2015-06-18, 00:19
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
GM är knappast en normal person med normala föräldrar. Är GM en ung person så är det troligt att han haft en helvetisk uppväxt. Därmed är det även troligt att hans föräldrar inte kan ange honom utan att även själva avslöja vilka äckliga grisar till föräldrar de ha varit. Kanske leder det till att de själva hamnar i fängelse. Bättre då att låta allt vara som det alltid varit och hålla tyst.
Du kan också vända på bilden av föräldrarna för att hitta skäl att skydda GM. Föräldrarna är väl etablerade i samhället, kända i etablissemanget i Linköping, med intressen av något slag som de har att bevaka. En bomb skulle slå ner och det skulle kosta för mycket om det framkom att deras son var gm. Jag bara gissar
Citera
2015-06-18, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genelec
är den här ryska duden lite lik fantombilden? Bara en slump att han har en kfum crusaders linköping mössa på sig? http://youtu.be/IjLzV6t73mE

Men om man vänder på det: om han varit GM, hade han då haft på sig en mössa som det står Linköping på? Jag tycker det faktum att han har den mössan på sig talar för att han inte är GM.
Citera
2015-06-18, 21:13
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Tror inte ett skvatt på GWs teori. En minderårig hade aldrig kunnat hålla det här hemligt. Föräldrar, vänner och lärare hade fattat misstankar. Grannar också tror jag, men framförallt föräldrarna.

Nån gång hade denna tonåring (nu vuxen) outat sig. Teorin om en vuxen, ensam och möjligtvis psyksjuk person känns mer trovärdigt och relevant.
Precis. Det har jag heller aldrig trott. Förstår inte riktigt hur man kommit fram till det!
Om det nu är en ung kille, och att han har dåliga hemförhållanden. Vad gjorde han då där? Om han nu bodde nära, borde han då inte figurerat i utredningen? Om han INTE bodde där, vad gjorde han då där som sagt?
Jag håller inte med om att han agerat rationellt. Att han slängde mössan i en papperskorg i närheten kan ha varit spontant och det faktum att han inte är hittad är nog enbart p.g.a. att mordet inte var planerat. Inte på hans "skills" att hålla sig undan.
Nej, tyvärr tror jag inte att GM lever längre. Död i missbruk eller självmord.
Citera
2015-06-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Tror inte ett skvatt på GWs teori. En minderårig hade aldrig kunnat hålla det här hemligt. Föräldrar, vänner och lärare hade fattat misstankar. Grannar också tror jag, men framförallt föräldrarna.

Nån gång hade denna tonåring (nu vuxen) outat sig. Teorin om en vuxen, ensam och möjligtvis psyksjuk person känns mer trovärdigt och relevant.

Vad säger att en 20 åring skulle lyckas dölja det bättre än tex en 18 åring?
Citera
2015-06-18, 21:23
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Du kan också vända på bilden av föräldrarna för att hitta skäl att skydda GM. Föräldrarna är väl etablerade i samhället, kända i etablissemanget i Linköping, med intressen av något slag som de har att bevaka. En bomb skulle slå ner och det skulle kosta för mycket om det framkom att deras son var gm. Jag bara gissar

Absolut, det har du helt rätt i!
Citera
2015-06-18, 21:39
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Precis. Det har jag heller aldrig trott. Förstår inte riktigt hur man kommit fram till det!

Det var väl mest något GW drog till med i Efterlyst för att få fart på fallet igen. Statistiskt kanske det borde vara en väldigt ung GM men det här fallet är ju så udda att det inte kan finnas så mycket att räkna på.

När sen alla vittnen pratar om GM i tjugoårsåldern så känns det ganska omotiverat att jaga efter 13-åringar.
Citera
2015-06-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det var väl mest något GW drog till med i Efterlyst för att få fart på fallet igen. Statistiskt kanske det borde vara en väldigt ung GM men det här fallet är ju så udda att det inte kan finnas så mycket att räkna på.

När sen alla vittnen pratar om GM i tjugoårsåldern så känns det ganska omotiverat att jaga efter 13-åringar.

