Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Trollhättan?

Kroppen transporterades bort i ambulans .
2015-06-21, 01:16
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Jag tror att LH har lämnat cafe-området frivilligt tillsammans med Gärningsmannen/Kvinnan

AJ verksamhet:
http://www.ratsit.se/9696122168-GUM_Egendom_Kommanditbolag

AJ Blomberg egendom:
http://www.hitta.se/kartan!~58.54573,13.33324,14z/tr!i=1oSX827r/tileLayer!l=1/geocode!

l=58.54672:13.33206!z=14

Om man gör mättningar på Hitta-kartan över området och mäter från Cafet till Martorp får man fram fäljande info:

Avstånd= 2,3 km, 22 min att gå, 8 min cykla, (borde då rimligen ta ca 4 min med bil eller moped).

Man säger ju att LH skickade SMS 18:23 och att mobilen dog 18:30, det ger ca 7 min.

Lite tänkvärt tycker jag .....

Hon kan ha tappat handsken, då det ev skall finnas travhäster i närheten kanske hon gick ditt för att titta på hästar, någon gång under söndagen eller när hon slutat och när hon skulle köra i väg märkte hon att hon fattades en handske och gick för att leta efter den.

Mina teori är att en person hon känner har gått fram till henne, hon har sagt att hon skall köra hem, personen har kanske varit gåendes, och frågat vilken väg hon skall köra och sagt att det är samma väg som jag skall åt.

LH och personen har kanske kommit fram till att samåka på mopeden in bit. Eventuellt att personen frågat om han får köra och att LH sitter bakpå mopeden.

Sedan har dom åkt iväg mot Martorp och kanske kan LH ha ramlat av moped och slagit ihjäl sig.
Personen som kört mopeden får panik och ser hela sitt liv bli förstört och börjar då ta en massa felaktiga beslut och ett av dom är att först gömma kroppen fort och temporärt där olyckan skede och sedan fort som bara den köra tillbaka mopeden till där den stod från början.

Alternativt:
Om hon skulle tagits av dagga vid cafet eller ladan så finns där gott om ställen att gömma henne, tycker det är ändå en bit att flytta kroppen från cafet till där kroppen hittades.

Jag tror KH har dött i närheten av MGM bostad och dom gömt kroppen där tillfälligt utomhus och sedan flyttat kroppen, mest logiskt, och sedan flyttat den till Mantorp det enda som är rimligt då man har undersökningar vid cafet och ladan.

Är det 4:e eller 5:e gången du lägger fram samma teori?
2015-06-21, 01:18
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Samtidigt kan man, som utsocknes utan kännedom om platsen, ändå misstänka att kaféet inte ligger helt avsides...
Det gör det faktiskt. Var där häromdagen. Strax innan man kommer fram till kaféet, från Källby, kan man ta en grusväg till höger och då kommer efter ca 300 meter godsets huvudbyggnad och alldeles intill den de gripnas bostad. Då är man riktigt avsides. Faktum är att det mesta på Kullen är avsides.
2015-06-21, 01:19
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
5 år gammal bild?

Dom hade väl iofs jobbat där i 6 år, men nja...
2015-06-21, 01:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det står att LH hela tiden fanns så nära, de passerade henne flera gånger.
Nära som i själva sökområdena eller nära detta stall?
Kanske bara jag som tycker det känns otydligt?
Om du hade orkat kolla bara liiiiiite längre ner på den sidan så hade du sett detta och hade inte behövt spekulera...
"den 10 juni
Blomberg- försvunna Lisa

Kolla alla era uthus och era egna tomter/ marker. Stall Assla har sökt till häst i tre dagar och idag tillsammans med Polisrytteriet. Terrängen kring kinnekulle är svår och inte alltid lättillgänglig. Än så länge finns inga ytterligare spår att gå på.

Polishästarna får vila på Stall Assla inatt inför ytterligare sök i morgon.

Ni kan ansluta er till Missing Peoples sök fram till kl 22 ikväll och om nödvändigt även i morgon från 9.00. Kontaktperson xxx
2015-06-21, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Är detta mannen som påstås va intressant av folket i bygden som varit i tråden?
Ja, han bor i Trolmen, Hällekis, ca 5 km fra Blomberg. Født 1985. Ladugårdsförman Blomberg Egendom.
2015-06-21, 01:21
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Alla fynd mm har nog inte haft syftet att leda till MGM utan snarast att avleda polisen från ladan.

Precis.
Bästa meningen på bra länge i den här tråden.
2015-06-21, 01:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Har han kastat in henne i bilen faller din hypotes att hon klivit in frivilligt i bilen vilket ju var huvudgrejen med din hypotes. Men om hon nu går in i bilen, småpratar de ett tag innan hon skickar sitt sms när hon sitter i bilen. Varflr smsa i bilen, varför inte smsa vid mopeden när hon ska åka? Men då faller ju din hypotes. Eller menar du att de står ute och pratar, hon smsar sin pappa att hon ska åka hem, men istället kliver hon in i bilen?

