2015-06-21, 01:46
Medlem
thewellovedones avatar
Anti-feminister föraktar kvinnor genomgående oavsett vad de själva påstår vilket är mycket lätt att lägga märke till för de säger aldrig någonting positivt om kvinnor någonsin samtidigt som de alltid sätter män på piedestal.

I motsats till TS så anser jag inte att det finns ett självklart samband mellan rasism och anti-feminism, men här i Sverige så har debattklimatet blivit så polariserat att man ska liksom välja mellan två hela åsiktspaket så jag förstår att man kan få det intrycket.
Citera
2015-06-21, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ändå är några av de intelligentaste människorna i historien rasister så att säga att rasister har kasst intellekt och dålig utbildning är bara vänster floskler

Vår ärade Carl Von Linné var rasist ut i fingerspetsarna! han var säkerligen bra mycket intelligentare och utbildad än dig

Tyst nu. Vi vet alla att Carl von Linné var en vit man. Du säger rasist enbart för att han var en vit man.
Citera
2015-06-21, 01:49
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Tyst nu. Vi vet alla att Carl von Linné var en vit man. Du säger rasist enbart för att han var en vit man.

Öh nej? om du sett hans list och hur han rankat olika människoraser och deras värde så ser du ganska klart att han var en rasist.
Citera
2015-06-21, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Anti-feminister föraktar kvinnor genomgående oavsett vad de själva påstår vilket är mycket lätt att lägga märke till för de säger aldrig någonting positivt om kvinnor någonsin samtidigt som de alltid sätter män på piedestal.

I motsats till TS så anser jag inte att det finns ett självklart samband mellan rasism och feminism, men här i Sverige så har debattklimatet blivit så polariserat att man ska liksom välja mellan två hela åsiktspaket så jag förstår att man kan få det intrycket.

Det är intressant det här med begreppen. Antirasist. Antifeminist. Vi vet att antirasister hatar vita. Så då blir det logiskt att tro att antifeminister hatar kvinnor.

Men många säger sig vara antirasister utan att tänka på vad det innebär. Skulle kunna vara likadant med vissa antifeminister.
Citera
2015-06-21, 01:50
Medlem
Citat:
Öh nej? om du sett hans list och hur han rankat olika människoraser och deras värde så ser du ganska klart att han var en rasist.

Nej? Nej han var inte en vit man. Ok. Tack. Bort nu. Schas!
Citera
2015-06-21, 01:50
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nej? Nej han var inte en vit man. Ok. Tack. Bort nu. Schas!

Är du dum i huvudet eller vad? http://www.svd.se/linnes-teorier-banade-vag-for-rasismen
Citera
2015-06-21, 01:51
Medlem
Citat:
Är du dum i huvudet eller vad? http://www.svd.se/linnes-teorier-banade-vag-for-rasismen

Du säger rasist för att han var vit. Punkt slut. Bort med dig nu. Du tillför ingenting.
Citera
2015-06-21, 01:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Du säger rasist för att han var vit. Punkt slut. Bort med dig nu. Du tillför ingenting.

Men stick själv du tillför inget av värde. Nej jag säger inte att Linné var rasist för att han var vit jag säger att han var rasist för att han var rasist
Citera
2015-06-21, 01:55
Medlem
Citat:
Men stick själv du tillför inget av värde. Nej jag säger inte att Linné var rasist för att han var vit jag säger att han var rasist för att han var rasist

Ok så ditt bidrag är att ännu en vit man är/var "rasist".
Citera
2015-06-21, 01:56
Medlem
Citat:
Ändå är några av de intelligentaste människorna i historien rasister så att säga att rasister har kasst intellekt och dålig utbildning är bara vänster floskler

Vår ärade Carl Von Linné var rasist ut i fingerspetsarna! han var säkerligen bra mycket intelligentare och utbildad än dig

Vår ärade Carl von Linné levde i en annan tid och värld. kan lova dig att hade han levt idag hade han inte varit rasist, eftersom då hade han haft tillgång till all vetenskaplig fakta som klart och tydligt bevisade för honom att där inte råder några större skillnader mellan människor i världen.
Finns liksom inga skäl vara rasist eller sexist för den delen. Beviset för det första sitter bland annat just nu i det ovala rummet.
Inte fall in i sånt här trams vissa snubbar pysslar med i sina små små hjärnor på detta forum

Citera
2015-06-21, 01:57
Medlem
Citat:
http://feministisktinitiativ.se/
kul hörredu, du tror inte jag hittar deras sida själv…Var står det att de är: "antivita"?
Citera
2015-06-21, 01:57
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ok så ditt bidrag är att ännu en vit man är/var "rasist".

Men är du en åsna? SW säger att rasism bottnar i kasst intellekt och dålig utbildning, jag svarade att de inte alls är så eftersom några av historiens intelligentaste och utbildade människor var rasister.

Sen att din hjärna inte kan förstå och fatta att Linné var rasist är ditt problem tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Vår ärade Carl von Linné levde i en annan tid och värld. kan lova dig att hade han levt idag hade han inte varit rasist, eftersom då hade han haft tillgång till all vetenskaplig fakta som klart och tydligt bevisade för honom att där inte råder några större skillnader mellan människor i världen.
Finns liksom inga skäl vara rasist eller sexist för den delen. Beviset för det första sitter bland annat just nu i det ovala rummet.
Inte fall in i sånt här trams vissa snubbar pysslar med i sina små små hjärnor på detta forum

Må så vara men att säga att rasister har kass intelligens och dålig utbildning är ju inte riktigt sant! eftersom det finns många intelligenta människor och utbildade som är just det rasister... Lika lite som det är sant att säga så om antirasister.

Finns väl gott om skäl att vara rasist om du vinner politiska poäng på det? och lika många skäl att inte vara det om du vinner politiska poäng på det. Ja och så många hot som Obama fått tagit emot tror jag ingen annan president fått mottaga bara de säger det mesta om synen på människor emellan.

Att det finns större skillnader mellan olika människoraser finns det bevis för, varför tror du annars mörkhyade människor är så bra på löpning tex medans vita är bättre på simning? Det finns olika mediciner beroende på om du är vit,svart eller gul.
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-06-21 kl. 02:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in