Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
15-06-23, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror varken att litauerna känt till Lisa eller hade lagt märke till henne, i alla fall inte innan mordet förutsatt att litauerna är skyldiga. I så fall tror jag att jag Lisa frågade någon lokal gäst eller anställd på kafét redan på lördagen om det fanns någon på bygden som kunde sälja sprit till henne, med tanke på den annalkande skolavslutningen. Hon fick telefonnumret till litauerna eller lämnade sitt nummer till någon som kände till litauerna. Sedan tjatade hon på pappan om att få åka moppe till jobbet på söndagen. Därefter vet jag inte vad som kan ha hänt. Men att mobilen blev förstörd kan bero på att GM inte ville att kontakten mellan henne och Lisa skulle synas.

Jag förkastar helt teorierna att litauerna skulle ha blivit besatta av Lisa på grund av hennes skönhet. Så extraordinärt vacker var hon inte och dessutom dras inte alla män till samma typ av kvinnor. Därtill kommer att en inte helt galen man knappast våldtar och mördar en kvinna som han känner sig dragen till, i alla fall inte vid första mötet. Lisa var knappast något helgon heller, hon kan mycket väl haft lite hemligheter precis som vilken 17-åring som helst. Jag hoppas att polisen förhört hennes kompisar och att de berättat om hon lovat fixa sprit till kompisgänget.

Vet du eller gissar du bara.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Givetvis har odlarmaja fel uppgifter. Söket pågick i sex dagar och det är inte konstigt att en del vandringssägner uppstår då.

Och du liksom jag var med alla dagar?
Bannlyst
Så hon har fått åka bil till jobbet alla andra gånger än hennes sista o föräldrarna visste inte var hon jobbade, trots att de var bekanta med caféägarinnan o med stor sannolikhet fikat där nån gång..Nice try odlarmaja..visste att folk från MP var korkade men inte såhär korkade..
15-06-23, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Så varför drar du upp det? Hon är väl söt, skulle säkert platsa i Frida, Vecko Revyn eller Slitz men knappast Miss World.

nänä....som sagt innan....avundsjuka kan vara ett motiv för mordet på Lisa Holm!
15-06-23, 01:03
Medlem
Cubalibre77s avatar
odlarmaja>> Det finns bara 3 möjligheter till det du påstår;

1. Du ljuger

2. Den så kallade släktingen ljög för dig.

3. Det är sant och pappan rycker på axlarna när hans dotter ringer och skriker efter hjälp.....för att efter en hel timma senare åka för att leta efter henne.
15-06-23, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Så varför drar du upp det? Hon är väl söt, skulle säkert platsa i Frida, Vecko Revyn eller Slitz men knappast Miss World.
Ja, hon var söt precis som de flesta tjejer i hennes ålder år. Men finns det någon som tror att blev mördad för sitt utseende? Vilken som helst ung kvinna/barn duger för en bestialisk våldtäktsman. Till och med en gammal gumma kan duga.
15-06-23, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Jag har varit med på söken efter Lisa. I första söket gick jag brevif ett "medium" som sa sig se henne liggande med siktet mot ett torn. I andra söket hade jag en anhörig med i gruppen som bestämt hävdade att Lisa hade ringt upp sina föräldrar under tiden hon blev tagen. Ena föräldern ska då ha hört henne skrika. Min tanke är att detta utlöste pappans snabba agerande. Skrivit om detta förut i tråden men ni verkar ju vax i lurarna.

Jepp jag läste ditt inlägg då och jag tror jag kommenterade angående det. Polisen har i så fall fall hållit detta hemligt då det kan vara vittnesbevis, och i syfte att inte skrämma upp kidnapparna så att de verkligen skulle ta livet av henne. Kan vara därför det första officiella var att man trodde att Lisa förts bort mot sin vilja.

Pappan och Mamman kan ha hört mördaren/arna prata t.ex. men fyfan att höra sin dotter skrika i dödsångest det sista man någonsin hör ifrån henne. Det måste följa en till dödsbädden.

Imorgon får vi mer info och till sist lär vi också få info angående det här samtalet tror jag, om det stämmer.
15-06-23, 01:04
Medlem
Pre 1914s avatar
Enligt bilden på http://i.imgur.com/2r7W4Cv.jpg så verkar gården väldigt ren och fin. Och det finns inga anordningar för betesdrift alls, inga stängsel eller upptrampade stigar.
Polisen sa ju själva att det fanns djur så det enda rimliga är ju att det finns grisar där inne. Apropå någon debatt tidigare om vad för slags djur det fanns på gården.
15-06-23, 01:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
nänä....som sagt innan....avundsjuka kan vara ett motiv för mordet på Lisa Holm!

Ja det kan det vara, liksom det kan vara et otal orsaker eller ingen orsak (s.k. meningslöst våld i renaste betydelsen). Det kan vara så att man finner det värt att kommentera för att man bryr sig oavsett om hon var "gudomligt vacker", "söt" eller "alldaglig".
15-06-23, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vet du eller gissar du bara.

Jag vet ingenting om henne. Däremot utgår jag från att hon var en normal 17-åring.
15-06-23, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo

Då borde det ju rimligtvis vara en "konkurrent", alltså en flicka i hennes egen ålder som antigen utfört mordet själv, eller lejt någon?! Hur stor chans tror du det är egentligen?

Politik kan också vara ett motiv.

Varför ska folk krångla till det så jävligt?!
15-06-23, 01:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
du saknar totalt respekt för att vi pratar om en ung tjej som blivit mördad. Hur kan du sjunka så jävla lågt att börja tala om var hon platsar eller inte? Saknar du helt empati eller vad är felet på dig? Du borde fan skämmas

Du är ju dum i huvudet. Läs sammanhanget där kommentaren gjordes. Det finns väl ingen moralisk plikt att måsta tycka någon är Miss World kandidat för att de mördats?!?!

Är det något som är absurt är det väl om det finns en plikt att tycka mördade människor plötsligt var vackrast i världen.
Senast redigerad av bradgardsindianen 15-06-23 kl. 01:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in