Citat:
Ursprungligen postat av
odlarmaja
Jag har varit med på söken efter Lisa. I första söket gick jag brevif ett "medium" som sa sig se henne liggande med siktet mot ett torn. I andra söket hade jag en anhörig med i gruppen som bestämt hävdade att Lisa hade ringt upp sina föräldrar under tiden hon blev tagen. Ena föräldern ska då ha hört henne skrika. Min tanke är att detta utlöste pappans snabba agerande. Skrivit om detta förut i tråden men ni verkar ju vax i lurarna.
Jepp jag läste ditt inlägg då och jag tror jag kommenterade angående det. Polisen har i så fall fall hållit detta hemligt då det kan vara vittnesbevis, och i syfte att inte skrämma upp kidnapparna så att de verkligen skulle ta livet av henne. Kan vara därför det första officiella var att man trodde att Lisa förts bort mot sin vilja.
Pappan och Mamman kan ha hört mördaren/arna prata t.ex. men fyfan att höra sin dotter skrika i dödsångest det sista man någonsin hör ifrån henne. Det måste följa en till dödsbädden.
Imorgon får vi mer info och till sist lär vi också få info angående det här samtalet tror jag, om det stämmer.