Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Inte för att vara grotesk, men alla fynd det talas om, skulle inte en del av fynden kunna vara delar av LH och det man senare hittade på Martorp var ev. huvud och bålen, då borde man kunna få ut det i två påsar, som då kan passera förbi ganska så omärkt

Dock tror jag inte att man skulle transportera enstaka kroppsdelar i påsar, av etiska skäl.
2015-06-20, 23:21
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
CB=
https://www.facebook.com/chrsto**er.ber**ren2/about
**1=f
**2=g

Nej. CB är en helt annan person.

Helt fantastisk tråd med så mycket spekulationer men ni vet ju liksom inte det viktigaste.
Senast redigerad av robynfan50 2015-06-20 kl. 23:24.
2015-06-20, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoFabulous
Fast finns fler utrymmen där eller hur. Så behöver inte vara en teori om grisfoder eller hur.

Du menar att det skulle kunna vara FP?
2015-06-20, 23:23
Citat:
Ursprungligen postat av SoFabulous
Är det inte affärskollegan som äger grishuset som blivit nämnd tidigare (?)
Utveckla teorin mera om ni kan, finns det koppling?
2015-06-20, 23:25
Medlem
Vi vet ju några som kan vara misstänkta, F P, C B, P C, AJ och bröderna
2015-06-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robynfan50
Nej. CB är en helt annan person.

Helt fantastisk tråd med så mycket spekulationer men ni vet ju liksom inte det viktigaste.

Nei!

CB= https://www.facebook.com/christo**er.ber**ren2/about
2015-06-20, 23:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Nu är allt snurrat och vinklat 1500 ggr, finns inget mer att spekulera i förens vi får veta mer
Det skulle väl vara smr eller curt linusson i så fall, om någon fått några griller att sätta åt någon utomstående.
http://www.expressen.se/gt/han-ar-forberedd-pa-ett-raskrig/
2015-06-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att advokaten uttryckligen säger att det saknas grund för häktning på sannolika skäl talar för att det inte finns någon teknisk bevisning än som binder honom till brottet.

Därmed inte sagt att det ävan saknas teknisk bevisning mot den yngre brodern.

Advokaten säger "svag teknisk bevisning" Polisen har kanske då fått en "träff" i något
sammanhang, typ fingeravtryck, hår, fiber etc.
Sedan räcker väl inte det att bevisa mord men kanske en stark indikation på att personen varit åtminstone
närvarande vid en viss betydelsefull plats och/eller offret!
Senast redigerad av Heavenbound 2015-06-20 kl. 23:30.
2015-06-20, 23:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Vi vet ju några som kan vara misstänkta, F P, C B, P C, AJ och bröderna

Hela Sveriges befolkning kan vara misstänkt. Men de som är häktade är bröderna (och kvinnan).
2015-06-20, 23:28
Medlem
Då finns det två CB. Den andra står AJ betydligt!! närmare
2015-06-20, 23:29
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound
Advokaten säger "svag teknisk bevisning" Polisen har kanske då fått en "träff" i något sammanhang, typ fingeravtryck, hår, fiber etc.

Säger den äldre broderns advokat det? Länk?
2015-06-20, 23:29
Medlem
Är verkligen blod tjockare än vatten? Det är väl inte helt omöjligt att bara EN av bröderna är involverade? En av dem ställer till för alla tre och försöker städa upp efter sig efter bästa förmåga. Jag är hyggligt tight med min bror men inte skulle jag vilja dra in honom och hans fru om jag mördat någon. Kanske hade jag suttit och hållit käft med honom och svägerskan i samma häkte och vetat att de klarar sig till sist när sanningen kommer fram och om inte på annat sätt när jag erkänner).

En av bröderna kan kanske gjort sina egna planer som Fredo i Gudfadern medan två av de häktade inte har en aning, eller tvingats hjälpa odågan till bror efter fait accomplie. (George och Lennie) För mig är det helt uteslutet att slinten slås simultant på två bröder och ens hustru samtidigt - om det inte finns ett ekonomisk motiv i bakgrunden (utpressning / hot / utnyttjande ifrån godsägare, baltmaffia el andra kriminella masterminds vilket ingen av bröderna verkar vara).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in