2015-06-21, 12:40
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Om jag får belysa min teori med en fejkad historia.

Tönt-Olle är ute på krogen med sin tjej, Bitch-Lisa. De sitter och myser med varsinn paraplydrink och diskuterar Descartes. Fram glider Glenn-Ali, och beter sig som en riktig douché. Han flirtar med Bitch-Lisa mitt framför ögonen på Tönt-Olle.

Tönt-Olle upplyser vänligt Glenn-Ali om att de är ett par och försöker resonera försiktigt med Glenn-Ali. Glenn-Ali i sin tur blir kränkt av töntens beteende, upplyser tönten om att han är en tönt och slår han några gånger på käften.

Bitch-Lisa blir jättetänd på Glenn-Ali, och dumpar Tönt-Olle som är helt blåslagen. Bitch-lisa och Glenn-Ali går sedan hem till Bitch-Lisa och gängar i det fd. parets gemensamma säng.

Ett halvår senare ser Tönt-Olle hans exflickvän med hennes nya kille, samme kille som slog honom. "-Nä nu jävlar!" tänker Tönt-Olle. "-Nu skall han få stryk och jag skall vinna tillbaks Bitch-Lisa!". Tönt Olle stegar fram till paret och utmanar Glenn-Ali på slagsmål om det inte stör för mycket. Glenn-Ali skrattar och börjar slåss med Tönt-Olle. Men tönt-Olle är inte en lika lätt match denna gången. han är skitförbannad och vevar med armarna som en helikopter med adhd.

Efter en stunds vevande är det Glenn-Ali som ligger blödande på golvet. Men Bitch-Lisa ser enbart chockad ut, hon blir inte det minsta kåt utan kallar Tönt-Olle för psykfall och ringer polisen.

Ja, den här historien visar ju var du har dina referenspunkter och vilken socioekonomisk grupp du rör dig i då vet vi.
Citera
2015-06-21, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Ja, den här historien visar ju var du har dina referenspunkter och vilken socioekonomisk grupp du rör dig i då vet vi.

Jamen det är ju helt sant det han skriver. Om gangstern nitar tönten är han sexig. Om tönten nitar gangstern, ringer det dumma fjaset snuten och finner det inte alls attraktivt. Kan det bli mycket sjukare än så?
Citera
2015-06-21, 12:45
Medlem
Citat:

Ok byt ut Bitch-Lisa mot Anne-Grethe af Baden Baden, Tönt-Olle mot Nalle-Noppe Liebenstuttgart och Glenn-Ali mot Prins Bertram av Babylonien så har vi dina referensgrupper och din socioekonomiska grupp. Samma sak.
Citera
2015-06-21, 12:45
Medlem
DevilsMinds avatar
Hur kommer det sig att t.ex. Jax i Sons of Anarchy är så poppis bland kvinnor?
Knappast enbart för sitt utseende! Kvinnor kommer alltid dras till farliga män och de påverkar även varandra till detta fenomen. Men precis som nämnts i tråden så håller jag med om att svenska kvinnor är betydligt mer kåta på denna typ av män än i övriga Europa.
En man som utövar våld verkar attrahera väldigt många kvinnor.

En kvinna som Katzyn i denna tråd är ett typexempel på en kvinna som man verkligen ALDRIG hoppas får barn eller för sina gener vidare. Det vore en tragedi för dessa barn att behöva växa upp med en mamma som glorifierar våld och som tänder på kriminella män.
Citera
2015-06-21, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja, så vitt jag kunde bedöma var du definitivt inte mer värdig iaf.

Att du känner behov av att lägga in en massa personangrepp lite här och var i dina argument talar väl snarare för att det är du som är provocerad.

Dina bedömningar är inte mycket värda eftersom du är en livslögnare. Dessutom har du visat dig som den svagare genom att inleda PM-kontakten. Det var inte jag som inledde den. Men som sagt, vänta en 60 år och se vem som fick rätt.
Citera
2015-06-21, 12:47
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jamen det är ju helt sant det han skriver. Om gangstern nitar tönten är han sexig. Om tönten nitar gangstern, ringer det dumma fjaset snuten och finner det inte alls attraktivt. Kan det bli mycket sjukare än så?

