Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-20, 03:01
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
(...)
Är Lisas död ett exempel på att en 80-åring har dödat en 17-åring? Nej, jag tror inte godsägaren skulle strö ut bevis i sina egna åkrar. inte heller att han skulle riskera att förvara kroppen i en lada. Han skulle snabbt dra ut i en skog trots blåsten, paketera henne i svarta sopsäckar och gräva ner henne.

Det skulle ju kunna vara bröderna som strött ut sakerna även om AJ är GM.
De kan ha hittat föremål, misstänkt honom, men de vill inte bli inblandade. Då placerar de ut grejerna så att de pekar mot Martorp kanske - de vet ju inte var Lisa finns.
2015-06-20, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Då "alla" som vet är belagda med munkavle så har media inte så mycket att rapportera om.

Ja, inget rörande själva förundersökningen har läckt till medierna. Om bostaden är avspärrad eller inte kan man dock se bara genom att stå vid vägen. Antar att man kommer/har genomfört husis i alla byggnader som bröderna hade tillgång till.
2015-06-20, 03:05
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Jo så är det så klart, allt är möjligt då vi inget vet, det är ju inte det första poliserna frågat sig när dom skulle börja att söka efter Lisa ....

"by the way ....finns det en grisuppfödare i krokarna ...."
..."vars grisar gillar brödrester från caféet i närheten. Sambandet är klockrent!"
2015-06-20, 03:07
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ja, inget rörande själva förundersökningen har läckt till medierna. Om bostaden är avspärrad eller inte kan man dock se bara genom att stå vid vägen. Antar att man kommer/har genomfört husis i alla byggnader som bröderna hade tillgång till.
Utan tvekan har så skett.
2015-06-20, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Nej, det var indianen. Flashback har lite problem med citatfuntionen

Du är en riktig kompis...och så kallar du mig indianen.

Men, jag tänkte på en mycket vass grej du sa för något inlägg sen...OCH som jag skulle tipsa polisen om. Sattelit bilder...eller du kanske redan har tipsat???
2015-06-20, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Skitsnack, jag påpekar hur idiotiskta era hypoteser är. Jag svarar alltid på frågor, och har inte gnällt en sekund i hela mitt liv. Teorier är underbyggda serier med hypoteser, det har ingen här kommit in med.

Om jag har rätt? Vi får se, sök upp mina hypoteser när saken kommer upp.

Hittils har jag påstått att mördaren är mellan 16-22 år, pojk eller flicka. Att Lisa antagligen knivhuggits av någon som kände henne i en lokal i samma hus som cafet, eller mindre än 100 meter från cafet. Möjligtvis kan hon vara bortförd till fyndplatsen, men det var dagsljus, och vittnen kunde finnas.

Det finns satelittbilder som kan köpas från Frankrike, Ryssland, USA som KAN visa villka fordon som befann sig på platsen klockan 1823-1900, det har polisen inte än gjort något åt. Nu kan det vara för sent.

Det har inte hittats blod utomhus, eller inomhus, något som tyder på att mordplatsen inte hittats.
(Om hon skulle ha mördats blodlöst, så har man heller inte säkrat avföring eller urin, då muskler släpper vid dödens innträffande, varför bläsan töms och tarmen töms. (Om hon dog vid fyndplats, så kan detta ha säkrats där).

De har undersökt alla tänkliga platser utan att hitta blod, avföring eller urin som tyder på annan plats än fyndplats. Möjligheten finns för att Lisa har förts flera mil därifrån för att mördas, för därefter ha dumpats i Blomberg senare.

Möjligheten för att hon mördats i en bil finns också, och senare har man dumpat bilen i någon sjö.

Fast vi vet inte exakt vilka spår som polisen har säkrat. Vi vet inte heller på vilka platser eller i vilka byggnader polisen säkrat spår från. Vi vet ju inte ens hur hon blivit dödad. Jag är övertygad om att OM det nu är någon av bröderna som gjort detta mot LH så kommer polisen att hitta tillräckligt med bevisning mot honom. Tids nog får vi svar på våra frågor.
2015-06-20, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
..."vars grisar gillar brödrester från caféet i närheten. Sambandet är klockrent!"

