Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
Jag tror faktiskt inte att det kommer att ske något nämnvärt, förutom eventuellt lite populistiskt sprattel och tomma löften från Alliansblocket, fram till att väljarstödet börjar ligga närmare 50/50 mellan Sjuklövern och Sverigedemokraterna. Man får inte glömma att det inte bara är Sjuklöverns regeringsmakt som är hotad, utan Sjuklövern ser nog det hela som ett hot mot hela den maktapparat som man har byggt upp för att motverka risken för att nya oppositionspartier med en annan politik än Sjuklöverns ska ta sig in i riksdagen, att andra uppfattningar än de Sjuklöver framför får utrymme i den svenska offentligheten och även allt det andra som har skapats för att säkerhetsställa Sjuklöverns eviga innehav av makten över Sverige.
Väldigt smart sagt om att SD hotar en för folket okänd maktapparat ( överenskommelse egentligen )
" ...Sjuklövern ser nog det hela som ett hot mot hela den maktapparat som man har byggt upp för att motverka risken för att nya oppositionspartier med en annan politik än Sjuklöverns ska ta sig in i riksdagen"
Just maktapparat är det jag alltid känt existerar i Rosenbad innan SD kom in i riksdagen. Att det har egentligen inte så stor betydelse vem man röstar på, det är koncensus som råder innanför Rosenbads väggarna mellan alla partier utom SD. Samma "skit" politik oavsett vad man röstade på, som att välja mellan pest och kolera
Allt var och har varit spel för gallerian, likt det är i USA med de konservativa och demokraterna.
Det blir en kartell som har monopol på makten, fast man ger folket ( staten ) en uppfattning om fria val, kunna påverka politiken, demokrati...osv...fast det handlar om en makthungrig kartell som bevakar sina intressen, makten, och vilseför sitt eget folk.
Så...istället för att partier ( alla utom SD ) sinsemellan konkurrera och riskerar att bli utan makt, så har man troligen sedan länge kommit på att smartast och säkrast är att samarbetar ( koncensus över intressen ), sedan delar man på bytet, makten. Säkrast så.
On T. Jag tror inte att 7K kan hantera SDs framgångar ( syns inte det över deras ansikten ? ), eftersom det är en ny situation de har hamnat inför som de aldrig behövt förut (maktapparaten).
Det verkar som SD är det första partiet som är omutbart, och då vet de inte vad att göra. De verkar mest villrådiga och stoppa huvudet i sanden och hoppas att problemet försvinner, men det gör det inte, aldrig.
SD- väljarna är verkliga, en del av Svenska folket, staten, och det är vi som bestämmer, för det har de alltid tidigare så självsäkra 7K nu börjat erfara.
SD uppfattar jag som enda ärliga partiet i Sverige sedan jag vet inte när...evigheter...