Citat:
Ursprungligen postat av
krackelerar
Ja och väldigt underligt att leta efter en katt då det pågår ett massivt sökande efter en försvunnen flicka samtidigt i området.
Bröderna är rökta, det är för mycket som pekar på deras skuld.
Mammans taffliga försök till att bygga alibi med klockslag för kaffedrickande osv är också en indikation på deras skuld.
Skulle förvåna otroligt mycket om det är någon annan som fört bort och mördat LH.
Kafét var nyöppnat på orten, detta triggade öststatarna i halvfyllan, LH hade endast sommarjobbat i 3 veckor.
Litauerna iaktog tjejerna som jobbade på kafét, LH kom för första gången ensam på moped, tidigare hade hon blivit skjutsad med bil.
TILLFÄLLET.
Jag tippar på att de döms för människorov, våldtäkt och mord, åtminstone ene brodern.
Bevisningen kan dock bli knepig, vem som gjort vad.
Jag delar din uppfattning, och det är nog inte så komplicerat som det verkar just nu.
Det är ett så typiskt knep, att ta till kattungar och hundvalpar för att göra sig ett ärende i närheten av de som söker efter Lisa. Litauerna måste ha varit chockade över sökinsatsen och samtidigt angelägna att få information. Det var just när de strök omkring i området som Lisa hittades, misstankarna föll på dem, och centralt i varför de plockades in av polisen.
Alibit med mamma är inget alibi, det har bara visat sig vara en tjänst åt media i både Sverige och Litauen, som fick en öppning att skriva om fallet ur en vinkel som lockar läsare.
Jag ifrågasätter också uppgifterna med att de "inte förstår svenska". Efter så lång tid i Sverige, så fattade de direkt att en flicka var försvunnen och att de kunde bli misstänkta! Men visst är det en fördel att ha språksvårigheter och se till att få en bra tolk. Det ger betänketid när frågor ska besvaras. Och en möjlighet att skylla på tolken om de försäger sig.
Litauerna figurerar på så många platsen i närheten av Lisa och brottet, att de måste förklara sig.