"... och att dom hämtas av en Mr X varje söndag (som Lisa absolut inte har fått någon information om) då det är en inarbetad rutin som cafet har angånde brödrester till hungriga grisar"
Senast redigerad av larsnilssonabcd 2015-06-20 kl. 03:13.
2015-06-20, 03:12
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Fast vi vet inte exakt vilka spår som polisen har säkrat. Vi vet inte heller på vilka platser eller i vilka byggnader polisen säkrat spår från. Vi vet ju inte ens hur hon blivit dödad. Jag är övertygad om att OM det nu är någon av bröderna som gjort detta mot LH så kommer polisen att hitta tillräckligt med bevisning mot honom. Tids nog får vi svar på våra frågor.
Hoppas det, inga svar om förundersökningen läggs ned dock, som med fallet Helena
2015-06-20, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Du är en riktig kompis...och så kallar du mig indianen.

Men, jag tänkte på en mycket vass grej du sa för något inlägg sen...OCH som jag skulle tipsa polisen om. Sattelit bilder...eller du kanske redan har tipsat???
med tanke på all övervakning nuförtiden så borde det inte vara svårt för telebolagen och få fram vilka som varit uppkopplade mot telemasterna i närheten av området vid den aktuella tiden. eller leta efter mönster som inte stämmer in i den vardagliga teletrafiken.. ALLA har ju mobiltelefon på sig nuförtiden även om det kan vara oregistrerade telnr så hade väl gärningsmannen en på sig..
2015-06-20, 03:17
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
"... och att dom hämtas av en Mr X (som Lisa absolut inte har fått någon information om) då det är en inarbetad rutin som cafet har angånde brödrester till hungriga grisar"
Om nu Arnes kompanjon har grisar så hämtade han garanterat där när sonen hade restaurangen i caféets lokaler.
Är det inte rätt troligt att han har fått fortsätta hämta i så fall? Det finns ju fortfarande lättare mat i caféet.
2015-06-20, 03:17
Medlem
hasselmuzs avatar
[quote=hasselmuz|53762297]
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, det har jag aldrig sagt. Jag har reagerat på att folk som mördat när de var 30-40 år och nu är 70-80 år tas som exempel på att gamlingar kan döda. Likaså förstår jag inte hur 36-åriga pedofiler som dödar små barn är ett bevis på att 80-åringar dödar 17-åringar. Jag har tyvärr en för logisk hjärna för att förstå de bevisen. Hjärnan är inte färdigvuxen förrän vid 25-årsålder och i denna tråd ser man tydliga exempel på att logik och konsekvenstänkande inte utvecklats färdigt.

Men visst finns det mönster i dödandet. Att det är fler män än kvinnor som dödar, men att kvinnor så klart kan döda. Att det är fler vuxna än tonåringar och barn som dödar, men att tonåringar och barn så klart kan döda. Att kvinnor i vårt land inte dödas vid gruppvåldtäkter utan vid våldtäkter av en enda man (jag vet inte psykologin och orsaken till varför gruppvåldtäkter inte verkar leda till mord).

Kan godsägaren ha mördat? Ingen aning. Tror jag att det är han som är Lisas mördare? Nej. Tror jag att det är bröderna? Känner mig kluven. Vissa sakar talar emot dem, andra för.

Kan saker hända som inte hänt förut? Ja, Askersund är väl ett tydligt exempel. Är Lisas död ett exempel på att en 80-åring har dödat en 17-åring? Nej, jag tror inte godsägaren skulle strö ut bevis i sina egna åkrar. inte heller att han skulle riskera att förvara kroppen i en lada. Han skulle snabbt dra ut i en skog trots blåsten, paketera henne i svarta sopsäckar och gräva ner henne.[/QUOTE

Kan inte tro att en 80-åring mördar första gången i sitt liv, det är emot all stastitik ..

Håller med, en 80-åring skulle döda första gången i sitt liv låter otroligt, tror inte det!
2015-06-20, 03:19
Medlem
Tomatos avatar
[quote=hasselmuz|53762371]
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz

Håller med, en 80-åring skulle döda första gången i sitt liv låter otroligt, tror inte det!
Nej det tror inte jag heller. I så fall är det nog minst andra gången.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in