• 5
  • 6
2015-06-25, 13:12
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirachi
Haha, ts låter fan precis som jag. Jobbar också med programmering och webb, kanske finns ett samband? :P. Jag är oftast jävligt trött efter jobbet och då slösar jag kvällen på att slösurfa, glo serier eller spela datorspel, men känner mig helt värdelös när jag går och lägger mig för att jag inte gjort något produktivt (även om jag jobbat samma dag dvs). Skissar en del och mår jävligt bra av det, men måste hitta något mer att underhålla mig med...

Samma här. Jag tror att ju mer jobb som baseras på intellektuella uppgifter desto tröttare kommer vi att bli. Jag vet att när jag i min ungdom jobbade inom industrin så hade jag massa kraft och lust att hålla på med allt möjligt på fritiden. Numera sitter jag med full kapacitet hela dagarna och då är jag bra seg när jag kommer hem.

Jag har skrivit det tidigare, ibland avundas jag trädgårdsmästarna jag ser ibland från bilen när jag passérar.

Men slipper dock skita ner fingrarna och har en del perks istället.
Citera
2015-06-25, 22:37
Medlem
Tjoflos avatar
Är likadan, vänder på dygnet direkt och gör inget alls om jag har en vecka ledigt framför mig.
Citera
2015-06-26, 02:26
Medlem
Desplats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNextVampire
Känner igen mig i mycket av det du skriver. Har sommarledigt just nu och jag har absolut inget att göra. Jag menar, vad sjutton är det att göra när man har ledigt? Är inte med några "kompisar" p.g.a. att jag är extremt introvert och har inget extra arbete jag kan ägna mig åt. Nästan alla böcker på bibblan är utlästa och jag har försökt ägna mig åt filmer eller egna arbeten... Inget verkar dock fungera särskilt bra för mig. Vet inte hur det är för dig?

Tvek på det fetstilta. Men skaffa en hobby du kommer inte må bättre av att fortsätta prokrastinera bort dina dagar, hitta något produktivt som för dig framåt i livet som du kan spendera din tid på. Lättare sagt än gjort, såklart.
Citera
2015-06-26, 05:55
Medlem
Stratakastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av building1

Jag kan tyvärr inte försvara mig här, håller med om att jag är en väldigt tråkig person, men vet ingenting som skulle intressera mig just nu egentligen. Är mest fokuserad på studier och jobb så att jag kan få en bra framtid

"Bra framtid" är bara ett påhitt, känner några av Sveriges rikaste människor och kan säga att det handlar i slutändan om att vara "människa", väldigt många människor fastnar i det så kallade "lådan", hela Stockholm är fylld med de, alla ser precis likadana ut, tänker precis likadant osv.
Många människor har dead end jobb som är totalt hjärndöda, vissa människor är fasta i sina bekväma bubblor och kan inte ens tänka sig leva annorlunda, de som alltid tänker "jag har något att förlora" och lever på ett sätt där de aldrig förlorar men vinner aldrig heller, de som väntar på att dö helt enkelt...

Du måste hitta ditt kall innan det är försent, det som får dig att vilja vara vaken förevigt...
Citera
2015-06-26, 06:22
Medlem
Stratakastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Att hitta en passion i livet kommer inte så jävla enkelt för vissa.

Jag kom fram till att bygga enorma modeller av krigsfartyg tog upp flera timmar om dagen för mig medans jag satt och drack vin, diskuterade modellfartyg på ett forum för entusiaster och lyssnade på musik i bakgrunden. Men jag skulle fortfarande inte säga att jag brinner för det, bara att det är någonting som jag kan fokusera på som inte innebär stillasittande framför datorn.

Min passion kom efter jag såg det och sa "wooow det vill jag bli/göra" jag var smått osäker om jag vågade överhuvudtaget starta/börja, det kanske inte går som önskat, spendera massa tid/pengar sen sluta, jag kanske bara lurar mig själv att detta är häftigt etc.
Slutade med att jag t.om chockade mig själv, enda och första gången jag lånade en bok var för att studera denna passion av min, t,om då hade jag i baktankarna att jag kanske tröttnar snart, men nope. Jag lyckades så bra och snabbt att jag insåg att inget var omöjligt sålänge man genuint kämpade för det

Denna passion gjorde mig mer medveten om mig själv, vem jag var, jag blev mer ärlig i mina egna tankar och insåg att allt som man gjort/gör i livet som anses vara bra är påhitt, såsom karriär/jobb/plugg/gymma(sånt som människor gör för att "vara bättre människor"), när man har sin genuina passion spelar inget annat roll, det spelar förstås roll, men inte så mycket så att det stör dig och det är då man inser vad livet egentligen handlar om. Tänk dig att allt du har försvinner, ditt hus/pengar/jobb/bil etc, vad har du kvar som inte kan försvinna?
Blev luddigt men min poäng är att vara ärlig med dig själv, låt inte andra bestämma ditt värde, för när andra bestämmer ditt värde så kommer det endast bestå av obetydliga saker som inte har en betydelse i den riktiga världen som väldigt få människor lever i...
Citera
2015-06-26, 14:06
Medlem
maceruss avatar
Vad ska du göra när du tar pensionen? Begå självmord?

