2015-06-20, 21:58
Medlem
SoFabulouss avatar
Har följt tråden helt från start och imponerande med alla teorier.
Personligen så tror jag inte på någon form av olycka utan att hon ska uppmärksammat någon och sedan blivit bortförd.

Det jag undrar lite över är blombergs huset 10 som blev avspärrat senare, någon som har koll på det?

Sedan personen som skrev att hon hittades på grisgården bredvid Martorp, känns som att det kan ligga något i det.

Läste även här i tråden att fynden som gjorts inte var rätt utpekade, stämde det eller var det påhitt.
2015-06-20, 21:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Benägen att hålla med dig. Hon chefen till höger gör inte någon min eller blick men avbryter honom. Han biter ihop och tittar ner. Intressant!
Hon avbryter inte. Det är en paus mellan att han slutar prata och hon börjar.
2015-06-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är inte ett dugg märkligt. Hennes familj och kaféägaren känner varandra. En knapp timmes färdväg på moppe är inget problem för en 17-åring om vädret är skapligt.
En timme på moped är stort i min o mina söners värld, men ingen tim som dödar
2015-06-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Fel:

Det var natten mellan fredagen & lördagen ganska exakt 00.15-00.30 om jag kommer ihåg rätt tid.(Kan ha varit 01.15-01.30 med)

Ja då hölls presskonferensen.
Jag talade om när "ledningscentralen" upprättades, som svar på en annan persons inlägg om att presskonferensen hölls på Martorp.
Så du kan ta tillbaka ditt "fel".
Tror t o m att presskonferensen inleddes 00:32. Skulle vart 00;15.
2015-06-20, 22:02
Moderator
OYs avatar
Den yngre sonen sägs ha varit ute och fiskat, han har varit tillbakadragen och tittat i backen, han bor själv i Sverige, frun hemma i Litauen. Svårt med språket, förmodligen kontaktsvårigheter på grund av det.

Lite svårt att inte tänka sig att det är han som är skyldig om någon i trion är det.
Senast redigerad av OY 2015-06-20 kl. 22:05.
Medlem
Cubalibre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoFabulous
Jag tycker att han säger "ena" som du säger att han tittar ner och gör en grimas just för att han försagt sig.
http://unionen.de/temp/lisasena.mp4
http://unionen.de/temp/lisasena.mp3

"Påträffar vi då Lisa senare"

Hörs ju klart och tydligt.
Medlem
Tycker ni att det är konstigt att MGM inte hjälpte till vid sökandet av L? Hur mycket tar dom del av svenska nyheter och media, jag tänker eftersom dom inte kan språket (så bra?). Att L var försvunnen kände dom ju till men angående MP, vad visste dom om dom? Visste dom att det var en frivillighets organisation och att dom kunde delta? Kanske visste dom inte hur dom skulle göra eller vem dom skulle kontakta/vända sig till när många människor kom på ägorna. Oavsett om dom är oskyldiga kan ju just den saken bero på okunskap.
2015-06-20, 22:03
Medlem
Visst kan det vara så att jag har fel i mina antaganden men jag är inte helt övertygad att tidningen har fått reda på vilken byggnad som hon hittades i. Det som jag tycker talar emot att hon hittades i maskinhallen är att polisens tekniker jobbade i det gula huset under kvällen/natten när hon hittades.
2015-06-20, 22:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsson000
Tycker ni att det är konstigt att MGM inte hjälpte till vid sökandet av L? Hur mycket tar dom del av svenska nyheter och media, jag tänker eftersom dom inte kan språket (så bra?). Att L var försvunnen kände dom ju till men angående MP, vad visste dom om dom? Visste dom att det var en frivillighets organisation och att dom kunde delta? Kanske visste dom inte hur dom skulle göra eller vem dom skulle kontakta/vända sig till när många människor kom på ägorna. Oavsett om dom är oskyldiga kan ju just den saken bero på okunskap.
Götene har 5000 invånare. De flesta deltog inte.
2015-06-20, 22:05
Medlem
Citat:

Delar din uppfattning helt. .... när han säger senare hittade vi Lisa påminns han av situationen och tittar berörd ner på bordet. Då tar hon vid ...
2015-06-20, 22:05
Medlem
Denna gåta är snart löst... Hur reagerar Lisas pappa då=Hela hennes familj
2015-06-20, 22:06
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:

Så kan det vara men hans minspel säger att han sa mer än han borde gjort (å andra sidan kan han reagerat så för att samla sig för att inte göra något olämpligt som att le)...

Btw jag har varit frånvarande från tråden ett par dar, vet vi något om skicket på kroppen när den hittades? Det var ju många rykten om att kroppen skulle ha varit styckad och senast jag gjorde en undersökning kunde jag inte hitta en pålitlig källa som varken bekräftade eller dementerade den uppgiften..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in