2015-06-16, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
- Helt klart likheter med fantombilden och varför har han en Linköping KFUM Crusader mössa? Mycket märkligt och mycket intressant.

-Killen är 28 år nu. Kommer från Ukraina verkar det som. Lite av en youtubekändis.

http://www.odditycentral.com/pics/ukrainian-spider-man-performing-vertigo-inducing-stunts-claims-fear-does-not-exist.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2300423/Mustang-Wanted-dangles-skyscrapers-vertgo-inducing-photos-yet.html

Förmodligen helt ointressant men ett mycket märkligt sammanträffande. Vore intressant luska vidare med kopplingen till Linköping.

Skulle i så fall innebära att han gick på gymnasiet vid tiden för dubbelmordet, frågan är om han var bosatt i Linköping då och om han hade alibi. Ett långskott, men kan inte vara speciellt svårt att kolla upp.
Citera
2015-06-16, 08:58
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Skulle i så fall innebära att han gick på gymnasiet vid tiden för dubbelmordet, frågan är om han var bosatt i Linköping då och om han hade alibi. Ett långskott, men kan inte vara speciellt svårt att kolla upp.

Hade han gått i gymnasiet hade han nog funnits i polisens papper. Det alternativet tror inte jag på.

Kan ha funnits många tänkbara skäl till varför han befunnit sig i Linköping.

-Hälsat på släkt, vänner , eller flickvän.

-Gästarbetare

-Kontrakterad hitman

osv...
Citera
2015-06-16, 17:29
Medlem
Jag har skrivit här tidigare men angående topsning så räckte det, i mitt fall, med att ha varit frånvarande från skolan dagen då mordet skedde (satt hemma med influensa). Tog dock 5 år innan jag fick kallelsen.

GM är troligtvis utomlands.
Citera
2015-06-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Jag har skrivit här tidigare men angående topsning så räckte det, i mitt fall, med att ha varit frånvarande från skolan dagen då mordet skedde (satt hemma med influensa). Tog dock 5 år innan jag fick kallelsen.

GM är troligtvis utomlands.

Ja okej där ser man. Frågan är ifall polisen förhört gymnasieelever som började klockan 09.00 eller senare aktuella morddagen. Eller är det helt uteslutet att GM kan ha begett sig iväg till skolan någon timma efter mordet?
Citera
2015-06-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Ja okej där ser man. Frågan är ifall polisen förhört gymnasieelever som började klockan 09.00 eller senare aktuella morddagen. Eller är det helt uteslutet att GM kan ha begett sig iväg till skolan någon timma efter mordet?
Jag pratade lite med polisen som ledde utredningen i samband med topsningen och som jag förstod det så kallade de in alla bosatta i närområdet utan alibi vid den tidpunkten helt enkelt (i alla fall i det skedet av utredningen, men detta var över 4 år sedan). Så det skulle inte förvåna mig om de även testade folk som kommit för sent men jag har inga faktiska belägg för detta tyvärr.

Har svårt att se att någon skolpliktig (under 18) utfört dådet över huvud taget men visst finns möjligheten. De verkade egentligen kalla in vem som helst i princip, med tanke på att jag var 13 år när brottet begicks (och 18-19 när kallelsen kom) så det kändes lite som att de greppar efter halmstrån. Jag passar inte alls in på signalementet, och särskilt inte när jag var 13...
Senast redigerad av Netzach 2015-06-16 kl. 23:40.
Citera
2015-06-16, 23:51
Medlem
Citat:
Jag pratade lite med polisen som ledde utredningen i samband med topsningen och som jag förstod det så kallade de in alla bosatta i närområdet utan alibi vid den tidpunkten helt enkelt (i alla fall i det skedet av utredningen, men detta var över 4 år sedan). Så det skulle inte förvåna mig om de även testade folk som kommit för sent men jag har inga faktiska belägg för detta tyvärr.

