Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Just denna omständighet att mobilen tämligen omedelbart slogs ut tyder i vart fall enligt min mening på att detta rör sig om en person fullt medveten om att spårning av mobiltelefoner är ett av polisens mest adekvata medel för att utröna hur en viss person rört sig. Att omedelbart förstöra den indikerar således att det är någon som vet vad denne pysslar med, såvida inte mobilen dog p.g.a. batteribrist.

Tycker det här är intressant i den aspekten att det normala beteendet borde varit att enbart stänga av telefonen med on/off knappen om man ställer det i relation till bröderna och deras ogenomtänkta beteende med att sprida sakerna mot sitt eget boende. Kan ju varit så att de inte förstod hur man stänger av telefonen och därför slog sönder den istället.

Annars tyder det mer på en planerande GM och alltså inte bröderna.
2015-06-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Hur förklarar du då att nycklarna satt i moppen och att hennes väska hittades bredvid moppen?
Väskan ställdes ner medans nycklarna sattes i låset. Betyder inte att hon hann sätta sig på moppen?
2015-06-20, 18:13
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Väskan ställdes ner medans nycklarna sattes i låset. Betyder inte att hon hann sätta sig på moppen?

Aldrig sett nån sätta in nycklarna i låset innan man sätter sig på moppen.

Sen gör din teori det ännu snålare för GM att hinna med allt. När menar du då att sms:et skickades? Innan hon gick runt knuten?
2015-06-20, 18:17
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
Hade jag t.ex kört ihjäl en människa i främmande land, hade min kloka mor lätt kvalat in på en topposition av människor jag skulle försöka nå...
Tror dessutom inte att jag är ensam om detta.

Mvh
Kanske lite skillnad på att köra ihjäl någon och mörda någon?
2015-06-20, 18:18
Medlem
kicki.swedens avatar
Har följt tråden mest "på avtånd" och funderar på alla droppningar av namn, alla som talar om att de såg/hörde/läste något någonstans men inte vet var, alla mer eller mindre helgalna teorier (inkl. ölgar och aliens) etc..... Kan detta vara den vansinnigaste tråden i FB's historia?
Istället för att spekulera vilt, kan inte ni som anser er kunna se samband göra en lista på vilka samband ni sett?
2015-06-20, 18:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Sen gör din teori det ännu snålare för GM att hinna med allt. När menar du då att sms:et skickades? Innan hon gick runt knuten?
Dom flesta moderna moppar har stuvfack under sitsen och det stuvfacket låses upp när man sätter nyckeln i låset. Så ja... man sätter nyckeln i låset för att kunna lägga grejor i stuvfacket innan man sätter sig på moppen. Att Lisa inte hann lägga några grejor där tyder påsen med tillhörigheter som återfanns på marken bredvid moppen.
2015-06-20, 18:19
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är det inte PC som ska ha sett bilspår på ett ställe, nära något träsk, där det aldrig tidigare funnits sådant? Hade MGM bil/tillgång till bil, eller inte?

Nej det var en äldre man som bott där länge som såg spår ner mot en damm, kommer inte ihåg måtten på hjulspåren dock.

Sen har Stallet lagt upp en status om LH, får känslan att de kände henne, kanske hon var där ibland och isf så kan det ju finnas en ännu tydligare koppling mellan PC och LH.. Om nu hans flickvän rider där, hmm ja jag hoppas man har hört honom ordentligt iaf. Vem vet, han har säkert hämtat tjejen där ibland och KANSKE sett LH i anknytning till det. Behöver inte vara så men allt är möjligt i den här konstiga världen.

https://www.facebook.com/St*llA*sla/timeline

=(a) =(s)

PC är också vän med en Å*a L*rsson som i sin tur har direkt koppling till St*ll A*sla och verkade ansvara för den ridande sökgruppen som satte igång den 12 juni
Senast redigerad av Mouchino 2015-06-20 kl. 18:38.
2015-06-20, 18:19
Medlem
Citat:

Smset skickades väl det klockslag som har framgått?
Eftersom inget runt moppen tydde på att hon hade blivit överfallen där, och det finns ett tidsglapp, så tror jag att hon samtalat med någon. Som sedan överrumplat henne. Och det kan ju vederbörande ha gjort innan hon hunnit sätta sig på moppen.
Min poäng: Tidsglappet består troligtvis av småpratande med någon. Någon som sen blev GM. Och jag tror att det är ett bekant ansikte, annars spenderar man inte så lång tid med att småprata?
Men det är min tolkning av händelseförloppet, och det är ju ingen sanning för hur det faktiskt var.
2015-06-20, 18:20
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Så ..har hon redan varit på väg hem då? enligt pejlingen...

Stämmer riktningen söderut, har hon tagit den "stora" vägen och inte genat förbi MGM:s stenhus. Dock åker LH förbi den avspärrade villan. Hon bör ju ha kommit några hundra meter då masternas vinklar ska tas i betänkande och täcker olika stora tårtbitar inom upptagningsområdet. Någon som vet vilken leverantör LH hade? Om sträckan och upptagningsområdet har ett samband, typ vid den renoverade villan?
2015-06-20, 18:21
Medlem
Citat:
Vad tror ni då?

Hade Lisa någon interaktion med GM mellan 18:00 och 18:23 eller skedde den första kontakten direkt efter?

Jag är mest intresserad av vad som hände i de luckorna:

Mellan 18:00 - 18:23
och 18:23 - 18:30

Om hon inte hade det och blev överfallen typ 18:24 så lyckades alltså mördaren att oskadliggöra henne och ha sönder hennes mobil på typ 6 minuter?

Hände detta i ladan då?

Det är mycket som är märkligt med det där. Rimligtvis borde hon ju suttit på moppen när hon blev överfallen eftersom nycklarna var i, men det är något som inte stämmer där. Hade hon blivit överfallen hade moppen legat ner troligtvis, men enligt pappan stod den upp när han kom till platsen.

Hmm. Mycket som är så jäkla märkligt.

Det räcker med en kniv mot strupen för att man sk kliva av väldigt fogligt och försiktigt.
2015-06-20, 18:22
Medlem
missmones avatar
Att moppen stod kvar med nycklarna i och att påsen var kvar kan var ett medvetet val av GM. Att lämna kvar nycklarna i moppen gör det lätt för någon random tjuv att sno moppen. Hade en eventuell förbipasserande tjuv gjort detta helt ovetandes om att moppens ägare var ihjälslagen så hade han suttit häktad nu.
2015-06-20, 18:23
Medlem
whateverwhats avatar
Är man helt säker på att Lisa tagit ur nyckeln ur tändningslåset då hon anlände till jobbet..
Kanske så att dom på landet lämnar nyckel kvar då man kanske kan göra så "ute på landet"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in