https://youtube.com/watch?v=emHAoQGoQic
Senast redigerad av macerus 2015-06-26 kl. 14:19.
Citera
2015-06-26, 16:46
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av building1
Brukade gå och fika och sånt med en kompis men hon är på semester nu, sen kommer hon antagligen att flytta härifrån.. Jag har en kompis till att umgås med men han har börjat bli jobbig på sista tiden. Jag skulle nog kunna försöka att umgås igen med gamla kompisar men jag vet inte. Inte så super social.

"Varför måste ha något att göra" För att det är inte så kul att inte göra någonting alls, som att stirra in i väggen eller slösurfa. Men dina tips lät bra, har en bok som jag inte har läst klart som ligger någonstans, och att gå ut och gå är ju kul men det har vart dåligt väder här hela tiden.. Tack för tipsen!

Ja jag är i samma sits som dig, fast nu är långhelgen slut med midsommar så nu jobbar jag under sommaren medans det är lov från skolan. Jag är inte heller med kompisar direkt, har alltid vart ganska osocial och inte behövt ha kompisar att umgås med. Nej det är ingenting som intresserar mig direkt, annat än att sudera och jobba så att jag kan flytta hemifrån och klara mig själv. Svårt att hitta hobbies.

Lättare sagt än gjort, kommer inte på någonting som intresserar mig direkt.

Jag har vart i den sitsen fram tills en månad sedan ungefär, fast då har jag alltid haft studier att gå till istället, förutom på sommaren.

Det har jag funderat på faktiskt, kanske blir något i framtiden

Fast jag har inte tid att ha en flickvän just nu, nu är ledigheten som var långhelgen nu vid midsommar slut, så nu har jag jobbet igen Annars så jobbar jag bara och studerar när jag är hemma från jobbet på vardagar och studerar på helger. Men visst, skulle kunna boka fulla scheman för att dejta tjejer på långhelger för att ha något att göra under den tiden, haha.
Jag menade inget illa med det jag skrev till dig utan ville peppa dig till att trivas med dig själv istället.
Jag kan välja att vara ensam med mig själv eller med andra. Kanske inte alla har någon att vara med men ibland räcker det med att fråga om man får sitta bredvid någon och börja småprata om vad som helst.
Skaffa dig en hund kanske, då kommer du alltid att prata med någon.
Ibland räcker det bara med att sätta sig ner och se andra människor i rörelse.
Huvudsaken är att du inte låser in dig i lägenheten.
Du kan till och med gå och sätta dig på biblioteket och läsa eller bara vara så att säga.
Citera
2015-06-26, 23:25
Medlem
Citat:
Haha, ts låter fan precis som jag. Jobbar också med programmering och webb, kanske finns ett samband? :P. Jag är oftast jävligt trött efter jobbet och då slösar jag kvällen på att slösurfa, glo serier eller spela datorspel, men känner mig helt värdelös när jag går och lägger mig för att jag inte gjort något produktivt (även om jag jobbat samma dag dvs). Skissar en del och mår jävligt bra av det, men måste hitta något mer att underhålla mig med...

Haha, coolt.

I början av jobbet orkade jag hålla igång med studier direkt efter jobbet, men nu är jag också för trött för det. Går hellre till gymmet, äter middag och kollar serie. Jag sätter mig ner och studerar på helgerna i stället. Men samtidigt är det ju bra att träffa kompisar och så också, klurigt.

Jag vill studera mycket också förutom att jobba så att jag kan garantera jobb i framtiden när jag är klar med min utbildning, jobbet jag har nu är bara över sommaren och är inget officiellt jobb som webbutvecklare eller något, men det duger bra för mig
Citera
2015-06-29, 11:55
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:

Kanske det? Är också programmerare
Man måste ha något att göra hela tiden haha
Citera
2015-06-29, 17:36
Medlem
Opilus5500s avatar
Varför spelar du inte data spel? De vrål skoj särskilt om du joinar en "Svensk klan för ta ett exempel Då kan man sitta med ens spelvänner på Teamspeak, och sitta slö snacka när man känner sig ensam...
Citera
2020-12-01, 15:02
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Bumpar.

Har jobbat 2 veckor i sträck mestadels 12h. Kände att fyfan så skönt att vara ledig i 2 dagar.

Planerar saker jag ska göra men lik förbannat så skjuts de upp och jag gör ingenting, vänder på dygnet och ligger i soffan och kikar Youtube.

Fick tvinga mig ut på en långpromenad och det bär emot jättemycket att ta steget och klä på mig och bege mig ut.

Bävar inför jul då jag ska vara ledig i 3 hela 3 veckor.

Nån som känner igen sig?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in