Har svårt att se att någon skolpliktig (under 18) utfört dådet över huvud taget men visst finns möjligheten. De verkade egentligen kalla in vem som helst i princip, med tanke på att jag var 13 år när brottet begicks (och 18-19 när kallelsen kom) så det kändes lite som att de greppar efter halmstrån. Jag passar inte alls in på signalementet, och särskilt inte när jag var 13...

Jo fast GM behöver nödvändigtvis inte bott i Linköping, likväl han kan ha gått i skolan där ändå.
Det finns gymnasieelever som pendlar eller tar bussen varje morgon.

GM behöver nödvändigtvis inte varit frånvarande heller. Alla elever har inte första lektionen schemalagd klockan 8 varje morgonen. Elever har första-lektioner från allt mellan 8-12 numera.
Citera
2015-06-17, 00:47
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genelec
är den här ryska duden lite lik fantombilden? Bara en slump att han har en kfum crusaders linköping mössa på sig? http://youtu.be/IjLzV6t73mE

Som jag fattat är han polack med ryska rötter? Namnet är ju verkligen polskt.
Vi har ju den Linköpingsboende polacken som polisen plockade in i Göteborg några månader efter morden som kan vara en släkting eller bekant.
Det ska väl inte vara helt omöjligt att få till ett DNA-test på den här.
Citera
2015-06-17, 01:06
Medlem
Citat:

Intressant info, det visar at de topsar personer som var under 15 vid tillfället. En tanke jag har haft är att de inte topsat någon som inte var straffmyndig, och därför kan GM missats. Nu tycks det inte vara så, och därmed minskar enligt mig sannolikheten att GM var 13-14 markant.
Citera
2015-06-17, 16:15
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genelec
är den här ryska duden lite lik fantombilden? Bara en slump att han har en kfum crusaders linköping mössa på sig? http://youtu.be/IjLzV6t73mE

Inte en chans att det är dubbelmördaren. Dubbelmördaren är en oerhörd fegis. Den du länkar till har ju gigantiska balls!
Citera
2015-06-17, 18:29
Bannlyst
Tror inte ett skvatt på GWs teori. En minderårig hade aldrig kunnat hålla det här hemligt. Föräldrar, vänner och lärare hade fattat misstankar. Grannar också tror jag, men framförallt föräldrarna.

Nån gång hade denna tonåring (nu vuxen) outat sig. Teorin om en vuxen, ensam och möjligtvis psyksjuk person känns mer trovärdigt och relevant.
Citera
2015-06-17, 18:51
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Tror inte ett skvatt på GWs teori. En minderårig hade aldrig kunnat hålla det här hemligt. Föräldrar, vänner och lärare hade fattat misstankar. Grannar också tror jag, men framförallt föräldrarna.

Nån gång hade denna tonåring (nu vuxen) outat sig. Teorin om en vuxen, ensam och möjligtvis psyksjuk person känns mer trovärdigt och relevant.

OM gärningsmannen var minderårig, så kan ha berättat för sina föräldrar. Föräldrarna kan ha valt att inte berätta, för att skydda sonen. Har han berättat för fler, så är chansen större att någon skulle knysta. Så småningom, får man väl tillägga - än så länge har uppenbarligen ingen gjort det.

Det skulle även ha kunnat gå till på detta sätt om gm var några år äldre. Det vet man inte.

Frågan är hur någon annan i gm:s omgivning (lärare, kompisar, ev. fritidsledare m fl) undgått att märka något.

En rejält psyksjuk torde inte ha handlat så pass rationellt; försvinna från platsen, göra sig av med mordvapen, mössa osv.
Citera
2015-06-17, 19:09
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud

GM är knappast en normal person med normala föräldrar. Är GM en ung person så är det troligt att han haft en helvetisk uppväxt. Därmed är det även troligt att hans föräldrar inte kan ange honom utan att även själva avslöja vilka äckliga grisar till föräldrar de ha varit. Kanske leder det till att de själva hamnar i fängelse. Bättre då att låta allt vara som det alltid varit och hålla tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in