Fast GW har inte påstått att han tror att GM är en 13 åring.
Det han sagt är att han tror att gärningsmannen kan vara i åldern 16-18, mer sannolikt 18 än 16.
Citera
2015-06-18, 21:52
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Fast GW har inte påstått att han tror att GM är en 13 åring.
Det han sagt är att han tror att gärningsmannen kan vara i åldern 16-18, mer sannolikt 18 än 16.

Det är väl ganska tydligt att det är "GWs nya profil" man lägger upp inslaget kring? Sen vet jag att han tror mer på det övre intervallet vad gäller 13-17 år.
https://www.youtube.com/watch?v=Al_dtfeZEZk
Citera
2015-06-19, 12:10
Medlem
Är man säker på att gärningsmannen är mellanblond o snusar? DNA:t verkade ju säga något sådant,
tror man hänger upp sig för mycket på det.
Det är nog dags ta fram occham´s rakkniv och se detta som ett bland alla andra mord Mena folk emellan, de blir ju sällan uppklarade.
Vad gäller den stackars lärarinnan är det nog så enkelt att hon såg för mycket.

Nej, detta är allt ett bland alla andra mord araber mellan, ett liknande fall
(FB) Borås 2013-12-31: 12-åring utsatt för mord/dråp-försök
Citera
2015-06-20, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segimer
Är man säker på att gärningsmannen är mellanblond o snusar? DNA:t verkade ju säga något sådant,
tror man hänger upp sig för mycket på det.
Det är nog dags ta fram occham´s rakkniv och se detta som ett bland alla andra mord Mena folk emellan, de blir ju sällan uppklarade.
Vad gäller den stackars lärarinnan är det nog så enkelt att hon såg för mycket.

Nej, detta är allt ett bland alla andra mord araber mellan, ett liknande fall
(FB) Borås 2013-12-31: 12-åring utsatt för mord/dråp-försök

Det skulle innebära att det Dna som polisen har säkrat på både kniv och mössa är från en oskyldig person. Det är en teori jag har svårt att tro på.

Polisen har gått ut med att gärningsmannen är nordeuropeisk, och det intressanta här är deras avvägning. Vad talar de inte om? Jag är hyffsat säker på att det är någonting med Dna-profilen som de håller inne med.
Citera
2015-06-22, 09:22
Medlem
MossTrumss avatar
Här är en kille som var 18 år vid tiden för dubbelmordet på Åsgatan. Han kan ha turnerat genom Europa och gjort sig skyldig till flera dubbelmord. Denne dubbelmördares DNA är känt och redan kört mot polisregistren i Europa, om jag förstått Expressen rätt. Nu misstänks han för ett mord på en gammal man i Saltholmen-Göteborg och kan bli utlämnad till Sverige.

http://www.expressen.se/gt/dariusz-misstanks-ha-mordat-79-ariga-bo/

Kusligt är att offren blev huggna i halsen, precis som skedde på Åsgatan. Det finns galningar där ute som rör sig helt fritt mellan olika länder.

Det väcker frågan hos mig om slutsatsen är rätt att gm's DNA visar på nordeuorpeisk härkomst. Skulle denne polack som mördat sig runt i Europa ha ett DNA som skiljer sig från en renrasig nordeuropé?
Citera
2015-06-22, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Här är en kille som var 18 år vid tiden för dubbelmordet på Åsgatan. Han kan ha turnerat genom Europa och gjort sig skyldig till flera dubbelmord. Denne dubbelmördares DNA är känt och redan kört mot polisregistren i Europa, om jag förstått Expressen rätt. Nu misstänks han för ett mord på en gammal man i Saltholmen-Göteborg och kan bli utlämnad till Sverige.

http://www.expressen.se/gt/dariusz-misstanks-ha-mordat-79-ariga-bo/

Kusligt är att offren blev huggna i halsen, precis som skedde på Åsgatan. Det finns galningar där ute som rör sig helt fritt mellan olika länder.

Det väcker frågan hos mig om slutsatsen är rätt att gm's DNA visar på nordeuorpeisk härkomst. Skulle denne polack som mördat sig runt i Europa ha ett DNA som skiljer sig från en renrasig nordeuropé?

Nordeurope avser förmodligen Nordvästeuropa. Polacker är slaver och det skulle DNA-analysen visa.

Men polisen håller på någonting om DNA-profilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in