Är det verkligen sant? Jag har aldrig varit ens i närheten av en liknande situation så jag har väldigt svårt att föreställa mig hur detta scenario skulle utspela sig i verkligheten men har extremt svårt att tro att det skulle vara sant.
Citera
2015-06-21, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Tjejer dras till "spännande" farliga och onda killar i vissa fall.
Detta är ju tyvärr inget nytt.

Gå tillbaka till tiden på skolgården i mellanstadiet/högstadiet!
De farliga våldsamma killarna fick alltid mest tjejer, de gapade mest skrek mest och slogs mest.
Tjejer är som djur! det ligger i deras natur att vilja bli försvarade och fortplanta sig med idioter!
Nu generaliserar även jag men i andra länder i europa så känns det som denna fas försvinner med åldern och mognaden kommer, men svenska tjejer tycker jag i den stora massan verkar attraheras av våldsamma/kriminella män mer än andra länder!

För mig som tjej är det väldigt tydligt att det bara var en "viss typ av tjejer" som hängde med "de farliga killarna"

Jag minns det som att det fanns jättemånga tjejtyper på skolgården.
Precis som det fanns jättemånga olika slags killar.

Kanske lägger killar bara märke till "tjejer som vill vara med de farliga killarna" eftersom dom attraheras av den tjejtypen? Kanske klär sig den här tjejtypen på ett visst sätt, uppför sig på ett visst sätt, sminkar sig på ett visst sätt
ett sätt som attraherar män?

Samtidigt som de tysta nördiga fnissiga ordningssamma tjejerna glöms bort.
På så vis minns man det som att ALLA tjejer på skolgården hängde med de högljudda killarna?

så kan det ju också vara.
Citera
2015-06-21, 12:49
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsMind
Hur kommer det sig att t.ex. Jax i Sons of Anarchy är så poppis bland kvinnor?
Knappast enbart för sitt utseende! Kvinnor kommer alltid dras till farliga män och de påverkar även varandra till detta fenomen. Men precis som nämnts i tråden så håller jag med om att svenska kvinnor är betydligt mer kåta på denna typ av män än i övriga Europa.
En man som utövar våld verkar attrahera väldigt många kvinnor.

En kvinna som Katzyn i denna tråd är ett typexempel på en kvinna som man verkligen ALDRIG hoppas får barn eller för sina gener vidare. Det vore en tragedi för dessa barn att behöva växa upp med en mamma som glorifierar våld och som tänder på kriminella män.

INSTÄMMER!
Och det är en skrämmande tanke!
Citera
2015-06-21, 12:49
Bannlyst
Citat:
Är det verkligen sant? Jag har aldrig varit ens i närheten av en liknande situation så jag har väldigt svårt att föreställa mig hur detta scenario skulle utspela sig i verkligheten men har extremt svårt att tro att det skulle vara sant.

JA det är sant! Jag har t.o.m. sett det hända. Det är ju det som är det jävliga. Det är ingen film eller bok utan verklighet!
Citera
2015-06-21, 12:52
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
För mig som tjej är det väldigt tydligt att det bara var en "viss typ av tjejer" som hängde med "de farliga killarna"

Jag minns det som att det fanns jättemånga tjejtyper på skolgården.
Precis som det fanns jättemånga olika slags killar.

Kanske lägger killar bara märke till "tjejer som vill vara med de farliga killarna" eftersom dom attraheras av den tjejtypen? Kanske klär sig den här tjejtypen på ett visst sätt, uppför sig på ett visst sätt, sminkar sig på ett visst sätt
ett sätt som attraherar män?

Samtidigt som de tysta nördiga fnissiga ordningssamma tjejerna glöms bort.
På så vis minns man det som att ALLA tjejer på skolgården hängde med de högljudda killarna?

så kan det ju också vara.

Precis såhär!
Citera
2015-06-21, 12:52
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Ok byt ut Bitch-Lisa mot Anne-Grethe af Baden Baden, Tönt-Olle mot Nalle-Noppe Liebenstuttgart och Glenn-Ali mot Prins Bertram av Babylonien så har vi dina referensgrupper och din socioekonomiska grupp. Samma sak.

Hade jag varit Anne.Grethe af Baden Baden så är det inte så din historia hade slutat, nej
Citera
2015-06-21, 12:53
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
JA det är sant! Jag har t.o.m. sett det hända. Det är ju det som är det jävliga. Det är ingen film eller bok utan verklighet!

Ni kanske borde byta umgänge...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in