Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-22, 11:34
Medlem
Nu har kroppen obducerats i över två veckor, så här lång tid brukar det ju inte ta.
2015-06-22, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Så tillägget "grovt brott" är inte tårta på tårta, då om jag fattar dig rätt. Och allt skydd av nån som begått mord är alltså inte "grovt". Det anser nämligen jag. Anser du själv att de finns en rubricering om "lindrigt skyddande av mördare? Vad är i såna fall det?
På vilket sätt skyddar du en person "grovt" menar du då?
Du skyddar naturligtvis en person som begått ett grovt brott.
2015-06-22, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
När de döms menar du? Ja man kan ju alltid hoppas att de som blir dömda är skyldiga, hemskt vore väl annars.

Ja men det händer. Finns ju teorier om att Shurrer i arboga är oskyldig, och folk kan ju dömas mot sitt nekande osv... GW har ju teorier om det är andra GM?!
2015-06-22, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Vilken tur för honom att bröderna skulle stryka omkring nära där man sedan kom att finna Lisa och flera av hennes tillhörigheter, och det efter att han hade lagt andra av Lisas tillhörigheter på brödernas arbetsplats och alldeles nära deras bostad. Så det kan slumpa sig...

Nej, bröderna bör vara inblandade.

Ja, de kan vara inblandade. De kan till exempel ha åtagit sig uppdraget att dumpa kroppen och därför befann de sig nära platsen där kroppen hittades.
2015-06-22, 11:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Åklagaren har hållit på vissa saker.
Inte på det faktum om det finns eller inte finns teknisk bevisning. Det lär åklagaren komma att få redovisa om denne vill få till en fortsatt häktning, skulle jag tro.
2015-06-22, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
När de döms menar du? Ja man kan ju alltid hoppas att de som blir dömda är skyldiga, hemskt vore väl annars.
Precis!! Är det bättre att några personer som är oskyldiga får fängelse bara för att dom är utländska och bodde i närheten av fyndplatsen, vad är det för jävla sjukt tänk..
Om dom nu är skyldiga och det finns bevis för det så ska de naturligtvis straffas ordentligt för det.
Men annars springer det ju en livsfarlig idiot lös där ute som säkert kan mörda igen... och det kommer den säkert att göra tids nog också..
2015-06-22, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Inte på det faktum om det finns eller inte finns teknisk bevisning. Det lär åklagaren komma att få redovisa om denne vill få till en fortsatt häktning, skulle jag tro.

Nej, men på något, eventuellt (fullständig spekulation) trovärdigheten hos vittrnesmål typ.
2015-06-22, 11:38
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Så tillägget "grovt brott" är inte tårta på tårta, då om jag fattar dig rätt. Och allt skydd av nån som begått mord är alltså inte "grovt". Det anser nämligen jag. Anser du själv att de finns en rubricering om "lindrigt skyddande av mördare? Vad är i såna fall det?

(Oss emellan tror jag att det är såna här juridiska spetsfundigheter som ligger till grund för mitt
tidigare utredda missförstånd i frågan.)

Inte tårta på tårta såtillvida att den ena tårtbiten är sannolika skäl.

Sen är det väl så att är brottet som du misstänks ha skyddat mord är nog risken stor att ditt egna brott bedöms som grovt, dvs. grovt skyddande av brottsling och inte "bara" skyddande av brottsling. Detta ska dock hållas åtskilt från misstankegraden som är något annat.
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coatmeal
Nu har kroppen obducerats i över två veckor, så här lång tid brukar det ju inte ta.
Kan bara instämma. Vad sysslar polis och åklagare med? Bevisen för att en av bröderna eller båda är mördare, borde vid detta laget ha återfunnits under Lisas naglar. Ska i såna fall presenteras vid häktesprövningen i dag kan man tänka.
Har man inte kollat det och begärt prio på Lisas nagelskrap av NFC, så är det dåligt, dåligt.
Medlem
hippykillers avatar
Nu ska jag inte måla Flashback katten på väggen men finns det någon chans att Lisa faktist dog en "naturlig" död ? Med det kan drogad, deppig eller vad fan som helst spela in. Dvs hon vart varken bortrövad eller mördad ?

Nu tror jag inte det men människor har ju dött på betydligt konstigare sätt än självdö även om det inte handlar om mord.
2015-06-22, 11:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Nej, men på något, eventuellt (fullständig spekulation) trovärdigheten hos vittrnesmål typ.

Eller mer troligt, ej samman-stämmande tidsangivelser samt uppgifter om förehavanden, gällande alibifråga.
2015-06-22, 11:40
Medlem
Kämpendahls avatar
Till alla ni i tråden som påstår er fått "info" från olika ställen så vore det önskvärt om ni berättar varifrån ni fått informationen. Har du fått info om att Lisas kropp är styckad, berätta då om du fått informationen av t.ex. en polis som deltar i utredningen eller om informationen kommer från din arbetskamrats mosters makes brorson som bor i Lidköping och hört det ryktet cirkulera bland kompisar som känner några av Lisas vänner.

Det kan vara lite lättare att värdera digniteten av den "info" ni delar med er av om det framgår var den kommer från.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in