Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-22, 15:48
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
GW har inte sagt att det är ett fiasko utan tvärtom att han hoppas att han har fel. Därför att det skulle vara för jäkligt om han har rätt.
Du måste ha läst hans artikel som fan läser bibeln om du tolkar vad han säger som det. Kan du utveckla?
2015-06-22, 15:51
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Mjölkrummet och de misstänktas bostad fortfarande avspärrat.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=97&grupp=22199&artikel=61 95415

Detta mjölkrum är det rum som en person som har spenderat mycket tid vid ladan pm:ade mig för några dagar sen och sade att det även används som slaktrum för markens jägare. Citerar två inlägg jag skrev inatt.

Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Jag vet inte om denna information hjälper men när jag efterfrågade vad som fanns i den utbyggnad av ladan som polisen hade fått upp intresset för så fick jag ett pm från en person som sade sig ha god kännedom om platsen.

http://x.cdn-expressen.se/images/c9/ac/c9acc77b27814fc294b7e58a64d05921/16x9/645@70.jpg
http://y.cdn-expressen.se/images/c2/46/c24659c03fe1456ab947ff3494b218da/16x9/645@70.jpg

Personen skrev först att utbyggnaden var mjölkrum, kontor och slaktrum.
Därefter fick jag ett mer utförligt pm om vad som fanns i ladan som avslutades med: Slaktrummet som antagligen varit där mjölktanken förvarats förr används som slaktrum nu för traktens/markens jägare.
Så om det stämmer så har jägare haft tillgång till Arnes slaktrum iaf.

Citat:
Såhär skrev personen: I övrigt är det inget speciellt med ladugården. Stor, hög och förvaras halm i stora delar av året.står öppen året runt så vem som helst kan gå igenom.

Vet inte om man ska tolka det som att just slaktrummet stod öppet för vem som helst eller endast övriga ladugården.

Såhär skrev personen i ett annat pm(vi diskuterade området lite fram och tillbaka): I ladan vid caféet har det pågått renoveringar under ett år och har från norra delen innehållit renovering av tork, sedan halmlager från golv till tak så Man knappt kunnat åla sig förbi på sidorna och sedan i södra ändan två mini rum för kontor läkemedelsförvaring för djur, mjölkrum och utrymme för tanken som nu är slaktrum med metallkrokar i taket att hänga djur i.
2015-06-22, 15:52
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Tvärtom....det om något inger förtroende!

i Nordkorea ja, men nu snackar vi om ett mord i Sverige

dåliga vibbar om att MGM verkligen är rätt personer
2015-06-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du måste ha läst hans artikel som fan läser bibeln om du tolkar vad han säger som det. Kan du utveckla?
Han skrev att han har haft fel förr, och att han hoppas att han har det nu också. Du kan väl googla fram artikeln själv. Men det betyder inte att han hoppas att lithauerna är skyldiga, bara att det skulle vara smått katastrofalt om polisen sjabblat den här gången också.
2015-06-22, 15:53
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

När en advokat kör rasistkortet, som att klienten är "Litauer" visar det på att omdömet sviktar. Att också påpeka att teknisk bevis saknas i detta skede innan analyserna är färdiga visar på utnyttjande sv okunskap. Som att be om mediaintresse, men med dunkelt syfte.

[/url]
Jag lurar lite på om advokaten kanske menar att de häktades för att de inte skulle lämna landet, inte av rasistiska skäl. Det är kanske större risk att en utlänning lämnar landet än att en sverigeboende gör det.
2015-06-22, 15:54
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag känner mig övertygad om att det fortsatt pågår undersökning efter alternativ gärningsman. Någon annan kan också vara inblandad tillsammans med dess bröder.

I början på maj stals t.ex. en stor byggnadsställning från ladan. Den kan ju knappast nedmonterats, forslats bort och sålts utan något spår. Skulle man kunna tycka, men tydligen så har det gjorts.

Den utredningen måste väl fortfarande vara pågående.

Om jag förstått dom här organiserade stöldligorna rätt så bygger dom ofta på någon fastboende i Sverige som tipsar om intressanta objekt, sedan drar ligorna in för att stjäla för att snabbt försvinna ur landet. Tänker inte direkt på de här bröderna som tipsare utan på att de finns andra fastboende i lämplig region.

Det vore ju mer än korkat att själv se till att det stals från sin egen arbetsplats.
sådana anmälningar läggs ner ganska omgående av Farbror Blå, och eftersom de i dag är gamla så finns det säkerligen inte så mycket mer att rota i heller
2015-06-22, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Enligt en vän ska det finnas påstående om att polisen ska gräva mer på gården?att det skulle finnas fler döda?? Detta är min vän väldigt osäker på men tyckte sig ha hört/läst.......något ni hört nåt om??

Har också hört att fler kroppar kan ligga nergrävda i närområdet.
2015-06-22, 15:56
Medlem
Citat:
Detta mjölkrum är det rum som en person som har spenderat mycket tid vid ladan pm:ade mig för några dagar sen och sade att det även används som slaktrum för markens jägare. Citerar två inlägg jag skrev inatt.

Intressant information. Rent spontant tror jag den boden var låst medan ladan var öppen. Alltså begränsad tillgång.
2015-06-22, 15:57
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för den upplysningen!

Då är det bara att hoppas att HR kommer att lämna besked under eftermiddagen/kvällen. Annars kommer beskedet i morgon tisdag.

"Vi hoppas kunna lämna beslut idag" är en ordagrann återgivning av P4-uppläsaren som då citerade Hovrättsråd Lars Friedman. Nämndes som en slags notis.

Jag gissar inget annat än 50/50 på om det blir färdigt idag eller i morgon.
2015-06-22, 15:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Han skrev att han har haft fel förr, och att han hoppas att han har det nu också. Du kan väl googla fram artikeln själv. Men det betyder inte att han hoppas att lithauerna är skyldiga, bara att det skulle vara smått katastrofalt om polisen sjabblat den här gången också.
Min uppfattning är snarare att han tycker att det är nära till hands att det utvecklar sig till ett fiasko och att han är orolig för det. Han hoppas naturligtvis att han har fel; att det inte utvecklar sig till det.

Att han hoppas att litauerna är skyldiga förstår jag inte var du har fått det ifrån.
2015-06-22, 15:58
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag lurar lite på om advokaten kanske menar att de häktades för att de inte skulle lämna landet, inte av rasistiska skäl. Det är kanske större risk att en utlänning lämnar landet än att en sverigeboende gör det.

Jag tror faktiskt inte det eftersom det i detta fall rör sig om ett sådant brott att det föreligger s.k. obligatorisk häktning. Det hade således inte spelat någon roll om flyktfara förelegat eller inte utan för att häktning inte ska få ske i ett sådant här fall, när det rör sig om mord, måste det föreligga särskilda skäl för emot häktning.
2015-06-22, 15:59
Medlem
MrFolds avatar
Är det nån som vet vem/vilka poliser Leif GW syftar på när han talar om "I förening med att polisen läcker som ett såll och redan börjat lovorda sina insatser när "de löste mordet på Lisa Holm" blir det hela gediget olustigt."

Är det nån som skrivit något på Facebook eller Twitter? Sagt något i intervjuer som publicerats i media? Vad snackar karln om egentligen?

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/omstandigheterna-som-gor-mig-orolig/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in