2015-06-21, 02:03
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Tja du får ursäkta
1. En sån länk med asterisker leder ingen vart och när man själv byter kommer ju alla med samm namn upp, så vad är det du tänker vi ska se?
2 jag ser en ung man, vad är det med honom..... ?

CB uppger på sin facebook att han är :

Blombergs Egendom
Ladugårdsförman · 2006 to present
2015-06-21, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Vrf i helvete står mopeden på samma ställe som hon ställde den när hon jobbade isf?

Hon kan ha samåkt med någon på mopeden som visste var den stod från början
2015-06-21, 02:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Hva mener du med at hun på Facebooksidan har ett annat namn? Annat enn vad/vem? (Hon heter Emm* L*rsson.)

Annat än LH. Men jag kanske missförstod dig. Består den hypotetiska kopplingen bara i att CB har en flickvän som liknar men inte är identisk med LH? I så fall förstår jag inte alls vad poängen är med det.
2015-06-21, 02:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror att GM placerat kroppen där den hittades just pga att det var, utifrån rådande omständigheter, det enklaste alternativet.
Att transportera ut en kropp i skogen behöver nödvändigtvis inte vara så enkelt.

Har det framkommit att kroppen fördes till Martorp i dagsljus?

Är det klarlagt att GM behövde bryta sig in?

Pappan kom ju till platsen medan det fortfarande var ljust och hade med sig sina militärvänner som började genomsöka området. Kl 22 kontaktades polisen som däreftrr kom till platsen. Efter det var det ju poliser överallt. Så om inte kroppen placerades på gården före det blev action i området måste det ha varit ännu svårare efteråt med poliser, polishundar, journalister och alla nyfikna. Att ha ett lik i bagageluckan och köra förbi en polis kan vara nervpirrande. Likaså att föra ett lik in och ut ur ens eget hus utan att bli sedd.

Om GM hade tillgång till lokalerna behöver han ju inte bryta sig in. Med bryta sig in menar jag att man gör intrång på annans egendom. Jag vet dessvärre inte om dörren som ledde till Lisas kropp var öppen eller om man behövde en nyckel för att ta sig in. Om GM inte hade tillgång till lokalerna i vanliga fall så är det otroligt riskabelt att köra in på en annans gård och dumpa ett lik där med risk för att bli sedd. Enklare hade väl varit att köra långt bort och gräva ner kroppen. Så varför skedde inte det? Varför las liket inomhus på en annan persons gård? Mycket ovanligt. Har det skett förut i vårt land?
2015-06-21, 02:09
Medlem
Har det vært snakk om en Mercedes her i tråden?
Förlåt frågan, jag orkar inte kolla 1000 sidor, men jag har för mej att jag lest något om en Mercedes.
2015-06-21, 02:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Den kan teoretiskt körts tillbaka av någon.

Då plockar vi återigen fram Occams rakkniv. Den teorin är mer komplicerad än teorin att hon aldrig åkte någonstans, och det finns inte heller någt stöd för teorin (t.ex. vittnen som sett LH lämna kaféet på mopeden).
2015-06-21, 02:11
Medlem
En sak som vore intressant att få vetskap om är vad som föranledde att polisen grep dessa tre. Vad hittade MPS som så direkt fick länsman att åka till bostaden och plocka in dem. Kan man funnit något som saknas från t.ex. ladan och polismannen lägger ihop två och två, männen kopplas till fyndet.
Efter fyndet så verkar det som att sökinsatsen koncentrerades direkt mot dessa stallar/byggnader och flickan hittas inom kort.

Kan vara emballage av någon typ eller vagn, flak etc som använts vid transporten. Behöver inte uttryckligen vara något fynd som är direkt knutet till flickans tillhörigheter eller kläder.

Det var ju uppenbarligen avgörande för att de greps och flickan hittas.

Kanske någon som har en vass ide om vad som blev orsak till det snabba gripandet och fyndet av flickan strax därpå.
2015-06-21, 02:11
Medlem
Kellywomans avatar
Eftersom tråden är så lång så vet jag inte om jag missat något?
Men det här med att kvinnan städat caféet var ju över ett år sedan hon slutade med det. Och om jag förstått det rätt så har inte BO arbetat på caféet så länge. Så där är ju knappast en koppling, så det känns väldigt långsökt att ta upp det.......
2015-06-21, 02:12
Medlem
Till är som frågar.
CB er mycket interessant enligt folk i trakten.
2015-06-21, 02:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
10 juni skrev MPS om det tragiska beskedet? Presskonferensen mitt i natten var ju natten till den trettonde?
Funderar på vad du menar med detta? Kan du inte hur det fungerar på facebook?
MPS redigerar sina inlägg och dom hade två inlägg om Lisa som båda redigerades när hon hade hittats. Det första inlägget om Lisa var från 10 juni och det redigerades den 13 juni kl. 08:05 första gången och sen igen den 13 juni kl. 09:48.
Missing People Sweden
den 10 juni kl. 12:40 · Har redigerats ·
VÄSTRA GÖTALAND/LIDKÖPING/SKÖVDE: Tragiskt besked.
Det är nu bekräftat av Polisen att Lisa är funnen avliden.

Det andra inlägget om Lisa var från den 11 juni kl. 23:58 och det redigerades den 13 juni kl. 08:04 och igen den 13 juni kl. 09:49
Missing People Sweden
den 11 juni kl. 23:58 · Har redigerats ·
VÄSTRA GÖTALAND/LIDKÖPING/SKÖVDE: Tragiskt besked.
Det är nu bekräftat av Polisen att Lisa är funnen avliden.
2015-06-21, 02:15
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Till är som frågar.
CB er mycket interessant enligt folk i trakten.
Men det borde väl isf kommit fram till polisen, eller?
2015-06-21, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Då plockar vi återigen fram Occams rakkniv. Den teorin är mer komplicerad än teorin att hon aldrig åkte någonstans, och det finns inte heller någt stöd för teorin (t.ex. vittnen som sett LH lämna kaféet på mopeden).

Bara för att det inte fanns vittnen så är det inte möjligt, det troligaste ÄR ju att hon börjat sin resa, tycker jag, och på 7 min hinner hon ända till Martorp där hon hittades, Efter 7 min dog mobilen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in