2015-06-21, 17:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Alltså... Jag fattar inte hur något så enkelt kan bli så invecklat som i denna tråden.

Alla människor ansvarar först och främst för sig själva och givetvis skulle jag i första hand försöka försvara mig själv om jag blev attackerad. Skulle jag inte klara av att försvara mig (vilket är ett ganska troligt scenario eftersom jag inte är så stor eller stark eller vet någonting om våld eller någonsin slagits med någon) så hoppas jag att min man skulle bryta in och hjälpa mig att försvara mig.

Om min man blev attackerad av en annan man och jag såg att det fanns något jag kunde göra för att hjälpa honom så skulle jag göra det. Realistiskt sett så skulle jag dock förmodligen inte ha så mycket att komma med.

Om jag vägde 100 kg och var 195 cm lång så hade jag nog haft mer att komma med och därför skulle mitt ansvar vara större. Det är alltså inte direkt könsbundet utan har med lämplighet att göra. Rent biologiskt så är det dock ovanligt att kvinnor är större och starkare eller mer våldsbenägna än män.

Om mitt barn blev våldsamt attackerat av ett annat barn så har jag all möjlighet i världen att ingripa och göra skillnad eftersom jag troligen är större och starkare än barnen och har därför ett ansvar för att lösa situationen. Även om barnen är pojkar och jag är kvinna. Såklart.

Helt fantastiskt att du lyckas skriva ett så här långt inlägg och ändå undviker att svara på frågan.

OM DU ÄR 195cm lång och väger 100kg! kontra din man då som är 165-170cm väger 60kg ska han fortfarande gå fram och skydda dig? För annars ses han som oattraktiv.
Citera
2015-06-21, 18:07
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Alltså... Jag fattar inte hur något så enkelt kan bli så invecklat som i denna tråden.

Alla människor ansvarar först och främst för sig själva och givetvis skulle jag i första hand försöka försvara mig själv om jag blev attackerad. Skulle jag inte klara av att försvara mig (vilket är ett ganska troligt scenario eftersom jag inte är så stor eller stark eller vet någonting om våld eller någonsin slagits med någon) så hoppas jag att min man skulle bryta in och hjälpa mig att försvara mig.

Om min man blev attackerad av en annan man och jag såg att det fanns något jag kunde göra för att hjälpa honom så skulle jag göra det. Realistiskt sett så skulle jag dock förmodligen inte ha så mycket att komma med.

Om jag vägde 100 kg och var 195 cm lång så hade jag nog haft mer att komma med och därför skulle mitt ansvar vara större. Det är alltså inte direkt könsbundet utan har med lämplighet att göra. Rent biologiskt så är det dock ovanligt att kvinnor är större och starkare eller mer våldsbenägna än män.

Om mitt barn blev våldsamt attackerat av ett annat barn så har jag all möjlighet i världen att ingripa och göra skillnad eftersom jag troligen är större och starkare än barnen och har därför ett ansvar för att lösa situationen. Även om barnen är pojkar och jag är kvinna. Såklart.

Och nu skriver du också och antyder att en smal kille inte kan ha en kvinna som är större än honom? För att kvinnor som dig måste ha en stor muskulös kille för att känna sig trygg! PATETISKT!
Och varför skulle det vara för fel på smala/korta killar när du skriver så!?

Jag kan lova dig att det finns killar som är både smala och korta som utan problem sänkt män som du relaterar till som du gillar, upp pumpade anabola brukande män! ni kvinnor är så jävla skeva i huvudet när ni tror att bara för att mannen är stor så kan han försvara er! eller har ett "badboy" utseende!

Likaså kvinnor som tror att det är kroppsstorleken som gör mannen dominant i sängen!
Citera
2015-06-21, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Svar 1. Som att jag går igång på tanken att mannen jag är tillsammans med är min starka beskyddare? Att jag blir upphetsad av att känna mig trygg med en man?

Svar 2. Jag har aldrig varit med om att en kille har behövt försvara mig med våld. Lever inte heller ett liv som försätter mig i många farliga situationer så det är inte så troligt att det lär hända heller. Däremot blev jag avtänd när en kille jag dejtade sa att han antagligen skulle överge mig och springa iväg om vi råkade ut för något.

Jag har alltså ingen aning om ifall jag skulle bli kåt av en kille som slåss, men jag gissar på att jag inte skulle bli det eftersom jag skulle bli rädd och upprörd i en sådan situation.
Skaffa vapen, tazers eller bär kniv istället? Mycket säkrare och så slipper din man slåss bara för att spela apa.
Citera
2015-06-21, 18:25
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timewave-Zero
Skaffa vapen, tazers eller bär kniv istället? Mycket säkrare och så slipper din man slåss bara för att spela apa.

