2015-06-21, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
jag tror det är skillnad på att kunna slåss och kunna slåss. Att vara cool, dominant, macho, lättkränkt alfahane som gärna slåss kan nog ses som spännande och attraktivt. Att i övrigt vara en tönt men med förmågan och kapaciteten att kunna "explodera" med våld kan nog ses som hotfullt och farligt på ett väldigt negativt sätt.

Så det gäller att vara på ett visst sätt utöver våldsbenägenheten för att det skall kunna ses som attraktivt. Är du en stentuff förortsgangster som gillar att misshandla folk är det attraktivt. Är du en helt vanlig, lite försynt och snäll kille som gillar att misshandla folk är det inte attraktivt.

För att förenkla extremt: kvinnor dras till det onda. Gangstern som kan slåss är attraktiv. Nörden som kan slåss är farlig, troligen för att nörden som kan slåss förutom musklerna har sin hjärna, vilket gör kvinnor oroliga. Det är inte attraktivt med en man med hjärna.
Citera
2015-06-21, 12:07
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Definierar som slåss? Jag slåss rätt ofta i och med att jag tränar kampsport, men väldigt sällan eller aldrig ute på gatan, någon skillnad?
Kanske slår mina vänner...Och är allmänt elak i onödan..
Citera
2015-06-21, 12:08
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
För att förenkla extremt: kvinnor dras till det onda. Gangstern som kan slåss är attraktiv. Nörden som kan slåss är farlig, troligen för att nörden som kan slåss förutom musklerna har sin hjärna, vilket gör kvinnor oroliga. Det är inte attraktivt med en man med hjärna.

Jag bara älskar dina inlägg!
Tyvärr beskriver du helt rätt fakta om Svenska kvinnor generellt sätt.
Citera
2015-06-21, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Jag bara älskar dina inlägg!
Tyvärr beskriver du helt rätt fakta om Svenska kvinnor generellt sätt.

Många älskar mina inlägg, mest män, dock Får beröm både öppet och i PM.

Tyvärr har jag dock helt rätt om svenska kvinnor, åtminstone generellt. Önskar faktiskt att jag hade fel, men det har jag inte.
Citera
2015-06-21, 12:12
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Många älskar mina inlägg, mest män, dock Får beröm både öppet och i PM.

Tyvärr har jag dock helt rätt om svenska kvinnor, åtminstone generellt. Önskar faktiskt att jag hade fel, men det har jag inte.

Ja min respekt har du definitivt också!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustighet
Hej! många kvinnor nu för tiden säger att de tycker det är löjligt med killar som slåss. Är det verkligen så att dem tycker det? Naturligt sätt borde det vara en fördel med killar som kan slåss för att försvara familjen, och det borde väl kvinnors reptilhjärna gå igång på? Så varför säger vissa kvinnor att de inte gillar killar som kan slåss? Eller är det bara för dessa kvinnor aldrig haft nån pojkvän som KAN slåss och därför låtsas de inte lägga nån större tyngd över det?

Jag tycker om "torra" Carl Bildt-typiga män. Intelligenta som dricker kaffe och läser morgontidningen.
Jag skulle känna mig jättegenerad om "min man" började slåss.
Bara ordet "slåss" är avtändande.

Men! samtidigt som jag tycker att det är löjligt finns det kvinnor som tycker att det är attraktivt.

Det finns kvinnor som dras till "farliga killar"

Det finns någon till alla.
Citera
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Fast då borde väll tråden heta:
"Tjejer känner ni er trygga om er pojkvän kan slåss"

Man förstår ju och precis som Redoxreaktion sa så kan man läsa mellan raderna av vad vissa av er skriver. Sedan nu när ni ifrågasätts om detta så kommer diverse undanflykter m.m.
Attraktion är starten till en sexuell fantasi.

Alltså... Nej? Attraktion och kåthet är inte samma sak. Jag kan se och tycka att min egen far besitter attraktiva egenskaper utan att vilja ligga med honom. Frågan i trådstarten var huruvida det är attraktivt med killar som kan slåss eller inte. Jag har svarat konsekvent genom hela tråden att det är attraktivt med killar som kan slåss (men inte gör det annat än i absoluta nödfall) och sedan förklarar varför. Trygghet.

Om min pappa lät mig bli våldtagen och stod handfallen bredvid och tittade på eller var oförmögen att försvara mig så skulle jag bli äcklad av honom. Jag skulle inte bli äcklad på samma sätt om min mamma inte försökte ta till våld för att försvara mig. Det ingår i mansrollen, i vår biologi och våra gener och kultur och allt annat att en riktig man kan försvara sig, sin kvinna och sina barn.

Det har ingenting med att bli kåt på våld och blod att göra.
Citera
2015-06-21, 12:16
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Kanske slår mina vänner...Och är allmänt elak i onödan..

Idioter med andra ord?
Citera
2015-06-21, 12:17
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:

Kanske stämmer för vissa sjuka kvinnor men om det är hur du tolkar t.ex mina och Katzys inlägg så är det ju så far off man kan komma över huvud taget...
Citera
2015-06-21, 12:17
Medlem
Kampsportsvåld räknas inte riktigt heller tror jag. Det är inte kapaciteten som sådan som är attraktiv, utan beteendet. Gillar du att slå folk, vara tuff och mucka gräl utan att egentligen vara särskilt bra på att slåss (Låt oss säga att du skulle få storstryk om du muckade gräl med någon som är starkare än dig eller av någon som faktiskt kan slåss) så är det ändå attraktivt.
Citera
2015-06-21, 12:18
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Kampsportsvåld räknas inte riktigt heller tror jag. Det är inte kapaciteten som sådan som är attraktiv, utan beteendet. Gillar du att slå folk, vara tuff och mucka gräl utan att egentligen vara särskilt bra på att slåss (Låt oss säga att du skulle få storstryk om du muckade gräl med någon som är starkare än dig eller av någon som faktiskt kan slåss) så är det ändå attraktivt.

Tycker du?
Citera
2015-06-21, 12:22
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Alltså... Nej? Attraktion och kåthet är inte samma sak. Jag kan se och tycka att min egen far besitter attraktiva egenskaper utan att vilja ligga med honom. Frågan i trådstarten var huruvida det är attraktivt med killar som kan slåss eller inte. Jag har svarat konsekvent genom hela tråden att det är attraktivt med killar som kan slåss (men inte gör det annat än i absoluta nödfall) och sedan förklarar varför. Trygghet.

Om min pappa lät mig bli våldtagen och stod handfallen bredvid och tittade på eller var oförmögen att försvara mig så skulle jag bli äcklad av honom. Jag skulle inte bli äcklad på samma sätt om min mamma inte försökte ta till våld för att försvara mig. Det ingår i mansrollen, i vår biologi och våra gener och kultur och allt annat att en riktig man kan försvara sig, sin kvinna och sina barn.

Det har ingenting med att bli kåt på våld och blod att göra.

Vilken jävla dubbelmoral du har du skulle bli äcklad av din far men inte av din mor... även fast kvinnor också biologiskt är programmerade att skydda sin avkomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in