2015-06-21, 20:45
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullADHD
Har bara läst TS så detta kanske blir en upprepning, min erfarenhet säger att tjejer vill ha en kille som kan slåss men som inte slåss.

Exakt så!
Citera
2015-06-21, 20:49
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Okej! men tycker ni det är lika självklart då att om en kvinna på låt oss säga 195cm 100kg är ihop med en liten kille på 165-170cm väger futtiga 60kg ska gå fram och försvara henne om det blir trubbel? bara för att ni anser att de är mannens uppgift?

Jag är ju inte stor och stark och har inte erfarenhet av det, så jag vet inte riktigt hur det skulle kännas i så fall.

Spontant tänker jag väl att jag fortfarande skulle önska att mannen tog ett symboliskt ledarskap om någon form av våldsam konflikt hotade, men om det verkligen kom till att vi blev tvungna att slåss för att försvara oss skulle ju båda hjälpas åt och jag antar att om kvinnan (jag) faktiskt vore mer kapabel skulle jag ju automatiskt ta större delen av fighten.

Jag skulle säkerligen fortfarande förakta mannen om han sprang iväg och lämnade mig att klara mig själv.
Citera
2015-06-21, 21:02
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Okej, du bär, föder och ammar dina barn själva alltså? Fantastiskt!

Ehm nej? Nu menade jag rent allmänt. Jag tar inte för givet att folk ska göra saker åt mig, alltså tycker jag det är konstigt att du tar för givet att män ska beskydda dig.
Citera
2015-06-21, 21:15
Medlem
Det är inte attraktivt med en person som lärt sig slåss för att han/hon tror att det är attraktivt eller coolt..... Precis som med alla andra saker. Om du hittar en partner som älskar dig och ser dig för vem du är kommer det förhoppningsvis kunna uppfattas som gulligt. På ett ytligt plan är det väl också effektivt på ett ytligt sätt, men inte mer än så.
Citera
2015-06-21, 21:23
Medlem
DevilsMinds avatar
Citat:
Tack, vad skönt att det är någon mer som inte förstår.

Jag har inte alls någon smak för "bad boys" som vissa här verkar ha fått för sig. Det jag framförallt brukar tända på hos killar är intellekt och originella idéer. Det tillsammans med en del andra smakpreferenser gör att jag bara varit med intelligenta, eftertänksamma och oftast nördiga killar. Har inte heller någon som helst smak för gymtränade killar utan föredrar normal till smal kroppsform.

Men ändå kan jag ibland när jag är med en kille uppskatta att stryka över hans kropp och tänka att det är sexigt att han är manlig och stark (för alla killar har ju ändå varit större och starkare än mig) och att det känns tryggt att han tycker om mig och förhoppningsvis vill beskydda mig. Bland andra saker jag också tycker det är lite upphetsande att han kan göra med sin stora, starka kropp som inte jag är lika bra på.

Tydligen gör denna tanke/känsla hos mig så avskyvärd att jag förtjänar att allra minst misshandlas, helst mördas? Det är väldigt förvirrande för mig. Vad är det egentligen jag får uppskatta hos män då? Skulle det alltså vara bättre om jag tänkte "Åh vad svag och maktlös min kille är, åh vad bra det är att han är så klen och värdelös!"? Varför misstänker jag att jag då hade anklagats för att vara en bitter feministhäxa som vill ta ifrån män deras manlighet?

En annan sak som är lite märklig är att det jag tydligen är anklagad för är att uppskatta våld, och de som anklagar mig för sitter här och jagar upp sig över hur underbart och fantastiskt det vore om jag skulle bli misshandlad? Vem är det egentligen som går igång på våld då undrar jag.

Jag kan köpa vissa saker nu när du förklarar, men du skriver att:

" Bland andra saker jag också tycker det är lite upphetsande att han kan göra med sin stora, starka kropp som inte jag är lika bra på."

Men att majoriteten av dina killar varit smala? Att de flesta tjejer gillar att killen är större än de själva är inget nytt fenomen just eftersom de vill känna sig beskyddade och framförallt vill dom inte känna sig tjocka. Men kan du berätta vad är det för fel på en smal kille som inte kan slåss men har andra kvalitéer som hjärna/utstrålning o.s.v.? OCH som dessutom skulle försvara dig i alla lägen oavsett vem som försökte skada dig? Nej då går han bort bara för du kräver att killen ska kunna slåss Därför så pratar du emot dig själv!
Citera
2015-06-21, 21:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dianoia
Bra sagt +1
.
.
Hahaha, ett skönt trollande, som du verkar ha jobbat en hel del på.
Hur lyckades du avslöja att jag är nazist & dessutom kör Volvo, var det den svenska eller den skånska flaggan som avslöjade mig?

