flesta..men det är då ingen idé att hålla på att ifrågasätta hennes utseendepoäng..det är helt meningslöst.

Så varför drar du upp det? Hon är väl söt, skulle säkert platsa i Frida, Vecko Revyn eller Slitz men knappast Miss World.
2015-06-23, 00:54
Avslutad
Citat:

Min känsla om den nu säger något...

En av bröderna är den skyldige, rimligtvis den yngre. Platsen är så pass minimal så att någon med icke god kännedom skulle inte kunna utföra detta. Däremot så tror jag att storebror med fru blev inblandade först i bortforslandet. Därav misstänker jag att den äldre brodern kommer att frias från misstankar om mord och istället åtalas för skyddande av grov brottsling liksom sin fru.

Av 3000 + sidor och många tusen fler inlägg finns det nog minst en handfull som antingen far med osanning, eller köper det andra som far med osanning säger. Du är en av dem.
2015-06-23, 00:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Förstår att det finns i tråden men kan någon igen berätta vad för slags bod det var hon hittades i?
Det finns ingen verifierad uppgift på var hon hittats. Det finns en maskinhall, byggbod, ett par andra byggnader på martorp. Även en mölighet att hon fanns i det avspärrade området söder om säteriet.
2015-06-23, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men teorin i den spekulationen bygger väl inte på att maffian ville sätta dit någon? De ville ha ihjäl någon i så fall.

Att få pengar för att bli av med någon är också maffia-fasoner, så det kvittar.
Varför ens föreslå en sådan sak?
Och om det är så i samhället som det sägs så bör det ha hänt många gånger tidigare..
Tror någon läst för mycket deckare tbh
Senast redigerad av chrisemil 2015-06-23 kl. 01:11.
2015-06-23, 00:58
Medlem
Grandiosos avatar
Någon undrade över ifall man känner till nåt liknande fall där minst två misstänkta gärningsmän
efter en veckas tid fortfarande nekar till alla misstankar och jo, det finns det förvisso.
Här är ett fall med två polacker anklagade för morden på Inger och Torgny Antby på sin gård
i Långared utanför Alingsås för ett par år sedan.
De förnekade all inblandning i dubbelmordet från början till slut. Men vad hjälpte det?
De dömdes på mycket övertygande bevisning i både tings- och hovrätt och sitter väl
nu båda i hemlandet och avtjänar sina långa straff.

http://www.expressen.se/gt/langaredsmordarna-verkade-helt-oberorda/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in