2015-05-31, 17:43
Medlem
limE86s avatar
Bästa sättet att bli full på folköl måste vara att blanda med 300-500mg Lyrica. Ta din lyrica och börja dricka dina 3,5er ca två timmar efter att du svalt lyrican. Du kommer att bli satans vinglig och ganska full på 4-5st öl
Citera
2015-06-20, 00:53
Medlem
boll-svantes avatar
Går fint att bli packad på folköl. Jag väger 85 kg och enligt min nyinköpta alkoholmätare gick det så här:

1 st 50 cl Mariestad 3,5: 0,16 promille
2 st 50 cl Mariestad 3,5: 0,18 promille
3 st 50 cl Mariestad 3,5: 0,46 promille
4 st 50 cl Mariestad 3,5: 0,84 promille
Citera
2015-06-21, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Om någon påstår att det inte går att bli full på folköl så är denne okunnig och ska inte tas på allvar.

Precis så. Jag fattar inte vad det är med folk som fortfarande tror att man inte kan bli full av folköl. Det är ju bara att dricka mer än man förbränner. Och som man ser om man räknar på en genomsnittlig förbränning av motsvarande ca 2 cl 40% starksprit i timmen behöver man faktiskt inte dricka så mycket heller.

En 50 cl folköl 2,8 motsvarar 3,5 cl 40% sprit
En 50 cl folköl 3,5 motsvarar 4,375 cl 40% sprit
En 50 cl vanlig 5% starköl motsvarar 6,25 cl 40 % sprit

Dricker man mer än en 2,8:a i timmen (vilket ju är extremt långsamt) blir man alltså full förr eller senare. Det är klart, det funkar inte så bra om man vill bli aspackad blixtsnabbt, men vem fan vill det?
Citera
2015-06-21, 18:46
Medlem
GainerWheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Går fint att bli packad på folköl. Jag väger 85 kg och enligt min nyinköpta alkoholmätare gick det så här:

1 st 50 cl Mariestad 3,5: 0,16 promille
2 st 50 cl Mariestad 3,5: 0,18 promille
3 st 50 cl Mariestad 3,5: 0,46 promille
4 st 50 cl Mariestad 3,5: 0,84 promille

Då måste du vara väldigt lättpåverkad, kan bara tänka mig hur du blir efter druckit 4 st 50cl 5.2%
Citera
2015-06-21, 19:36
Medlem
njaexss avatar
Jag förstår inte heller hur man ska kunna bli full på folköl, igår drack jag folköl först till maten sen framför TV resten av kvällen.

I alla fall drack jag 4 stycken 3,5% 33cl, kände ingen effekt vilket jag inte är förvånad över och var inte heller syftet. Jag fattar inte hur ni bli påverkade av ett 6-pack exempelvis eller hur ni får i er det öht. Visst, matten säger att ett visst antal folköl motsvarar något i starköl, men tar ni med hur mycket vätska man får i sig? I och med att man får i sig mer vätska för samma mängd alkohol blir det inte samma fylla? Jag menar folkölen kan inte slå lika bra som sprit även om man häver i sig den motsvarande mängden i alkohol?

Om någon här vet exakt vilka folköl som är de mest effektiva och i vilka rimliga intervall man måste dricka upp dom i går jag gärna o köper för o testa men jag är som sagt jävligt tveksam.
Citera
2015-06-21, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GainerWhey
Då måste du vara väldigt lättpåverkad, kan bara tänka mig hur du blir efter druckit 4 st 50cl 5.2%

Det har inget med saken att göra. Promillehalten blir ungefär densamma för alla personer med samma vikt. Fyra 3,5r motsvarar 17,5 cl starksprit eller knappt en flaska vin.
Citera
2015-06-21, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njaexs
Visst, matten säger att ett visst antal folköl motsvarar något i starköl, men tar ni med hur mycket vätska man får i sig? I och med att man får i sig mer vätska för samma mängd alkohol blir det inte samma fylla? Jag menar folkölen kan inte slå lika bra som sprit även om man häver i sig den motsvarande mängden i alkohol?

Bara du får i dig den tillräckligt fort så. Det är klart du inte blir full av att dricka fyra 33 cl folköl utspritt under en kväll. Det skulle du inte bli av att dricka tio cl sprit eller en halv vinare under samma tid heller (det är ungefär samma alkoholmängd).
Citera
2015-06-22, 02:06
Medlem
njaexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnuz
Bara du får i dig den tillräckligt fort så. Det är klart du inte blir full av att dricka fyra 33 cl folköl utspritt under en kväll. Det skulle du inte bli av att dricka tio cl sprit eller en halv vinare under samma tid heller (det är ungefär samma alkoholmängd).

Jaha, ja jag visste inte att det motsvarade så lite men då fattar jag ju i alla fall varför man måste häva i sig det snabbt och mycket. Jag ska i alla fall testa imorgon då för att kunna bidra till tråden med något av värde, det första jag kommer göra när jag vaknar vid 11-12 imorgon är o gå till Willys köpa ett eller två sexpack folköl. Gå en promenad o shootgunna de efter varandra se om man kan bli packad.