Men om vi spånar att det är en eller båda bröderna som tagit henne. Hon känner inte dem så väl att hon frivilligt skulle kliva in i en bil för att småprata. Hur tror du en eller båda bröderna skulle gå till väga då? De kan ju inte ha bilen bakom huset. Det tror jag nog hon tycker är konstigt. De bor ju i området. Varför parkera där bakom? Har svårt att se att hon då skulle gå till mopeden och smsa pappan. Hon skulle nog tveka och fundera vad de gör där. Vi tjejer lär oss ju tidigt att ha ett öga öppet för "fula gubbar" och påträngande män. Och de flesta tycker nog att det är underligt att se en bil med gästarbetare bakom caféet.

Problemet i såna här trådar är när folk börjar vrida och vända på varenda liten bokstav, detaljerna får vi förhoppningsvis läsa i FUP.

Jag angav två alternativa förklaringar som skulle kunna vara vad som hände. Frivilligt in i bilen, med tvång in i bilen, vad är konstigt? Båda alternativen kan förklara hur Lisa hamnade i Ladan om hon nu gjorde det.

Hon har kanske pratat med någon som stod med sin bil bredvid mopeden, det tar några minuter och vädret gör att de sätter sig i bilen, hon sms:ar till pappan att hon strax ska köra hem så att de inte blir oroliga, tycker du att en sådan vardagshändelse är mer eller mindre sannolik än att en älg sparkade henne rakt över gatan eller att någon med vapenhot tvingar henne över gatan?

Helt obekant för Lisa var nog inte bröderna, det är ett antagande som jag gör med tanke på att tjejerna hade sett dem stirra, dessutom så har de utfört arbeten på cafébyggnaden och den enes fru städar där, de hör till normalbilden och måste inte nödvändigtvis upplevas som konstiga av Lisa.

Som jag tidigare har sagt, kanske hämtar de något bakom caféet lite då och då och Lisa kan ha träffat dem vid något tillfälle. Hur som helst så har gärningspersonen kommit nära Lisa utan att hon har flytt ifrån platsen, det kan tala för att hon inte var rädd för den här människan. Och precis som vissa säger, det finns inga kända tecken på strid och tumult bakom caféet.
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det gör det faktiskt. Var där häromdagen. Strax innan man kommer fram till kaféet, från Källby, kan man ta en grusväg till höger och då kommer efter ca 300 meter godsets huvudbyggnad och alldeles intill den de gripnas bostad. Då är man riktigt avsides. Faktum är att det mesta på Kullen är avsides.

Men ändå hade man omkring 100 kunder den söndagen, vilket var som vanligt.
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Ren lögn!

Någon i början av tråden hade varit vid caféet, och uppskattat trafiken
till ungefär en bil i minuten. Minns dock inte vilken veckodag det var.
2015-06-21, 01:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
Enig. Jag upplever som att det är för stort fokus på de häktade som en kriminell enhet som pga a släktskap och äktenskap alla tre är förmodade GM. Jag föreställer mig att en av bröderna möjligen är gärningsman och att de andra två i nuläget inte har en susning om varför de sitter där de sitter?

En processteknisk fråga; kvinnan som är häktad för skyddande av brottsling... Kan hon hållas kvar som förmodad brottsling om hon inte VET att hon skyddat en brottsling?

Jag tillhör de som har stort förtroende för rättssamhället men här har man tagit hela hushållet efter ett tips ifrån MP. Jag vet att jämförelsen haltar men man sydde ju inte in hagamannens familj och kollegor. Vad har polis och åklagare för underlag på att den här familjen agerat i samförstånd? Ett tips ifrån MP och man syr in alla tre i rödaste rappet om jag inte fattat alldeles fel?

Jag tror inte att det är fullt så illa. Nej, du kan inte häkta någon som skyddade en brottsling utan att veta om det. Jag misstänker att kvinnan häktades därför att hon gett männen alibin som sedan inte visade sig stämma (kaffe på en blåsig veranda, fisketur). Om man ger en misstänkt brottsling vad som visar sig vara ett falskt alibi finns det skälig misstanke om skyddande av brottsling. Vilket är vad kvinnan häktades för.

Vad gäller de två männen, så är det mest troliga att en av dem är GM och att den andre medverkat på något sätt före eller efter brottet. Vad denna medverkan kan ha bestått i vet vi inte, men hjälp att forsla bort kroppen är en möjlighet.

Detta under förutsättning att de är skyldiga, vilket vi inte ska ta för givet än.
Senast redigerad av Regulus 2015-06-21 kl. 01:32.
2015-06-21, 01:26
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men ändå hade man omkring 100 kunder den söndagen, vilket var som vanligt.
Jo det är nog populärt men de flesta måste ta sig dit med bil. Det ligger väldigt naturskönt och fin utsikt. Men ödsligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in