2015-06-21, 11:12
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Jo men då är det väll fel ord att kalla det "Attraktivt" bara för att man försvarar sina nära med våld som absolut sista utväg! Många tjejer här tycker ju att det är attraktivt att killar kan slåss och blir kåta av fighters, och då undrar jag: Är det våldet i sig ni gillar eller vad är det som är så attraktivt med det?

Jag är ingen fighter, men det finns ju andra vapen att använda sig av om man måste försvara sina nära och kära och då spelar det ingen roll hur duktig motståndaren är på att slåss!

Jag har förklarat vad det är som är attraktivt. Det är trygghetskänslan. Att veta att killen KAN och skulle om han måste och var tvungen. Att han inte skulle svimma/börja gråta/springa iväg och lämna mig och våra barn i en hotfull situation. Att han skulle göra vad han kan för att försvara oss.

That's it. Våld är inte attraktivt i sig och jag vill inte ha något våld i mitt liv över huvud taget. Jag har aldrig sett någon av mina pojkvänner slåss och hoppas aldrig att få se det heller. Jag har aldrig varit med om en situation som inte gått att lösa utan våld.

Jag tycker dock att det känns väldigt tryggt att veta att om en galen knarkare skulle kasta sig över mig på stan och slå eller försöka våldta mig så skulle min man inte stå handfallen och gapande och titta på. Han skulle oskadliggöra galningen och ta mig till säkerhet och ringa polisen.
Citera
2015-06-21, 11:15
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Attraktion & kåthet är ju två saker som är ganska nära varandra.
i princip samma sak fast finare ord. Du har ju sagt att du blir attraherad av killar som slåss, då lär du ju bli fuktig av detta också antar jag!?

Nej, det är ett missförstånd av begreppen. Jag tycker att det är attraktivt med män som läser böcker också, det betyder inte att mina trosor blir fuktiga av att se någon vända blad i en bok.
Citera
2015-06-21, 11:25
Medlem
skoltjejs avatar
Att killen har en förmåga att slåss finner inte jag attraktivt. Snarare tvärt om.
Jag tror på att lösa situationer med fredliga medel och att våld bara tar vid när orden tar slut.
Skulle aldrig bli attraherad av någon som frekvent använder sig av våld. Föredrar killar med stort vokabulär.
Citera
2015-06-21, 11:28
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Nej, det har jag aldrig skrivit. Jag har skrivit att jag finner tanken på att killen kan slåss om det behövs upphetsande. Inte att jag blir attraherad av killar "som slåss". Det är en milsvid skillnad. Som jag skrev i mitt första inlägg är det jävligt oattraktivt med en kille som går och muckar gräl och slåss utan bra anledning.

Det är inte alls någon skillnad. Du tänder på våldet/våldspotentialen, för om så inte vore fallet så hade han inte behövt ha den förmågan till att börja med. Det hade räckt med att han har det moraliska övertaget när han inte vågar stå upp mot förövaren om det hela handlade om "godhet".

En kille som "muckar gräl utan anledning" och som alla är rädda för är inte oattraktiv utan det är bara du som inte är bekväm med att din sexualitet triggas i fel sammanhang.
Citera
2015-06-21, 11:31
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Det är inte alls någon skillnad. Du tänder på våldet/våldspotentialen, för om så inte vore fallet så hade han inte behövt ha den förmågan till att börja med. Det hade räckt med att han har det moraliska övertaget när han inte vågar stå upp mot förövaren om det hela handlade om "godhet".

En kille som "muckar gräl utan anledning" och som alla är rädda för är inte oattraktiv utan det är bara du som inte är bekväm med att din sexualitet triggas i fel sammanhang.

Jo, det gör skillnad. För även om killens eventuella framgång i onödiga bråk kanske skulle vara upphetsande, skulle ju det förtas hundrafalt av att killen var ett patetiskt jävla trash som gick runt och trodde att han var tuff för att han muckade gräl. Om det är något som med rätta kan kallas för "betakille" så är det ju en snubbe som typ börjar slåss i krogkön. Det är ju arketypen för nån som bara har knytnäven att hävda sig med, och det är ju grymt oattraktivt.

