2015-06-22, 11:57
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag är besviken på,flashback. Här får man alltid reda på allt först i vanliga fall men i det här,fallet så är det stendött. Vart är alla människor som känner LH eller är bekanta med LH eller som rört sig i hennes nörhet? Vafan måst ju finnas någon som kan berätta om hur LH var som person? Hur var hon dagarna , veckorna, månaderna innan? Någon drog upp en teori om att hon kanske tagit sitt eget liv. Det låter inte helt otroligt. Men nån måste kliva fram snart.
Det är glesbefolkat på landet. Hon kanske gick i en liten skola också. "Vänner" på facebook kan
vi nog räkna bort här.
2015-06-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
"I torsdags överklagade den yngre brodern att han häktats på sannolika skäl misstänkt för mord.
– Han är missnöjd med att vara häktad efter som han anser sig vara oskyldig, sa hans advokat Thomas Ört till Expressen.
Samma dag skickade den 35-årige äldre broderns advokat, Inger Rönnbäck, in sitt överklagande men det registrerades först på måndagen hos tingsrätten.
"NN förnekar all inblandning i aktuell händelse. Med hänsyn till yppandeförbudet hänvisar jag i övrigt till hans uppgifter inför tingsrätten", står det i överklagan."

Tack för den infon!
Så då ska vi inte dra allt för stora slutsatser av vad blaskorna skriver.
2015-06-22, 12:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Då diskuterar du en annan person; nämligen eventuell GM. Mitt resonemang har hela tiden kretsat
runt kvinnans häktning. Jag hoppas vi är överens om det. Viktigt att hålla isär GM och den som skyddat honom.
Nej, jag diskuterar kvinnan. Hon är anhöriga till båda männen - i egenskap av hustru till den ena och svägerska till den andra.

Bröderna är bröder med varandra.
2015-06-22, 12:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag vet inte längre med detta, så jävla luddigt alltihop.
Mina tankar nu på morgonen:

1. Vi visste väl redan att brodern också överklagat? Eller är det först idag som de skickat in överklagan? http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/broderna-overklagar-haktningsbesluten

2. Advokaten vill såklart, oavsett, spela på att klienten är oskyldig, är det inte så advokater fungerar när deras klient nekar?

3. Vad talar för att det finns teknisk bevisning och att den framkommer under hovrättens förhandling? Yppandeförbudet skulle jag säga.

Ja, som sagt, detta är väldigt luddigt, och om det endast rör sig om vittnesmål mot MGM så kommer de allihop släppas idag! Då har vi ett mord som antagligen inte kommer bli uppklarat - Helena all over känns det som.

Glömde kommentera sista punkten.

Det är inte mycket som talar för att det idag finns teknisk bevisning mot de häktade men det är egentligen inget problem för att fatta ett beslut. Om det finns besvärande omständigheter, indicier, som talar för att bröderna/en broder kan ha utfört brottet så kommer ändå domstolen att medge häktning tills dess att de tekniska analyserna är klara som antingen ökar misstankarna eller sänker dessa mot bröderna.

Därför tror inte jag att de kommer att släppas fria förrän de analyser som pågår är klara.
2015-06-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Tack för den infon!
Så då ska vi inte dra allt för stora slutsatser av vad blaskorna skriver.

det ÄR vad blaskorna skrivit

hehe, här har du artikeln:
http://www.expressen.se/gt/aven-aldre-brodern-overklagar-haktning/

svt har tydligen krånglat till det en smula
2015-06-22, 12:02
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag diskuterar kvinnan. Hon är anhöriga till båda männen - i egenskap av hustru till den ena och svägerska till den andra.

Bröderna är bröder med varandra.
Det var precis min punkt i mitt svar till dej. Då är vi överens.
2015-06-22, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
det ÄR vad blaskorna skrivit

hehe, här har du artikeln:
http://www.expressen.se/gt/aven-aldre-brodern-overklagar-haktning/

Ja, jag läste det direkt nu när jag gick upp, fortfarande lite nyvaken.
2015-06-22, 12:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Nej, "fakta" i detta fall var i relation till huruvida Lisas kropp blivit styckad eller inte. Återgå till det inlägget jag besvarade så se du i vilket avseende jag använde begreppet "fakta".
Det är helt korrekt, det du skriver. - Hoppas du kan överse med mitt slarv och inte syr in mig på obestämd tid...
2015-06-22, 12:04
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homerun
Spekulerar:

Teknisk bevisning av skrapsår på kropp som motsvaras av fynd på plats.
Teknisk bevisning av strypmärken vid hals
Teknisk bevisning av styckning
Teknisk bevisning av delar av kropp i gödselhög
Men inget skrapsår i världen kan väl bevisa att det handlar om ett våldtäktsförsök bakom ett café? inte heller har det någon större betydelse i det här sammanhanget; hon är mördad. Jag finner det högst troligt att den skyldige har våldtagit eller försökt våldta, men att man skulle ha kunnat räkna ut detta exakta scenario tror jag inte ett ögonblick på.
2015-06-22, 12:05
Medlem
skotten324s avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten/26-arig-helsingborgs--kvinna-forsvunnen/

Samme gärningsman eller?
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är helt korrekt, det du skriver. - Hoppas du kan överse med mitt slarv och inte syr in mig på obestämd tid...

Slarv och slarv, det är inte alltid lätt att hålla reda på alla inlägg, jag har säkerligen gjort mig skyldig till att läsa fel flertalet gånger
Medlem
dontblamecains avatar
"Saknas teknisk bevisning"! Är det inte dags att avfärda våldtäkt då? Tror mer på en olycka av något slag. GM har haft planer på att gräva ner kroppen, men hann aldrig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in