Citat:
Ursprungligen postat av
chrisemil
Jag vet inte längre med detta, så jävla luddigt alltihop.
Mina tankar nu på morgonen:
1. Vi visste väl redan att brodern också överklagat? Eller är det först idag som de skickat in överklagan?
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/broderna-overklagar-haktningsbesluten
2. Advokaten vill såklart, oavsett, spela på att klienten är oskyldig, är det inte så advokater fungerar när deras klient nekar?
3. Vad talar för att det finns teknisk bevisning och att den framkommer under hovrättens förhandling? Yppandeförbudet skulle jag säga.
Ja, som sagt, detta är väldigt luddigt, och om det endast rör sig om vittnesmål mot MGM så kommer de allihop släppas idag! Då har vi ett mord som antagligen inte kommer bli uppklarat - Helena all over känns det som.
Glömde kommentera sista punkten.
Det är inte mycket som talar för att det idag finns teknisk bevisning mot de häktade men det är egentligen inget problem för att fatta ett beslut. Om det finns besvärande omständigheter, indicier, som talar för att bröderna/en broder kan ha utfört brottet så kommer ändå domstolen att medge häktning tills dess att de tekniska analyserna är klara som antingen ökar misstankarna eller sänker dessa mot bröderna.
Därför tror inte jag att de kommer att släppas fria förrän de analyser som pågår är klara.