2015-06-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latexjossan
Mitt första inlägg här.
Har följt tråden nästan från start
Är mycket osäker på om de två bröderna är mördare, orsaker för och emot har ju stötts och blötts här i tråden ur alla tänkbara perspektiv. Jag tror att de vet något, inblandade på något sätt men att de inte är mördare.
1. Det bekräftas egentligen av att åklagaren både säger och skriver fel. Vad jag läser innan de ändrade rubriceringen "de här killarna vet något om det" (Även polisen svamlar i rubricering)
2. AJ säger det tydligt, detta är bra grabbar, vi (jag) har lämnat mycket uppgifter till polisen, till och med på band och att de förmodligen sitter bra där de sitter (allt tyder på annan anledning än mord)
3. Timmarna före försvinnadet så sker det ett par mycket märkliga iaktagelser(människ/or) runt Blomberg, konstiga människor som inte skulle varit där. Detta vet polisen också genom förhör.
Tips : En tredje man som är mördaren kommer dyka upp i utredningen, kanske en fjärde också men ej troligt.
1 och 2 är givetvis mina spekulationer 3 är från säker källa.

Johan

Menar du att litauerna "sitter inne" och får skydd för att de vet nogåt om fallet? AJ syftar på det samma, tolkar jag.
2015-06-22, 13:08
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ja. Men dom kan inte gå ut med den uppgiften. Varför ska dom underblåsa alla våra spekulationer och gissningar. Vad döljer dom och varför?
Varför inte skapa klarhet så långt det går? Varför mörka uppgifter i, som det verkar, onödan?

Det är inte i onödan, det är för att eventuella vittnen inte ska påverkas, något som advokaten själv är rädd för.

"Hon menar också att den stora mediala uppmärksamhet som varit kring Lisa Holms försvinnande kan ha påverkat de hörda vittnena"

Med andra ord, alla är överens om att utredningen ska bedrivas under absoluta tystnad.
2015-06-22, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Tokjävlarna tycks inte ha undersökt saken. Jag har efterfrågat uppgifter om denna kund ända
från försvinnandet. Dom brydde sig inte om att kolla upp kunderna under lördan utan kollade upp kunderna under söndagen i stället. Snacka om polismiss.

Du kan vara helt lugn, givetvis har alla besökare under helgen hon jobbat kontrollerats, förmodligen även tidigare helger hon jobbat och även troligt en tid tillbaka. Platsen är ju utgångspunkten i försvinnandet och där börjar länsman att leta både fysiskt och vem/vilka som kan varit på platsen senaste tiden.

Är uppgiften om en "stökig eller iögonfallande" person på lördagen korrekt så är denne antingen avförd eller man bett vittnen att vara tyst om iakttagelsen om det möjligen har någon koppling till försvinnandet.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Dags att släppa de stackars bröderna nu. Snuten och MP är ena jävla rasister som måste ha utländska syndabockar... Tänk om en neger hade fikat där samma dag. Då hade han oxå suttit häktad nu..

Att en rådman och ett hovrättsråd skulle häkta någon p.g.a. etnisk tillhörighet finner jag mer osannolikt än vissa av teorierna i denna tråd.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bikergirl
Så som jag tänker, är det ingen olycka.. Utan en jägare/ yrkesjägare som med uppsåt dödat henne. Någon som velat ha henne som inte fått henne och då våldfört sig på henne..

Du skrev tidigare om koppling till Jägare och Helena Andersson 22 år( försvann 1992 14 juni).
Hon försvann under liknande omständigheter, 3 mil från Lisa försvann, samma tidpunkt på året,

Hittade den här artikeln.
http://www.skaraborgsbygden.se/index.php/article/3420/vi-ar-mycket-nara-garningsmannen

Där Utredare Pelle Jenvén, jag citerar:

Han är övertygad om att mördaren är en person som Helena kände tillit till. Någon hon hade förtroende för.

