2015-06-22, 11:10
Medlem
Opilus5500s avatar

Låter som stress, och i ditt fall bör du bara ta de lugnt när du känner dig orkeslös, då bör du faktiskt lyssna på din kropp.. Vilodag är väldigt bra för kroppen.. Själv brukar de ta ungefär 10 dagar innan jag helt ner varvad och kan njuta av semestern.
Ett annat tips de att du provar på kurser om man har råd. Jag gick förra helgen på en seglarkurs, aldrig seglat tidigare de var väldigt roligt.. Träffa nya människor och se nya miljöer
Citera
2015-06-22, 11:43
Medlem
Vem "pratar" ni med???

building1 är inte på nåt sett delaktig i diskussionen som han startade trots att han borde ha gott om tid. Så vem "pratar" ni med?

mvh
Citera
2015-06-22, 12:30
Medlem
Dawlishs avatar

Sluta gnäll. Du kan:

Gå på loppis
gå till biblioteket och låna enorma mängder böcker
hoppa på en sommarkurs och lära dig allt från parkour till matlagning
promenera runt på Djurgården
dra till Gröna Lund
beställa och ta en massa droger och utforska ditt sinne
cykla eller gå runt Brunnsvik, äta picknick i Hagaparken
gå på speeddejting eller singelfest
åka inlines
utforska Netflix om dåligt väder
sortera alla lådor, papper och garderober
inreda om
gå på obskyara klubbar på söder och dricka öl
gå på stand-up/gigs/spelningar/festivaler
spela datorspel (om det nu är roligt, det vet inte jag)
Sola
Läsa
gå på konstuställningar eller besöka ALLA museum i Sthlm.
ta en sista minuten resa utomlands

Vad är du för människa? Du bor i huvudstaden, har förmånen att inte behöva ruttna på ett kontor dagarna i ända, och så sitter du och klagar. SKÄMS.
Citera
2015-06-22, 12:30
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tappara
Vem "pratar" ni med???

building1 är inte på nåt sett delaktig i diskussionen som han startade trots att han borde ha gott om tid. Så vem "pratar" ni med?

mvh

Vem pratar du med? Han kanske hängde sig för att han hade så tråkigt.
Citera
2015-06-22, 16:25
Medlem
szabos avatar
Åh, jag känner igen mig helt i detta. Jobbar på och när jag blir ledig blir jag överlycklig men sedan när jag väl är ledig så mår jag hemskt dåligt. Jag är deprimerad och självmordsbenägen, så jobbet är som en slags distraktion antar jag. När jag är ledig kommer självmordstankarna fram och depressionen gör att ingenting är roligt. Att ens äta eller städa hemma är svårt då motivationen är på noll.
Lyckas ibland tvinga iväg mig till någon polare, en fest eller en joggingtur men det är så himla tråkigt. Allting är verkligen så jävla tråkigt.
Citera
2015-06-22, 16:33
Medlem
Känner igen mig ts. Mår heller inte bra när jag är ledig mer än ett par dagar.

Förr eller senare går man till bolaget vilket ju naturligtvis inte är optimalt.

Fuck semester.
Citera
2015-06-22, 17:35
Medlem
Tilteds avatar
Bygg något. Typ en schysst bokhylla eller en egendesignad TV bänk.

Det kommer ta upp hela din semester och du får något som ingen annan har.
Citera
2015-06-22, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av building1
Nu har jag vart ledig i 4 dagar, dom första två dagarna gick bra, jag lyckades att gymma och studera och hålla humöret uppe, men nu på den fjärde dagen så är min dygnsrytm åt helvetti och jag har inte ens gått utanför dörren idag. Varken studerat eller gymmat, inte gjort någonting produktivt alls. Bara kollat på videos om immigration i europa.

Jag hade en kompis som jag brukade umgås med på helger men hon är borta för tillfället, en annan kompis är mest jobbig. Jag har aldrig direkt vart mycket för att umgås med vänner ändå.

Jag funderar på att fråga min chef om jag kan få nyckel till kontoret så att jag kan sitta där och jobba på helger också för att jag blir så deprimerad och orkelös annars när jag inte har någonting att göra.

Bara vart skitväder här i stockholm ändå så kan inte ha gjort något ute ändå.

Finns det någon som har något liknande? Någon som har tips på vad jag kan göra åt det här? Jag kommer inte att ta semester i alla fall, fyfan vilken tortyr. Jag är helt värdelös på att hitta på saker själv, det måste komma från någon annan som till exempel jobb eller skola.

Du har underutvecklad fantasi och kreativ förmåga.
Citera
2015-06-22, 20:07
Medlem

Läsa en bok är en bra idé, jag har börjat att kolla på Game of Thrones nu men för mycket av samma blir bara tråkigt till slut också.

