Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-20, 22:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den yngre sonen sägs ha varit ute och fiskat, han har varit nedstämd och tittat i backen, han bor själv i Sverige, frun hemma i Litauen. Svårt med språket, förmodligen kontaktsvårigheter på grund av det.

Lite svårt att inte tänka sig att det är han som är skyldig om någon i trion är det.

Jag tror att man ska akta sig för att ha några förutfattade meningar baserat på om folk tittat i backen eller inte. Kan lika gärna vara så att den som inte tittar i backen är mer kallhamrad.
2015-06-20, 22:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror att man ska akta sig för att ha några förutfattade meningar baserat på om folk tittat i backen eller inte. Kan lika gärna vara så att den som inte tittar i backen är mer kallhamrad.

Absolut, men nu satta jag in det i en kontext och den samlade bilden säger något tycker jag. Var det inte polisen som sa något om den samlade bilden förresten?
2015-06-20, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clansman20
Visst kan det vara så att jag har fel i mina antaganden men jag är inte helt övertygad att tidningen har fått reda på vilken byggnad som hon hittades i. Det som jag tycker talar emot att hon hittades i maskinhallen är att polisens tekniker jobbade i det gula huset under kvällen/natten när hon hittades.
Ja vad gör teknikerna där? Hur transporterades BO bort utan att media märkte det.?
2015-06-20, 22:10
Bannlyst
han säger klart ena, inte senare.
2015-06-20, 22:10
Medlem
En fråga till er som vet hur brottsplatsundersökningar går till i avspärrade områden typ ladan intill Cafe't.

Brukar inte poliserna fotografera dessa platser innan de klampar runt där inne och letar efter bevis?
Har för mig att dagens poliser är väldigt snabba med att fotografera en/flera gånger för mycket än för lite.

Om du nu är så att poliser har tagit bilder i denna lada och de vet att det inte låg någon handske på söndagkvällen / natten till måndagen där AJ säger att de hittade handsken på måndagförmiddag så är det ett bevis på att AJ ljuger.
2015-06-20, 22:11
Medlem
Kan Lisa ha tagit självmord och planerat att beskylla invandrarna ifrån Litauen?
2015-06-20, 22:11
Medlem
SoFabulouss avatar
Jag tror att media har ganska bra koll på vart dom hittade henne, men vill inte gå ut med det.
Just för att inte försvåra utredningen.
Men oandra sidan så var det ganska stora avspärrningar kring gården.

Angående ena eller senare, så kan det givetvis vara ena mopedhandske eller sko.
2015-06-20, 22:12
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
En timme på moped är stort i min o mina söners värld, men ingen tim som dödar
Tycker också 3-4 mil på moped är lite för långt för en 17 åring. Om inte annat för olycksrisken.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
En fråga till er som vet hur brottsplatsundersökningar går till i avspärrade områden typ ladan intill Cafe't.

Brukar inte poliserna fotografera dessa platser innan de klampar runt där inne och letar efter bevis?
Har för mig att dagens poliser är väldigt snabba med att fotografera en/flera gånger för mycket än för lite.

Om du nu är så att poliser har tagit bilder i denna lada och de vet att det inte låg någon handske på söndagkvällen / natten till måndagen där AJ säger att de hittade handsken på måndagförmiddag så är det ett bevis på att AJ ljuger.
Nej, handsken kan ha lagts dit efter att polisen var där och innan AJ var där.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68

Enligt media hittades handsken i en spannmålstork. Där kanske man inte tittar i första taget, vare sig med blotta ögat eller kamera.
Känns som den har blivit ditplacerad i efterhand.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Kan Lisa ha tagit självmord och planerat att beskylla invandrarna ifrån Litauen?
Nej
2015-06-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Ja vad gör teknikerna där? Hur transporterades BO bort utan att media märkte det.?

Inte för att vara grotesk, men alla fynd det talas om, skulle inte en del av fynden kunna vara delar av LH och det man senare hittade på Martorp var ev. huvud och bålen, då borde man kunna få ut det i två påsar, som då kan passera förbi ganska så omärkt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in