Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recce
Fan, skulle vilja höra det du hör men har lyssnat 20 gånger och hittar inget RE. Jag tror mer och mer att det är ett slarvigt avslut på ordet och ingen fadäs.

Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Nei!

CB= https://www.facebook.com/christo**er.ber**ren2/about

Typ av BMW?
2015-06-20, 23:35
Medlem
SoFabulouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du menar att det skulle kunna vara FP?

Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Utveckla teorin mera om ni kan, finns det koppling?

Vet inte riktigt vad jag ska tro, har varit ganska många olika teorier.
Men vad jag kommer ihåg så hade väl en av de anställda som sagt sett en silvrig bil som dom tyckte verkade skum.
Sen har det väl även varit prat om detta grishus, intill Martorp att hon skulle ha hittats där.
Själv har jag trott på den lilla vita boden. Men de hade ju spärrat av ganska mycket i hela det området.

Sen nu om han kanske ha varit med AJ på caféet, dock verkar det vara lite oklart med färgen på bilen.

Nu har jag följt hela tråden i tystnad sen start och jag tror nog att Litauerna är rätt MGM, fast allt detta med AJ känns lite skumt.

Nån som vet om huset Blomberg 10 som spärrades av om man hittade någonting där eller varför det spärrade av ?
2015-06-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
CB=
https://www.facebook.com/chrsto**er.ber**ren2/about
**1=f
**2=g

Vem e det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robynfan50
Japp.
Hva er interessant med TrollhättanBC?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravsvans
Detta undrar jag med. Några tankar:

* Det enklaste: om hon var så bra klädd att hon klarade att köra moped i blåsten så klarade hon nog ca. 10 minuter sittandes på en parkerad moped. Och när man kollar telefonen och skickar SMS blir lätt "bara 2 min" till 10.
Kan vara så, dock tycker inte jag att det känns jättetroligt. Mer troligt om vädret var bättre kanske.
Men fortfarande konstigt att en eventuell GM skulle vänta 10 minuter.
Citat:
* Hon kan ha gått till ladan för vindskydd? (Några i tråden säger att hon i så fall borde ha kört till ladan... Då leder väl denna tanke till slutsatsen att GM körde tillbaka mopeden.)
Att GM skulle köra tillbaka mopeden och ställa hennes påse brevid ter sig extremt osannolik. Vad hade GM att tjäna på det? Risk för att bli upptäckt skulle dessutom vara för stor.
Citat:
* Hade hon något mer än påsen med sig? En handväska eller ryggsäck? I så fall kan tänkas att hon ägnat någon minut åt att leta efter något (exv. mobilen, handskarna och/eller nycklarna till mopeden).
Det finns vad jag vet inget som säger att hon skulle ha något mer med sig. Och varför skulle hon ha en påse om hon hade en väska eller ryggsäck?
2015-06-20, 23:37
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Helt klart så vet han mer än vad han säger, det behöver inte vara han själv men han skyddar någon som står honom nära och har förmodligen lånat ut nyckel till Martorp om personen inte själv hade en

Jag tror att teorierna om den utplacerade handsken gör en höna av en fjäder. Det mest sannolika är:

1. Polisen söker snabbt igenom alla byggnader runt kaféet eftersom man letar efter en försvunnen person, som kanske fortfarande är vid liv. Man missar handsken.

2. Dagen därpå hittas handsken som låg där hela tiden.
Medlem
Ravsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Grisar syns, hörs och luktas - är det ingen som haft vägarna förbi Martorp och kollat och kan rapportera!? Eller har grisarna transporterats bort? Och om det inte finns grisar, varför är det hö på golvet? Gammalt hö från förr när det fanns grisar?
Ca. en miljon sidor tillbaka i tråden var det någon som kommenterade vad som fanns i ladan där hon hittades. Maskinhall och kor, om jag minns rätt.
Medlem
loverlians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Väskan ställdes ner medans nycklarna sattes i låset. Betyder inte att hon hann sätta sig på moppen?
Ovanligt tycker jag om man sätter ner handbagaget på marken och sen sätter i nyckeln. Vore det jag hade jag satt handbagaget i sadellådan el satt fast det på något annat sätt på moppen. Efter det på med hjälmen och sist i med nyckeln.
Kör jag bil sätter jag inte i nyckeln innan väskan ställs in i bilen och cyklar jag ställer ja inte väskan på backen heller innan jag låser upp cykeln.
2015-06-20, 23:38
Medlem
kakburks avatar
Angående spekulationer om ett eventuellt inbrott som gått fel:
Nej, det är inte troligt. Om en inbrottstjuv har pejl på stället och vet att det stänger klockan 18.00 så har denna bra mycket mer säkerhetsmarginal än 20-30 minuter. Och varför inte vänta tills det blir natt?

Jag tycker det är alltför mycket som är alltför märkligt och motsägelsefullt i detta fallet. När (om?) det någonsin får sin lösning kan vi nog bli ganska förvånade.

Påminner mig lite om när man har problem med bilen:
Stora fel är enkla att hitta men små fel är svåra att hitta.Tillämpar man den principen i ett kriminalperspektiv och ser alla "stora" saker överallt men inte lyckas hitta rätt GM eller få bra ledtrådar trots ett riktigt smörgåsbord av detaljer så måste man anse att det stora egentligen är många små saker som det är svårt att få grepp om.

Jag är oerhört spänd på om de hittar några spår i brödernas bil eller några spår på fynden eller BO från någon av bröderna. Gör de inte det så blir det fan liv i luckan.
2015-06-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Säger den äldre broderns advokat det? Länk?

Nej, inte ordagrant i artikeln, det var journalistens egna ord. Men denne bör ju ha fått
det mer eller mindre ordagrant från advokaten. Annars borde ju denne betonat
att det inte finns någonsomhelst teknisk bevisning överhuvudtaget som pekar mot de misstänkta.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2753120-mordmisstankta-i-lisa-fallet-ska-forklara-sig?ref=yfp
2015-06-20, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror att teorierna om den utplacerade handsken gör en höna av en fjäder. Det mest sannolika är:

1. Polisen söker snabbt igenom alla byggnader runt kaféet eftersom man letar efter en försvunnen person, som kanske fortfarande är vid liv. Man missar handsken.

2. Dagen därpå hittas handsken som låg där hela tiden.

I så fall betyder det att polisen gjort ett dåligt arbete och kan missat mycket.
I vilket fall är det ett skumt "upphittande" som har skiftat lite i beskrivning. Det säger något.
2015-06-20, 23:41
Citat:
Ursprungligen postat av SoFabulous
Vet inte riktigt vad jag ska tro, har varit ganska många olika teorier.
Men vad jag kommer ihåg så hade väl en av de anställda som sagt sett en silvrig bil som dom tyckte verkade skum.
Sen har det väl även varit prat om detta grishus, intill Martorp att hon skulle ha hittats där.
Själv har jag trott på den lilla vita boden. Men de hade ju spärrat av ganska mycket i hela det området.

Sen nu om han kanske ha varit med AJ på caféet, dock verkar det vara lite oklart med färgen på bilen.

Nu har jag följt hela tråden i tystnad sen start och jag tror nog att Litauerna är rätt MGM, fast allt detta med AJ känns lite skumt.

Nån som vet om huset Blomberg 10 som spärrades av om man hittade någonting där eller varför det spärrade av ?
Jag tycker den var bra där pratde om att kollegan var med inne på caffet presentation BO. Han kanske stot och snikade sig var han med på handsken också?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in