Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men ändå hade man omkring 100 kunder den söndagen, vilket var som vanligt.

100 kunder gör inte vägen mer trafikerad en söndag kl 18.
100 kunder kunde kommit på cykel från andra hållet.
100 kunder kunde varit där första timmarna de hade öppet.

Det har sagt av flera som bor nära området o i runtom att där kafét ligger är d öde o avsides, vägen utanför är VÄLDIGT glest trafikerat. Bara d att ingen sett ngt på flera timmar (18-2130) tyder ju på att de dom sagt stämmer. Låt oss gå vidare.
2015-06-21, 01:29
Medlem
Likhet?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152084328839772&set=a.47951888477 1.263808.602919771&type=1&theater
http://www.friatider.se/sites/default/files/styles/wide/public/lisa-holm_6.png?itok=fqdP5RmP
2015-06-21, 01:32
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Likhet?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152084328839772&set=a.47951888477 1.263808.602919771&type=1&theater
http://www.friatider.se/sites/default/files/styles/wide/public/lisa-holm_6.png?itok=fqdP5RmP

Likt, tja kanske det.
Har inte riktigt läst varför ni tror att C.B kan vara GM, är det någon teori byggd på att han är ladugårdsman i blomberg ?
2015-06-21, 01:33
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Om du hade orkat kolla bara liiiiiite längre ner på den sidan så hade du sett detta och hade inte behövt spekulera...
"den 10 juni
Blomberg- försvunna Lisa

Kolla alla era uthus och era egna tomter/ marker. Stall Assla har sökt till häst i tre dagar och idag tillsammans med Polisrytteriet. Terrängen kring kinnekulle är svår och inte alltid lättillgänglig. Än så länge finns inga ytterligare spår att gå på.

Polishästarna får vila på Stall Assla inatt inför ytterligare sök i morgon.

Ni kan ansluta er till Missing Peoples sök fram till kl 22 ikväll och om nödvändigt även i morgon från 9.00. Kontaktperson xxx

Självklart läste jag även det, men formuleringen kändes som beskriven utifrån stallets perspektiv, att det var nära nära_där_som hon i själva verket var.

Men jag förstår att det jag skrev såg knasigt ut
Medlem
Kan det vara så att gm placerade Lisa i ladan och dagen efter upptäcker Litauerna Lisa på sin arbetsplatts, bröderna bestämmer sig för att flytta Lisa till en annan plats, vet inte hur rättsystemet fungerar i Litauern men det gav dom kanske kalla kårar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Likhet?

Ja, det finns en viss likhet. Varför undrar du?
2015-06-21, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Likt, tja kanske det.
Har inte riktigt läst varför ni tror att C.B kan vara GM, är det någon teori byggd på att han är ladugårdsman i blomberg ?

Snälla, han ÂR ladugårdsförman hos Blomberg, vilket han också själv skriver på sin facebook-profil.
Flickan är, enligt henne själv, hans fästmö.
2015-06-21, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

De är CBs tjej!
2015-06-21, 01:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Problemet i såna här trådar är när folk börjar vrida och vända på varenda liten bokstav, detaljerna får vi förhoppningsvis läsa i FUP.

Jag angav två alternativa förklaringar som skulle kunna vara vad som hände. Frivilligt in i bilen, med tvång in i bilen, vad är konstigt? Båda alternativen kan förklara hur Lisa hamnade i Ladan om hon nu gjorde det.

Hon har kanske pratat med någon som stod med sin bil bredvid mopeden, det tar några minuter och vädret gör att de sätter sig i bilen, hon sms:ar till pappan att hon strax ska köra hem så att de inte blir oroliga, tycker du att en sådan vardagshändelse är mer eller mindre sannolik än att en älg sparkade henne rakt över gatan eller att någon med vapenhot tvingar henne över gatan?

Helt obekant för Lisa var nog inte bröderna, det är ett antagande som jag gör med tanke på att tjejerna hade sett dem stirra, dessutom så har de utfört arbeten på cafébyggnaden och den enes fru städar där, de hör till normalbilden och måste inte nödvändigtvis upplevas som konstiga av Lisa.

Som jag tidigare har sagt, kanske hämtar de något bakom caféet lite då och då och Lisa kan ha träffat dem vid något tillfälle. Hur som helst så har gärningspersonen kommit nära Lisa utan att hon har flytt ifrån platsen, det kan tala för att hon inte var rädd för den här människan. Och precis som vissa säger, det finns inga kända tecken på strid och tumult bakom caféet.

Det är inget personligt mot dig. Jag ser inget fel i att ifrågasätta teorier. Varför svälja dem med hull och hår? Bra teorier tål att ifrågasättas. Och jag har inte alls svårt att erkänna att jag har fel, tänker fel eller lämnar fel info. Tycker jag lär mig mycket av att läsa olika teorier och fundera kring dessa.

Lisa har sammanlagt jobbat 6 dagar på tre veckor (gick ju i skolan på vardagarna) så hon har nog inte pratat med litauerna så många gånger. - om ens en gång. Vilken källa finns det på att tjejerna sett bröderna stirra?

Jag köper helt din idé om att sätta sig i bilen om det är någon hon känner, har förtroende för. Ber så mycket om ursäkt ifall det inte framgick, även om jag tycker det är märkligt att hon tar med sig hjälmen in i bilen och även smsar pappan från bilen (det vanliga är väl att man gör det när man ska köra så de vet när man kommer hem), men visst hon kan frusit om händerna. Däremot att sätta sig i en bil med en eller två gifta fullvuxna män som man knappt träffat och som dessutom som du påstår stirrar på en känns lite svårare för mig att tro på. De flesta tonåringar skulle nog tycka det var obehagligt.

Hade frun jobbat även det här året också som städerska? Vet att det stått att hon städade förra året, men jag måste ha missat att hon jobbade även i år. Har du nån källa på det?
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-21 kl. 01:40.
2015-06-21, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

http://www.hitta.se/christo**er+ber**ren/h%C3%A4llekis/person/dlsXmOHAK7?vad=christo**er+ber**ren
**ff
**gg
**ph
**gg
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Men visst är det lite konstigt att man inte sett när dom forslade bort kroppen, ingen tidning hade missat det

Upprepar: respekt för BO och anhöriga. OM ens press var närvarande, alt. ens nådde fram med sina objektiv.
Nån måtta på gotteriet får det väl ändå vara.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
Kan det vara så att gm placerade Lisa i ladan och dagen efter upptäcker Litauerna Lisa på sin arbetsplatts, bröderna bestämmer sig för att flytta Lisa till en annan plats, vet inte hur rättsystemet fungerar i Litauern men det gav dom kanske kalla kårar.

Varför inte kalla på polis? Det är ju inte deras hus och de har ju inget med hennes död att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in