Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 02:17
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
18:00 - 18.23
Lisa och kollegorna städar, stänger och låser.
Småpratar utanför caféet.
Kollegorna går till bilen, Lisa går till sin moped.
Lisa tar på sin hjälm, sätter sig på mopeden och sätter i tändningsnyckeln.
Lisa kommer på hon borde skicka ett sms till sin pappa och berätta hon är påväg hem.
Det är kyligt och väldigt blåsigt den aktuella dagen, Lisa tar fram mobilen, tar av sin högerhandske och lägger den på styret...skickar sms:et.
18:23 - 18:30
Vinden tar tag i handsken och blåser den över vägen...
Två halvfulla litauiska bröder är på väg hem...de kör lite för fort...
Lisa har fokus på sin handske på andra sidan vägen när hon halvspringer fram runt caféhörnet, hon har nedsatt syn och hörsel pga hjälmen...
Krocken är ett faktum.
Två berusade bröder nojjar totalt...han som körde på flickan har hemlängtan och ska snart resa hem tull sin fru och dotter.
Ett totalt irrationellt beteende drar igång när de två fyllona beslutar sig för att komma undan...

hoppas jag det kan ha gått till...

Mvh

Det finns många scenario som kan vara intressanta och detta är ett utav dem. Kanske ska vi ligga lite lägre med spekulationerna och försöka pejla in fakta i stället.
2015-06-21, 02:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
En sak som vore intressant att få vetskap om är vad som föranledde att polisen grep dessa tre. Vad hittade MPS som så direkt fick länsman att åka till bostaden och plocka in dem. Kan man funnit något som saknas från t.ex. ladan och polismannen lägger ihop två och två, männen kopplas till fyndet. Efter fyndet så verkar det som att sökinsatsen koncentrerades direkt mot dessa stallar/byggnader och flickan hittas inom kort.

Kan vara emballage av någon typ eller vagn, flak etc som använts vid transporten. Behöver inte uttryckligen vara något fynd som är direkt knutet till flickans tillhörigheter eller kläder.

Det var ju uppenbarligen avgörande för att de greps och flickan hittas.

Kanske någon som har en vass ide om vad som blev orsak till det snabba gripandet och fyndet av flickan strax därpå.

Det fetade är såvitt jag förstått en trådmyt. I själva verket kom gripandet flera timmar efter det att man gjort någon slags fynd. Och det är inte heller klarlagt att det var fyndet i sig som ledde till gripandet. Det har bland annat påståtts att de misstänkta vistats i området där fyndet gjordes och då agerat konstigt.
2015-06-21, 02:19
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Till är som frågar.
CB er mycket interessant enligt folk i trakten.

Ok, antar att du är från trakten?
Och på vilket sätt då? Tror folk att det är han som är GM?
2015-06-21, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Ok, antar att du är från trakten?
Och på vilket sätt då? Tror folk att det är han som är GM?

Nei, det er jeg ikke.
Ja, mange tror det.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Till är som frågar. CB er mycket interessant enligt folk i trakten.

Ja du påstår det. Men har du något som stöder det, annat än att han jobbar på gården? Att peka ut en lätt identifierbar person som inte gripits eller häktats som misstänkt är ju ett ganska allvarligt påstående.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Just där caféet ligger finns ju bara caféet, ladan och ytterligare en byggnad intill ladan. Det är verkligen öde där.

På Googlekartan är Cafet märkt på fel sida av vägen. Cafet ligger på västra sidan av vägen och ladan på den östra. Alldeles bakom ladan ligger ett röd bostadshus och eventuellt flera hus till. Mitt emot cafet ligger en parkeringsplats. Sedan ett gult hus i vägkorsninen. På Googlekartan står det att huset är en förmanbostad. Bor det en förman i huset och vem är han då i så fall?

På Hitta.se kartan bor det 4 personer (med flera ? kanske 12 personer) i den där stallet bredvid Cafet.

https://www.google.se/maps/place/Kinnekulle,+533+94+H%C3%A4llekis/@58.5472997,13.3324889,227m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x465b2356231913d5:0xb0ea9 2f5d8d22114

Dessutom hittade jag en 18-årig tjej boende ca en halv kilometer söder från godsägarens hus. Tjejen har smma efternamn som godsägaren. Bredvid det huset bor också en kvinna på 49-år, som har samma efternamn. Adressen är Gum Håkan Jönsgården.

Jga hittade en man boende i området som är 51-år gammal och har samma efternamn som godsägaren. Denne man bor söder om Cafet. Addressen är Järneklev Klevet Källby.

http://www.hitta.se/kartan!~58.53424,13.33620,14z/tr!i=FMQFuJqD/search!i=3002415969!q=J%C3%A4rneklev%20Klevet!t=si ngle!st=plc

I den här kartan syns även Gum tydligt, där den 18-åriga flickan och 49-åriga kvinnani var sitt hus bor. På kartan ser man också att det finns en hel del bostadshus i området, men man vet ju inte om det bor folk i dem.
2015-06-21, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Det finns många scenario som kan vara intressanta och detta är ett utav dem. Kanske ska vi ligga lite lägre med spekulationerna och försöka pejla in fakta i stället.

jag håller med dig, det troligaste är en olycka och ditt scenario är ett som är troligt, själv har jag ett annat scenario som du kan hitta i tråden några sidor tillbaka.

Sedan har MGM spårat ur och blivit nojjiga.
2015-06-21, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den stod kanske på samma ställe bakom caféet men inte exakt där Lisa ställde den, det kan ingen veta förutom den andra mopedåkaren, men jag tvivlar på att hon har noterat exakt hur den var parkerad.
Men hur riskabelt är det inte att köra mopeden till caféet? Någon som vet vems mopeden är kan finnas där. Om man nu har en moped som man vill dumpa torde det vara riskfriare att köra och dumpa den den någon annanstans.
2015-06-21, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ja du påstår det. Men har du något som stöder det, annat än att han jobbar på gården? Att peka ut en lätt identifierbar person som inte gripits eller häktats som misstänkt är ju ett ganska allvarligt påstående.

Mer alvorlig enn å utpeke AJ mener du? Og å komme med en lang teori at AJ er nekrofil?
2015-06-21, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanderbeek
Låter rimligt.

Då måste man vet hur mycket bensin som fanns i tanken från början
Och det vet ingen utom LH. Eller polisen genom att kolla kvitton.
2015-06-21, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Då måste man vet hur mycket bensin som fanns i tanken från början
Och det vet ingen utom LH.
Nej det har du helt rätt i, börjar bli lite trötter tror jag.
2015-06-21, 02:30
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
jag håller med dig, det troligaste är en olycka och ditt scenario är ett som är troligt, själv har jag ett annat scenario som du kan hitta i tråden några sidor tillbaka.

Sedan har MGM spårat ur och blivit nojjiga.

Tja är väl lite väl nojjigt att tro det var en olycka som spårade ur? I så fall hade det sannolikt kommit fram redan nu, för vem vill bli häktad för mord när det möjligtvis har varit en olycka?
Visst de kan bli åtalade för vållande till annans död, men det är ju rätt liten chans om det skulle ha gått till så att BO plötsligt och oväntat korsat vägen. Nääääää inga troliga scenarion

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in