Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 00:31
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Varför är det mer troligt? Ska det då ha ingått i GMs beräkningar att hon skulle fly in i ladan eller var tanken att jaga ikapp henne? Vi får inte glömma att det faktiskt var ljust ute. Klockan var halv sju en sommarkväll, inte gärna ägnar man sig åt för uppseendeväckande beteenden som får en flicka att fly från sin moped vid den tiden.

Det är inte lika ljust i södra Sverige som i norra.
2015-06-21, 00:34
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Jag bor i stort sett så långt söder ut i Sverige man kan tänka sig och jag kan garantera att det var ljust ute kvällen den sjunde juni kl halv sju.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Följt med vart? Över en trafikerad väg till ladan? Eller till en bil som vem som helst kunde se?

Trafikerad väg, mannen sluta..Om d ens åker en bil där per timme på söndagar så får du 100 kr.
VEM!?!?!?!!? ska se..d är öde..det är inte sveavägen, det är en linjerad 50 väg utan 50 skyltar mitt ute i ingenstans..ge dig..
Medlem
Faxes avatar
Polisen har lagt locket på om utredningen mot dom misstänkta. Om det blir rättegång mot dessa misstänkta, skulle då rättegången kunna hållas bakom stängda dörrar och allt material hemligstämplas, eller finns det skyldighet att lämna ut allt bevismaterial?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h3ndo
Nu har äntligen mitt konto verifierats, så nu kör vi! Nu kanske jag både är tvåa och trea på bollen, men kolla in den här street view-bilden:

https://www.google.se/maps/@58.54619,13.331393,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1s52022678!2e1!3e10!6s%2F%2Fstor age.googleapis.com%2Fstatic.panoramio.com%2Fphotos %2Fsmall%2F52022678.jpg!7i1600!8i1200

Två personer står och spanar bort mot kaféet. Visst, så klart inget konstigt med det, men det kan ju definitivt vara litauerna som råkat fasta på bilden.

är jag blind eller? dom kollar ju in i ett skjul?
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Det snabba förloppet - Lisas kollegor ser henne gå till baksidan och sedan är hon uppslukad från jorden - får mig att tänka på detta mordfall:

https://www.smashwords.com/books/download/414099/1/latest/0/0/killer-files-abduction-murder-in-south-carolina.pdf

Pappan tittar ut genom fönstret och ser dottern komma hem i sin bil. Hon stannar till vid brevlådan för att hämta posten. När pappan tittar bort kommer otroligt nog en seriemördare och kidnappar dottern (dödar henne senare). När pappan igen tittar mot bilen är dottern borta, bildörren öppen och motorn igång. Så fort kan det gå..
2015-06-21, 00:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Så stor skillnad är det inte att det börjar bli mörkt redan vid 18.30 i juni. Solen gick ner kl 22:07 i Lidköping.
2015-06-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Så stor skillnad är det inte att det börjar bli mörkt redan vid 18.30 i juni. Solen gick ner kl 22:07 i Lidköping.

Solen går ju typ aldrig ner i norrland, så det är typ ljust dygnet runt, så jo en jävla skillnad :P men det stämmer att den går ner först vid 22 .
2015-06-21, 00:36
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi vet inte när föremålen placerades i terrängen, således kan man knappast ha någon uppfattning om åt vilket håll personen som dumpade föremålen färdades, behöver inte ha skett i samband med bortförandet från caféet.

Absolut.
om kroppen dumpades först och bevisen kastades ut från bilen senare så ändras bilden lite.
Bl a tänkbar flyktväg.
2015-06-21, 00:37
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Det spekulerades i det från början pappan hade någon hemlig militär tjänst...

Nu blev jag osäker på vad du egentligen menar? Menar du att Säpo skulle ha kallats in för att pappan jobbar/jobbade inom militären i en hemlig grupp eller för att förövarna mördade henne p.g.a pappans tjänst och att det därmed blev ett fall aktuellt för Säpo?
2015-06-21, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Nej det var en äldre man som bott där länge som såg spår ner mot en damm, kommer inte ihåg måtten på hjulspåren dock.

Sen har Stallet lagt upp en status om LH, får känslan att de kände henne, kanske hon var där ibland och isf så kan det ju finnas en ännu tydligare koppling mellan PC och LH.. Om nu hans flickvän rider där, hmm ja jag hoppas man har hört honom ordentligt iaf. Vem vet, han har säkert hämtat tjejen där ibland och KANSKE sett LH i anknytning till det. Behöver inte vara så men allt är möjligt i den här konstiga världen.

https://www.facebook.com/St*llA*sla/timeline

=(a) =(s)

PC är också vän med en Å*a L*rsson som i sin tur har direkt koppling till St*ll A*sla och verkade ansvara för den ridande sökgruppen som satte igång den 12 juni
Statusen som är upplagd är vedervärdig, helst med tanke på att ngn ser ut som mgm! Vem i helvete skriver så?
2015-06-21, 00:39
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Jag bor i stort sett så långt söder ut i Sverige man kan tänka sig och jag kan garantera att det var ljust ute kvällen den sjunde juni kl halv sju.

spelar inte så stor roll egentlign. det kan ha varigt molnigt den dagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in