Därför menar Jenvén också att lösningen på gåtan om vem som dödade Helena finns i de kretsar där hon rörde sig; agilityklubben, gymmet där hon tränade, seglingen, stallet eller kanske bland vänner och bekanta.

- Den här gärningsmannen är inte långt borta. Antingen finns han i utredningen, alternativt i dess omedelbara närhet.

Agilityklubben är intressant då en "Jägare" naturligtvis har en hund. I juni har man också många aktiviteter, tävlingar, mm
2015-06-22, 13:12
Medlem
Sanchezest90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Att en rådman och ett hovrättsråd skulle häkta någon p.g.a. etnisk tillhörighet finner jag mer osannolikt än vissa av teorierna i denna tråd.
Det finns poliser och domare som åkt dit för värre saker än rasism.. våldtäkt mot barn , sexköp etc etc
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BunkaRulle
Vem var det som i ett tidigt skeende hämtades in på förhör, men som sedan avfördes från utredningen?
Twittraren eller den stökiga kunden?
Eller var det kanske en och samma person?

Sa inte polisen också att det inte behövde innebära att samma person inte kan komma att bli aktuell i utredningen senare?

Som jag minns det var det twittraren. Min minnesbild är att han avfördes för gott.

Citat:
Ursprungligen postat av solar47

Agilityklubben är intressant då en "Jägare" naturligtvis har en hund. I juni har man också många aktiviteter, tävlingar, mm

Ja, många jägare har hund, men används verkligen jakthundar till agility?
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Dags att släppa de stackars bröderna nu. Snuten och MP är ena jävla rasister som måste ha utländska syndabockar... Tänk om en neger hade fikat där samma dag. Då hade han oxå suttit häktad nu..

Först så hängs oskyldiga personer ut till höger och vänster underblåsta med dom mest vrickade (konspirations)teorier. Sedan då polisen har haffat dom som med all sannolikhet har utfört dådet så startar en tycka-synd-om-kampanj gentemot dessa människor och dom pekas ut som absolut oskyldiga utan att någon kan komma upp med något som ens liknar en alternativ hållbar förklaring. Flashback när det är som mest hopplöst och unket.
2015-06-22, 13:13
Medlem
Starbacks avatar
För dej som väntar på resultatet av omprövning av häktningen vid Göta hovrätt så påstår lokalredaktioner i Skaraborg att Hovrättens beslut kommer att presenteras i eftermiddag. Fan trot. Men hoppas kan man ju göra.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6194154
2015-06-22, 13:13
Medlem
Kan det vara så att MP ville att MGM skulle öppna skjulet åt dem eftersom MGM hade nyckel och att de då sa" nej vi har redan kollat där". Och att det är det som blev det underliga beteendet. Det kanske förklarar ryktet att MGM inte ville öppna för "polisen" fast de hade nyckel, och polisen fick bryta sig in.
Tänk om de låst in henne för att de tänkt föra bort henne, när de upptäcker hur snabbt man börjar leta så låter dem henne istället bara vara och låtsas som inget.

Det är så fruktansvärt sorgligt och hemskt, jag kan inte släppa det här. Vet inte varför. Hoppas dem får fast rätt person/personer..
2015-06-22, 13:14
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Det finns poliser och domare som åkt dit för värre saker än rasism.. våldtäkt mot barn , sexköp etc etc

Men trots det, aldrig rasism.

Sen vet jag endast en domare som gjort sig skyldig till sexköp. Blanda vidare inte in polis i detta för de har inget att säga till om såvitt avser häktningsbeslut m.m.
2015-06-22, 13:16
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

I dom tragiska fall det har inträffat, har det skett i smyg och inom den rent privata ramen, och senare uppdagats i förhoppningsvis samtliga fall.

Men det går inte att jämföra med när det gäller att fatta ett beslut, och ge ett utslag i något som blir offentligt. Speciellt inte så uppmärksammat som detta ärende är.
Det är en omöjlighet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in