Däremot i ett annat, brutalare och våldsammare samhälle där man faktiskt kunde råka ut för våld ofta utan att ha gjort något korkat själv för att hamna där, ja då hade jag givetvis tänt på kapaciteten utan att det skulle förtas av baksidan av det oattraktiva i att min dejt tydligen hörde till socialgrupp 5.
Senast redigerad av Katzyn 2015-06-21 kl. 11:34.
Citera
2015-06-21, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten

Precis. Sverige har en idiotisk vapenlag som gör det omöjligt för hederligt folk att lagligt försvara sig i en riktigt farlig situation. Det är egentligen ett helt eget ämne, som jag också har skrivit om i andra, mer passande trådar, men det poängterar egentligen bara det hela. Hon triggas av att en man skulle kunna försvara henne i ett stenåldersslagsmål, alltså själva våldspotentialen. Att en man är moraliskt helt på hennes sida betyder inget och där har vi för övrigt de flesta kvinnors personlighet i ett nötskal.
Citera
2015-06-21, 11:34
Bannlyst
Citat:
Jo, det gör skillnad. För även om killens eventuella framgång i onödiga bråk kanske skulle vara upphetsande, skulle ju det förtas hundrafalt av att killen var ett patetiskt jävla trash som gick runt och trodde att han var tuff för att han muckade gräl. Om det är något som med rätta kan kallas för "betakille" så är det ju en snubbe som typ börjar slåss i krogkön. Det är ju arketypen för nån som bara har knytnäven att hävda sig med, och det är ju grymt oattraktivt.

Nja, man kanske inte tänder på en snut som viftar med sin pistol för att skrämma det lokala a-laget men man tänder på en snut för att han har en pistol. På samma sätt tänder man på en man med muskler. Inget av det är nobelt på något sätt. Det är bara tarvligt.
Citera
2015-06-21, 11:37
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:

Däremot i ett annat, brutalare och våldsammare samhälle där man faktiskt kunde råka ut för våld ofta utan att ha gjort något korkat själv för att hamna där, ja då hade jag givetvis tänt på kapaciteten utan att det skulle förtas av baksidan av det oattraktiva i att min dejt tydligen hörde till socialgrupp 5.

Du är bara en tragisk WT brud!
Finns inget annat mer att säga om dig och dina ideal på hur en kille ska vara.
Tycker du att det är attraktivt med krig , våldtäkter med?
Kan du inte bara dö!
Citera
2015-06-21, 11:37
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nja, man kanske inte tänder på en snut som viftar med sin pistol för att skrämma det lokala a-laget men man tänder på en snut för att han har en pistol. På samma sätt tänder man på en man med muskler. Inget av det är nobelt på något sätt. Det är bara tarvligt.

Tja, här kommer en chockerande ny kunskap. Vår sexualdrift är inte utformad för att vara nobel.
Citera
2015-06-21, 11:38
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Precis. Sverige har en idiotisk vapenlag som gör det omöjligt för hederligt folk att lagligt försvara sig i en riktigt farlig situation. Det är egentligen ett helt eget ämne, som jag också har skrivit om i andra, mer passande trådar, men det poängterar egentligen bara det hela. Hon triggas av att en man skulle kunna försvara henne i ett stenåldersslagsmål, alltså själva våldspotentialen. Att en man är moraliskt helt på hennes sida betyder inget och där har vi för övrigt de flesta kvinnors personlighet i ett nötskal.

Fast att han kan försvara henne handlar ju inte om själva våldet, utan det handlar om en trygghetsaspekt. Jag är säker med den här mannen, vilket gör att jag slappnar av och känner mig säker. Det kan vara attraktivt, tryggheten alltså.

En man som slåss utgör däremot ett hot, och är motsatsen. En man som slåss i diverse slagsmål "bara för att" är opålitlig och oförutsägbar. De kvinnor som finner detta attraktivt har oftast problem med sig själva och tänder på okunskapen.
Citera
2015-06-21, 11:42
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Du är bara en tragisk WT brud!
Finns inget annat mer att säga om dig och dina ideal på hur en kille ska vara.
Tycker du att det är attraktivt med krig , våldtäkter med?
Kan du inte bara dö!

Det har ju framgått med all tydlighet att du blir väldigt upprörd över min sexualitet.

Med tanke på att den tydligen får dig att må så oerhört dåligt vore ju en möjlighet att du slutade läsa?

Men hursomhelst, om du ska fortsätta kommentera kanske du skulle kunna tillföra något nytt i dina inlägg, istället för att fortsätta spamma samma sak som du redan sagt ett antal gånger?

Om jag är WT har jag svårt att se vem som inte skulle vara det.
Citera
2015-06-21, 11:42
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Fast att han kan försvara henne handlar ju inte om själva våldet, utan det handlar om en trygghetsaspekt. Jag är säker med den här mannen, vilket gör att jag slappnar av och känner mig säker. Det kan vara attraktivt, tryggheten alltså.

En man som slåss utgör däremot ett hot, och är motsatsen. En man som slåss i diverse slagsmål "bara för att" är opålitlig och oförutsägbar. De kvinnor som finner detta attraktivt har oftast problem med sig själva och tänder på okunskapen.

Exakt! Det handlar om trygghet. Det sträcker sig långt längre än våldsamma situationer också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in