Citat:
Polisen har inte låst sig på ett spår utan jobbar fortfarande brett och har inte uteslutit alternativa gärningsmän.Just det här att från första början sikta in sej på ett enda spår,tycker jag är ödesdigert för det stänger vägen till funderingar i alla andra riktningar. Jag undrar hur man utan nån som helst bevisning kan ha en "klar bild av vad som skett". Måste det inte finnas väl underbyggda skäl som också innebär att man funderar kritiskt över de slutsatser man drar?
Alltför snabba slutsatser utan att se åt något annat håll brukar inte vara så bra.?
Jag läste också på ett inlägg att de tre tagits med "på förhör i handbojor.Men vad jag kan minnas sa utredningsledaren att de inte belagts med handbojor och att de tagits in för att höras
Om man nu har satsat fel,då har man missat massor av tid att få rätsida på vad som skett LH.
Det vore fullständigt katastrofalt
Alltför snabba slutsatser utan att se åt något annat håll brukar inte vara så bra.?
Jag läste också på ett inlägg att de tre tagits med "på förhör i handbojor.Men vad jag kan minnas sa utredningsledaren att de inte belagts med handbojor och att de tagits in för att höras
Om man nu har satsat fel,då har man missat massor av tid att få rätsida på vad som skett LH.
Det vore fullständigt katastrofalt
Citat:
http://www.expressen.se/gt/sa-fortsatter-polisens-jakt-pa-garningsman/
Samtidigt arbetar polisen brett för att inte avfärda andra spår eller alternativa gärningsmän.
– I normalfallet kan det dyka upp flera misstänkta personer. Visst kan det göra det. Man jobbar fortfarande brett med det här. Det kan komma analyssvar som gör att vi får upp något annat spår, säger polisens presstalesman Thomas Fuxborg.
– I normalfallet kan det dyka upp flera misstänkta personer. Visst kan det göra det. Man jobbar fortfarande brett med det här. Det kan komma analyssvar som gör att vi får upp något annat spår, säger polisens presstalesman Thomas Fuxborg.
Men att bröderna skulle vara utsatta för en rasistisk poliskår och åklagarmyndighet som har häktat dem enbart för att de är litauer, som det mer och mer börjar antydas här, köper jag inte. Jag är säker på att där finns giltiga skäl till att de misstänktes, anhölls och så småningom häktades på sannolika skäl misstänkta för mord. Och kanske är dessa skälen faktiskt så starka att det snarare hade varit en skandal om de inte hade anhållits. Vem vet i nuläget?
De är belagda med handbojor tills de kommer in i förhörssalen där bojorna avlägsnas.