För att återknyta till topic. Om man som tjej väljer en kille som "kan slåss", så har han förmodligen slagits mycket i sina dagar och/eller fått duktigt med stryk som barn. I vilket fall så gör detta att sannolikheten för att han även skall slå sin tjej närmar sig 100%.
Citera
2015-06-21, 21:52
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Ehm nej? Nu menade jag rent allmänt. Jag tar inte för givet att folk ska göra saker åt mig, alltså tycker jag det är konstigt att du tar för givet att män ska beskydda dig.

Jag tar det inte för givet. Om jag tog det för givet skulle jag ju inte känna mig kåt, glad och tacksam vid tanken på att en kille kanske vill göra det för mig, eller hur?

Jag har en mindre och svagare kropp för att den är utformad för att föda barn. Du har fått en större och starkare kropp, varför?
Citera
2015-06-21, 21:55
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsMind
Jag kan köpa vissa saker nu när du förklarar, men du skriver att:

" Bland andra saker jag också tycker det är lite upphetsande att han kan göra med sin stora, starka kropp som inte jag är lika bra på."

Men att majoriteten av dina killar varit smala? Att de flesta tjejer gillar att killen är större än de själva är inget nytt fenomen just eftersom de vill känna sig beskyddade och framförallt vill dom inte känna sig tjocka. Men kan du berätta vad är det för fel på en smal kille som inte kan slåss men har andra kvalitéer som hjärna/utstrålning o.s.v.? OCH som dessutom skulle försvara dig i alla lägen oavsett vem som försökte skada dig? Nej då går han bort bara för du kräver att killen ska kunna slåss Därför så pratar du emot dig själv!

Majoriteten vet jag inte, men hursomhelst så har alla smala killar jag varit med fortfarande varit mycket starkare än mig? Och antagligen mycket bättre på att slåss också. Så från mitt perspektiv kan en smal kille absolut vara stark och en bra beskyddare?

Varför tänker du dig att en smal kille inte kan slåss?

Såklart förväntar jag mig inte att han ska kunna försvara mig i alla lägen. Jag bara uppskattar att han är bättre på det än jag själv.
Citera
2015-06-21, 22:22
Medlem
Jag förstår verkligen inte hur det kan vara så svårt att förstå att Katzyn menar att det är attraktivt med en kille som Om så krävdes skulle kunna försvara henne mot en psykstörd människa på gatan som löper amok?(ja eller något annat kioskmongo)

Är dom som tar illa vid sig av detta spinkiga nördar flyr vi minsta trubbel? Jag själv? Jag har inte varit i bråk på 10 år. Jag slår ingen men jag har kapacitet att besegra ganska många motståndare efter mångårig brottning och ett par år MMA trots att jag bara väger runt 70kg och inte tar mer än 120 kg i bänk. Detta gör inte att jag kan besegra en kpistbeväpnad IS-terrorist som kommer mot mig(jag har iofs utbildning på AK5 också). Det gör förmodligen inte heller att jag kan besegra en motståndare med kniv även om jag kanske har lite större chans än någon vissa andra.

Varför skulle en tjej inte tycka att det vore attraktivt med en kille som dom tror skulle reda sig själv i en fight? Det stod ju inget om att killen skulle börja bråka och starta slagsmål eller vara psykiskt instabil. Tycker att det blev en jävla massa påhopp på någon som vågar erkänna vad som är attraktivt för henne.
Citera
2015-06-21, 22:30
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:

Jag har inte alls någon smak för "bad boys" som vissa här verkar ha fått för sig. Det jag framförallt brukar tända på hos killar är intellekt och originella idéer. Det tillsammans med en del andra smakpreferenser gör att jag bara varit med intelligenta, eftertänksamma och oftast nördiga killar. Har inte heller någon som helst smak för gymtränade killar utan föredrar normal till smal kroppsform.

Men ändå kan jag ibland när jag är med en kille uppskatta att stryka över hans kropp och tänka att det är sexigt att han är manlig och stark (för alla killar har ju ändå varit större och starkare än mig) och att det känns tryggt att han tycker om mig och förhoppningsvis vill beskydda mig. Bland andra saker jag också tycker det är lite upphetsande att han kan göra med sin stora, starka kropp som inte jag är lika bra på.