Nej det kommer hon aldrig göra eftersom hon blir sexuellt upphetsad av våldsamma killar som kan slåss.
Citera
2015-06-21, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Nej det kommer hon aldrig göra eftersom hon blir sexuellt upphetsad av våldsamma killar som kan slåss.
Nu ska vi inte vara fördomsfulla... Jag har iofs bara läst en liten bit av tråden men det verkar på katzyn att hon gillar att se på sin man som en stark beskyddare. Det går helt utmärkt utan att det någonsin ska behöva slåss i praktiken. Om hon nu så tvunget måste se sin man slåss kan hon ju be honom gå med i någon slags kampsportsklubb eller bara någon slags klubb där de slåss oschysst. Problem solved.
Citera
2015-06-21, 18:36
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag tänder inte på våldsamma män. Men jag uppskattar tanken på att mannen kan försvara mig om nödvändigt. Och som sagt, jag upplever och uppskattar detta med en helt normal man, har bara haft en pojkvän som gymmade och jag tyckte han såg äcklig ut, övriga män jag har varit med har varit normala till smala i kroppstypen.

I övrigt så får jag nog göra dig besviken. Om du hade hoppats att kvinnor som gillar att mannen kan försvara dem hör till en viss, lätt identifierad typ.
.

Så det handlar om att du tar för givet att en man ska kunna skydda dig?

Nu är jag förvisso man, men jag tar aldrig för givet att andra ska torka arslet på mig. Jag räknar med att jag måste göra det själv och därför har jag klarat mig bra hittills.
Citera
2015-06-21, 18:38
Bannlyst
Har bara läst TS så detta kanske blir en upprepning, min erfarenhet säger att tjejer vill ha en kille som kan slåss men som inte slåss.
Citera
2015-06-21, 19:37
Medlem
Nej, det är inte attraktivt. Faktiskt så avtändande att jag började tveka på att fortsätta dejta en kille som berättade att han hållit på med boxning i syfte att lära sig slåss om han hamnade i en situation där han behövde använda våld.
Citera
2015-06-21, 19:39
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innetofflor
Nej, det är inte attraktivt. Faktiskt så avtändande att jag började tveka på att fortsätta dejta en kille som berättade att han hållit på med boxning i syfte att lära sig slåss om han hamnade i en situation där han behövde använda våld.

Det lät som en tönt... går o träna boxning för att använda på gatan du borde ha slutat istället för att bara tveka.
Citera
2015-06-21, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det lät som en tönt... går o träna boxning för att använda på gatan du borde ha slutat istället för att bara tveka.

Jo men jag slutade allt träffa honom sen, vi sågs bara någon gång till efter det
Citera
2015-06-21, 20:42
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Varför stör det dig/er så mycket? Om hon talar sanning om att hon tillhör övre medelklass har hon "fuck you"-money.

Ni kan troligtvis inte ändra hennes primitiva urges och hon har även erkänt det... vad mer vill ni?

Om det handlar om att stå för vad hon har sagt och hon nu gör det.. vad kommer hända egentligen?

Jag försöker verkligen förstå mig på detta och jag är inte ens en "white knight" och jag vill inte knulla Katzyn..

Tack, vad skönt att det är någon mer som inte förstår.

Jag har inte alls någon smak för "bad boys" som vissa här verkar ha fått för sig. Det jag framförallt brukar tända på hos killar är intellekt och originella idéer. Det tillsammans med en del andra smakpreferenser gör att jag bara varit med intelligenta, eftertänksamma och oftast nördiga killar. Har inte heller någon som helst smak för gymtränade killar utan föredrar normal till smal kroppsform.

Men ändå kan jag ibland när jag är med en kille uppskatta att stryka över hans kropp och tänka att det är sexigt att han är manlig och stark (för alla killar har ju ändå varit större och starkare än mig) och att det känns tryggt att han tycker om mig och förhoppningsvis vill beskydda mig. Bland andra saker jag också tycker det är lite upphetsande att han kan göra med sin stora, starka kropp som inte jag är lika bra på.

Tydligen gör denna tanke/känsla hos mig så avskyvärd att jag förtjänar att allra minst misshandlas, helst mördas? Det är väldigt förvirrande för mig. Vad är det egentligen jag får uppskatta hos män då? Skulle det alltså vara bättre om jag tänkte "Åh vad svag och maktlös min kille är, åh vad bra det är att han är så klen och värdelös!"? Varför misstänker jag att jag då hade anklagats för att vara en bitter feministhäxa som vill ta ifrån män deras manlighet?

En annan sak som är lite märklig är att det jag tydligen är anklagad för är att uppskatta våld, och de som anklagar mig för sitter här och jagar upp sig över hur underbart och fantastiskt det vore om jag skulle bli misshandlad? Vem är det egentligen som går igång på våld då undrar jag.
Citera
2015-06-21, 20:44
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Så det handlar om att du tar för givet att en man ska kunna skydda dig?

Nu är jag förvisso man, men jag tar aldrig för givet att andra ska torka arslet på mig. Jag räknar med att jag måste göra det själv och därför har jag klarat mig bra hittills.

Okej, du bär, föder och ammar dina barn själva alltså? Fantastiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in