Jag återkommer. Ska mäta tidsintervall också, ska inte äta något heller. Får se om de kan bli ngt av det. Ser fram emot det kul med experiment.
Citera
2015-06-22, 16:08
Medlem
Jag själv är en kille på 55kg och jag kan bli riktigt packad på ett 6pack 50cl 3,5%
Citera
2015-06-22, 16:20
Bannlyst
Man ska inte drick öl för att bli full utan för att det är gott. Om man blir lite berusad eller full så ska det vara ett resultat av att man njutit av drycken.
Citera
2015-06-22, 17:43
Medlem
njaexss avatar
Citat:
Jaha, ja jag visste inte att det motsvarade så lite men då fattar jag ju i alla fall varför man måste häva i sig det snabbt och mycket. Jag ska i alla fall testa imorgon då för att kunna bidra till tråden med något av värde, det första jag kommer göra när jag vaknar vid 11-12 imorgon är o gå till Willys köpa ett eller två sexpack folköl. Gå en promenad o shootgunna de efter varandra se om man kan bli packad.

Jag återkommer. Ska mäta tidsintervall också, ska inte äta något heller. Får se om de kan bli ngt av det. Ser fram emot det kul med experiment.

Sådär, nu citerar jag mig själv för att jag genomfört det jag sa.

Vaknade klockan 12 idag och åt frukost runt 12:30(enbart två mackor och ett glas oatly mjölk), tog bilen till willy's 14:00 och köpte ett 6pack 33cl 3,5%, åkte hem. Tog en ryggsäck, packade ner ölen och gick ut i naturen/staden för att kunna njuta av ölen ute då jag hatar att sitta inne o dricka själv. Kom till en fin plats i skogen, satte mig på en sten och shotgunnade första ölen exakt 15:00. Drack de andra på exakt samma vis och hade dragit i mig 5 stycken innan 16:00, drog i mig sista 17:10 ungefär. Slutresultat, JA jag har blivit riktigt packad, det går utan tvekan. Trillade till och med på cykeln, jag är förvånad vilken effekt dessa 3,5or kan ha om man shotgunnar dom.

Bara för att jag upptäckt detta nu kommer jag köpa två sexpack imorgon och se hur det går. Jag tror jag skulle kunna shotgunna ett helt sexpack inom 1 timme. Sedan ännu ett sexpack inom 1,5 timmar efter den första timmen.

Jag återkommer imorgon, nu ska jag fan laga mat.

Edit: Med "riktigt packad" menar jag alltså så pass packad att folk hade märkt det på mig helt klart men inte överdrivet jag kan fortfarande sköta mig och vara hyfsat normal. Och man hade givetvis velat ha men om man säger så, men helt klart över förväntan därför skrev jag "riktigt packad" fattar ni?
Senast redigerad av njaexs 2015-06-22 kl. 17:58.
Citera
2015-06-22, 18:34
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Sådär, nu citerar jag mig själv för att jag genomfört det jag sa.

Vaknade klockan 12 idag och åt frukost runt 12:30(enbart två mackor och ett glas oatly mjölk), tog bilen till willy's 14:00 och köpte ett 6pack 33cl 3,5%, åkte hem. Tog en ryggsäck, packade ner ölen och gick ut i naturen/staden för att kunna njuta av ölen ute då jag hatar att sitta inne o dricka själv. Kom till en fin plats i skogen, satte mig på en sten och shotgunnade första ölen exakt 15:00. Drack de andra på exakt samma vis och hade dragit i mig 5 stycken innan 16:00, drog i mig sista 17:10 ungefär. Slutresultat, JA jag har blivit riktigt packad, det går utan tvekan. Trillade till och med på cykeln, jag är förvånad vilken effekt dessa 3,5or kan ha om man shotgunnar dom.

Bara för att jag upptäckt detta nu kommer jag köpa två sexpack imorgon och se hur det går. Jag tror jag skulle kunna shotgunna ett helt sexpack inom 1 timme. Sedan ännu ett sexpack inom 1,5 timmar efter den första timmen.

Jag återkommer imorgon, nu ska jag fan laga mat.

Edit: Med "riktigt packad" menar jag alltså så pass packad att folk hade märkt det på mig helt klart men inte överdrivet jag kan fortfarande sköta mig och vara hyfsat normal. Och man hade givetvis velat ha men om man säger så, men helt klart över förväntan därför skrev jag "riktigt packad" fattar ni?
Varför skulle du bli fullare av det än att dricka ett sexpack på en timme? Hur fort ölen hamnar i magen har ingen betydelse, det är hur fort den tas upp i blodet som räknas, så det spelar liksom ingen roll om du "shotgunnar" en öl på 10 sekunder eller dricker den på fem minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in