Har inte följt tråden särskilt noga de senaste dygnen så hoppas inte jag upprepar något som redan tagits upp, men även om det inte är troligt så finns det ju alltid en risk att Lisas mördare kan vara någon i stil med den misstänkte mördaren på en 79-åring i Saltholmen i Göteborg.
http://www.expressen.se/gt/dariusz-misstanks-ha-mordat-79-ariga-bo/
Denne (polske) man misstänks för flera mord i Europa och har enligt Expressen ingen känd koppling till Sverige eller BO. Trots det så är polisen onekligen rätt säker på att det är rätt person. Enligt LGWPs statistisk borde det väl vara näst intill omöjligt att han skulle legat bakom mordet på 79-åringen. Ändå verkar det som att detta faktiskt är fallet. Det märkligaste är att polisen inte har någon aning om motiv eller så (varken ekonomiska, hämnd eller något annat uppenbart).
Vill med detta bara säga att man kanske ska ta det lite lugnt med att utgå från att bara kolla statistik när man diskuterar Lisas mördare. Det finns ju tyvärr en möjlighet att Lisas mördare inte hade någon koppling till varken henne eller området och att denne direkt efter mordet dumpade henne på den plats där hon hittades samt gjorde sig av med hennes tillhörigheter lite slumpmässigt och sedan drog från platsen (och hade turen att ingen upptäckte honom). I så fall lär det bli väldigt jobbigt för polisen.
Jag säger absolut inte att det är såhär det är (och tror inte heller det). Jag säger bara att de som i tråden är 100 % säkra på vem GM är eller inte är kanske bör avvakta lite innan de uttrycker sig så starkt. Som sagt, den misstänkte mördaren till 79-åringen i Saltholmen "borde" enligt statistiken inte begått brottet, speciellt som han inte har några kända kopplingar till GM eller ens Sverige vad polisen vet, ändå verkar det med rätt stor säkerhet som att han gjort det.