Jag trivs väldigt bra på jobbet, det ger mig syfte till mitt liv, en anledning till att gå upp på morgonen, någonting som håller mina mörka tankar på avstånd. Finns garanterat bättre jobb, men jag skulle nog trivas med många jobb just nu.

Får se om jag tar någon semester den här månaden, jag tvivlar på det. Men om jag gör det så ska jag planera i förväg som du säger tack för tipset!

(Nu låter jag som världens arbetsnarkoman men det kan man inte säga alls, har precis börjat med jobbet och innan var det studier som höll mig upptagen - sommarlov nu. Så jobbet är nog egentligen bara under sommaren, kanske fortsätter lite när studierna börjar igen)
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Några möjliga orsaker

1 Du har mycket av din "identitet" i ditt arbete... d.v.s. när du inte jobbar /presterar så känns det kanske som du inte är värd något...

2 du behöver en yttre struktur för att må bra, du fixar inte denna struktur själv ( som alla präktiga människor älskar att tala om att de gör) och att det är jobbet som ordnar den åt dig

Hammaren på spiken eller vad man nu säger, allt du har sagt stämmer på mig. Jag ska reparera min cykel och ta den till jobbet istället och rent allmänt försöka göra saker istället för att dösitta framför datorn på ledig tid när jag blir deppig.

Väldigt bra tips, tack! Det här ska jag försöka med.

Haha passivt agressiva inlägg.. Det har jag tänkt på faktiskt, att ha med ett anteckningsblogg att skriva i, blir nog att göra det! Jogga har oftast gjort mig på bättre humör, får börja med det mer kontinuerligt.

Jag kan tyvärr inte försvara mig här, håller med om att jag är en väldigt tråkig person, men vet ingenting som skulle intressera mig just nu egentligen. Är mest fokuserad på studier och jobb så att jag kan få en bra framtid
Citera
2015-06-22, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av szabo
Åh, jag känner igen mig helt i detta. Jobbar på och när jag blir ledig blir jag överlycklig men sedan när jag väl är ledig så mår jag hemskt dåligt. Jag är deprimerad och självmordsbenägen, så jobbet är som en slags distraktion antar jag. När jag är ledig kommer självmordstankarna fram och depressionen gör att ingenting är roligt. Att ens äta eller städa hemma är svårt då motivationen är på noll.
Lyckas ibland tvinga iväg mig till någon polare, en fest eller en joggingtur men det är så himla tråkigt. Allting är verkligen så jävla tråkigt.
Det där kan jag verkligen känna igen mig i. Till och med att skriva på fb blir jobbigt och oöverstigligt.
Citera
2015-06-22, 20:28
Medlem
KonungHonung:

Jag tror att det är mer mig själv. Jag är som sagt värdelös på att hitta på saker själv, är som en robot som inväntar instruktioner. Fast det kanske är tack vare samhället, vem vet. Men alla andra är ju inte så. Fast jag vet inte hehe.

vasadueller
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Om du trivs bättre med att jobba så kan du kanske skaffa ett extrajobb. Då blir du förhoppningsvis både gladare och rikare.

Min kommentar:

Brizax
"Vill helst av allt vara effektiv 100% utav min vakna tid"
I feel you bro.

Fast jag tycker inte att det är jobbigt så länge jag är effektiv och gör någonting bra, studerar eller jobbar. Jag vill komma bättre ut i arbetslivet och försäkra min framtid, sen när jag har gjort det - är klar med mina studier och har ett bra jobb så kommer jag förhoppningsvis vara lite mer avslappnad och kunna njuta och använda ledighet.

IV7|:

Någonting sånt kan det vara, jag vet inte. Skulle vara bra om vi kunde ge varandra vår halva av extrem så att vi blir normala människor, haha.

Itzelsnitch:

Jag köpte två instrument ett år sedan samt har ett keyboard, men jag fastnade aldrig för det. Spel kan jag inte heller hålla på med längre, har spelat spel hela mitt liv och spenderat alldeles för mycket tid på det.

Programmering.. pluggar det i skolan men det är förvisso sommarlov nu. Men just nu spenderar jag ledig tid till att lära mig SQL när jag inte är deppig av långhelger som det var nu (haha). Men ja, programmering håller jag såklart på med då och då. Sen håller jag på med webbutveckling på jobbet, men vet inte om man kan kalla html och css för programmering, använder förvisso jquery då och då men.
Citera
2015-06-22, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
9) Tappa upp ett bad och flytta in laptopen in i badrummet och kolla en valfri serie i badet/duschen
Kolla en film på datorn i duschen? Det låter rätt riskabelt eller har du täckt datorn med plast? Det låter nästan som en av mina bröder som brukade läsa bibliotekets, och vissa av morsans, böcker i duschen. Det var väldigt lätt att se vilka böcker han hade läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in