2015-06-21, 11:45
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Exakt! Det handlar om trygghet. Det sträcker sig långt längre än våldsamma situationer också.

Fast då borde väll tråden heta:
"Tjejer känner ni er trygga om er pojkvän kan slåss"

Man förstår ju och precis som Redoxreaktion sa så kan man läsa mellan raderna av vad vissa av er skriver. Sedan nu när ni ifrågasätts om detta så kommer diverse undanflykter m.m.
Attraktion är starten till en sexuell fantasi.
Senast redigerad av OnlyHate 2015-06-21 kl. 11:54.
Citera
2015-06-21, 11:50
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Jag skulle inte gilla en kille som slåss...Även om jag kände att jag kunde bli kåt av han...Och inte vilja bli ihop med han...För jag tycker det är dåligt...Och kan försvara mig själv...
Citera
2015-06-21, 11:53
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Fast då borde väll tråden hete:
"Tjejer känner ni er trygga om er pojkvän kan slåss"

Man förstår ju och precis som Redoxreaktion sa så kan man läsa mellan raderna av vad vissa av er skriver. Sedan nu när ni ifrågasätts om detta så kommer diverse undanflykter m.m.

Attraktion och kåthet är två väldigt skilda saker.
Citera
2015-06-21, 11:55
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Attraktion och kåthet är två väldigt skilda saker.

Som jag skrev:
Attraktion är starten till en sexuell fantasi!
Senast redigerad av OnlyHate 2015-06-21 kl. 12:01.
Citera
2015-06-21, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det har ju framgått med all tydlighet att du blir väldigt upprörd över min sexualitet.

Med tanke på att den tydligen får dig att må så oerhört dåligt vore ju en möjlighet att du slutade läsa?

Men hursomhelst, om du ska fortsätta kommentera kanske du skulle kunna tillföra något nytt i dina inlägg, istället för att fortsätta spamma samma sak som du redan sagt ett antal gånger?

Om jag är WT har jag svårt att se vem som inte skulle vara det.

Du startade en PM-konversation med mig, som jag avbröt efter något tiotal inlägg. Du startade inte denna konversation för att du var intresserad av mig utan för att det jag skrev på forumet på något sätt upprörde dig, inte sant? Det gick emot hela ditt sätt att tänka.
Citera
2015-06-21, 11:58
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Som jag skrev:

Jag tror att du har svårt att förstå fundamentalistisk psykologi.
Jag förklarar varför TRYGGHET är attraktivt.
Oprovocerat våld är motsatsen till trygghet.
Citera
2015-06-21, 11:58
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Som jag skrev:
Men om någon är snäll och har ett vapen...Blir man lika attraherad...+att man inte känner sig äcklad av hur personen är...
Citera
2015-06-21, 11:59
Medlem
OnlyHates avatar
Svara På Frågan tack!

Tjejer då kan ni ju svara på detta:

Finner ni attraktion och blir attraherade av er pappa bara för att han skulle försvara er med våld om det behövdes = NEJ! så uppenbarligen är inte attraktion det rätta namnet. Ni attraheras av att en man kan slåss därav blir ni attraherade av våldshandlingar oavsett om det är i en MMA bur eller på gatan!
Citera
2015-06-21, 12:02
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jo, det gör skillnad. För även om killens eventuella framgång i onödiga bråk kanske skulle vara upphetsande, skulle ju det förtas hundrafalt av att killen var ett patetiskt jävla trash som gick runt och trodde att han var tuff för att han muckade gräl. Om det är något som med rätta kan kallas för "betakille" så är det ju en snubbe som typ börjar slåss i krogkön. Det är ju arketypen för nån som bara har knytnäven att hävda sig med, och det är ju grymt oattraktivt.

Däremot i ett annat, brutalare och våldsammare samhälle där man faktiskt kunde råka ut för våld ofta utan att ha gjort något korkat själv för att hamna där, ja då hade jag givetvis tänt på kapaciteten utan att det skulle förtas av baksidan av det oattraktiva i att min dejt tydligen hörde till socialgrupp 5.

Tillåt mig tvivla på det. Det finns redan en verklighet med sådana och liknande typer av män och där utgör det faktumet att de är moraliskt tvivelaktiga sällan något hinder för att de ska vara eftertraktade bland kvinnor.

Frågan är dock inte huruvida du kommer att delta i något sexualrelaterat med en sådan man. Ditt ursprungliga argument var att det vad den rättfärdigade styrkan som var attraktiv och då räcker det med att du blir upphetsad.
Citera
2015-06-21, 12:02
Medlem
jag tror det är skillnad på att kunna slåss och kunna slåss. Att vara cool, dominant, macho, lättkränkt alfahane som gärna slåss kan nog ses som spännande och attraktivt. Att i övrigt vara en tönt men med förmågan och kapaciteten att kunna "explodera" med våld kan nog ses som hotfullt och farligt på ett väldigt negativt sätt.

Så det gäller att vara på ett visst sätt utöver våldsbenägenheten för att det skall kunna ses som attraktivt. Är du en stentuff förortsgangster som gillar att misshandla folk är det attraktivt. Är du en helt vanlig, lite försynt och snäll kille som gillar att misshandla folk är det inte attraktivt.
Citera
2015-06-21, 12:03
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag skulle inte gilla en kille som slåss...Även om jag kände att jag kunde bli kåt av han...Och inte vilja bli ihop med han...För jag tycker det är dåligt...Och kan försvara mig själv...

Definierar som slåss? Jag slåss rätt ofta i och med att jag tränar kampsport, men väldigt sällan eller aldrig ute på gatan, någon skillnad?
Citera
2015-06-21, 12:05
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
jag tror det är skillnad på att kunna slåss och kunna slåss. Att vara cool, dominant, macho, lättkränkt alfahane som gärna slåss kan nog ses som spännande och attraktivt. Att i övrigt vara en tönt men med förmågan och kapaciteten att kunna "explodera" med våld kan nog ses som hotfullt och farligt på ett väldigt negativt sätt.

Så det gäller att vara på ett visst sätt utöver våldsbenägenheten för att det skall kunna ses som attraktivt. Är du en stentuff förortsgangster som gillar att misshandla folk är det attraktivt. Är du en helt vanlig, lite försynt och snäll kille som gillar att misshandla folk är det inte attraktivt.

HELT RÄTT FORMULERAT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in