Tydligen gör denna tanke/känsla hos mig så avskyvärd att jag förtjänar att allra minst misshandlas, helst mördas? Det är väldigt förvirrande för mig. Vad är det egentligen jag får uppskatta hos män då? Skulle det alltså vara bättre om jag tänkte "Åh vad svag och maktlös min kille är, åh vad bra det är att han är så klen och värdelös!"? Varför misstänker jag att jag då hade anklagats för att vara en bitter feministhäxa som vill ta ifrån män deras manlighet?

En annan sak som är lite märklig är att det jag tydligen är anklagad för är att uppskatta våld, och de som anklagar mig för sitter här och jagar upp sig över hur underbart och fantastiskt det vore om jag skulle bli misshandlad? Vem är det egentligen som går igång på våld då undrar jag.

Vet du vad Katzyn, det handlar inte direkt om exakt vad man uppskattar på pricken.
Det handlar om det mönster man skapar av alla små prickar tillsammans, och du skapar ett mönster många inte uppskattar och jag skall försöka beskriva detta mönster för dig nu..

Du uppfattas som primitiv i din sexualitet pga att du uppskattar en låt säga individ med latent "skärpa och styrka", något som de flesta intellektuella och intelligenta Svenska män ser som smutsigt och just primitivt.
Dom får bilden av att du skulle passa bra med någon av alla medelhavssimmare som strömmar in, vilket bara gör allt din åtrå till ett stort svart hat för gemeneman av västerländskt ursprung.

Även att vara så fysik precis på vad som attrahera en sexuellt (bråk, kraft, nakna kroppar osv), är inte populärt hos män.
De tillhör inte den bild man vill ha för den man skall dela hela sitt liv med (det är för mycket ytlighet och primitivitet).

De de flesta män söker är trygghet, avslappning, ömhet/empati och faktiskt att ens respektive har en stark stadga över vad som är positivt och negativt på djupet än att falla in i nått neanderthalar mood.
Utvecklingen skall gå framåt inte bakåt när det kommer till vad man har för preferenser för en framtida mamma till ens barn.
Hade du attraheras av stora huvuden i proportion till kroppen(intelligensens högborg enligt många forskare ett tecken till högre mental kapacitet) , svaga lönfeta kroppar (lågt testosteron binder faktiskt oftare hög IQ och mer focus på relevanta frågor samt intressen)(samt det visar på empati och omsorg från din sida), korta armar, små händer (tecken på endomorf, mest omsorgsfulla av kroppstyper = stort hjärta, bildligt talat) osv hade du blivit bättre bemött.

PS:
Grejen är att de flesta med stor framgång jag styra sin sexualitet ganska mycket om man är mentalt motiverad och glasklart medveten inombords om sig själv, och allt annat runt omkring i världen och det vi kallar för vardagen.
Då man kan man faktiskt effektivt ändra sina sexuella preferenser (om man stör sig på dem inombords och verkligen vill ändra ens primitiva tankemönster).

Jag tror du känner att det är nog med kritik på dig och att du är den du är och att det passar dig fint som det är.
Men detta är ingen kritik utan en hjälpande hand
Med allt det sagt hoppas jag fortfarande att du får ha en trevlig kväll!

MvH Akilles
Citera
2015-06-21, 22:38
Medlem
Heliopoliss avatar
Visste väl att den här diskussionen skulle spåra ur direkt på ett delforum fullt med autister som inte förstår:

1. Skillnaden mellan att slåss och att kunna slåss.
2. Värdet i att kunna slåss.
3. Vad tjejer gillar och vad värdet i att kunna slåss betyder för dem.

Vilken överraskning att många som endast kan slåss i Mortal Combat går full sperg-mode om hur primitivt slagsmål är och vilka luder till tjejer som gillar det hela. Surprise surprise Flashback.

Fråga: Tycker tjejer att det är attraktivt med killar som kan slåss?
Svar: Ja.
Citera
2015-06-21, 22:44
Bannlyst
Konstig frågeställning.

Så länge han inte söker sig till bråk, vilket såklart är en extremt oattraktiv egenskap, så är sannolikheten att han någonsin kommer behöva slåss så liten att det knappast är något man räknar in när man värderar en eventuell partner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in