Citat:
Ursprungligen postat av
chrisemil
Männen hade hade varit släppta för att de INTE haft skador på sin bil ska det vara. - kass motargument men ändå, jag är säker på att pressen nämnt om polisen forslat bort en bil med skydd för!
Nu tycker jag du går händelserna i förväg. Det behöver ju inte på något vis vara fastställt redan att det har gått till på det sättet jag föreslår även om det skulle visa sig att jag har rätt. Polisen ska naturligtvis utreda alla tänkbara möjligheter och inte låsa sig på en gång. Dödsorsaken är u dessutom så vitt jag vvet inte fastställd än. Vidare är det kanske inte ens så att man helt lyckats klargöra vilka fordon de här två haft tillgång till. Men just det här är alltså inte ett argument
för mitt förslag; bara ett argument mot att de nödvändigtvis skulle ha varit släppta redan (eller att någon bil skulle ha beslagtagits) om jag har rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
chrisemil
Det är inte ett tänkbart händelseförlopp pga alla bevis som hade spritts på platsen hade gjort att det funnits väldigt mycket bevispinnar vid och runt caféet, det hade vi isf haft bilder på!
Varför sitta och spekulera i något som absolut inte känns möjligt med det vi har idag?
Om bilen klippt benen (kanske bör förtydliga: jag menar inte klippt av) på henne mitt på fronten och hon studsat över motorhuven behöver det inte ha blivit sådana skador på bilen att det har lossnat några delar alls. En liten tjej är inte en älg. Eventuella klädfibrer kan mycket väl ha blåst bort omedelbart. På ett eventuellt fordon finns det säkert spår (eller fanns, lär väl vara redigt rengjort nu om det har gått till på det här sättet).
Det är ok om du tycker att det "absolut inte känns möjligt", hittills har jag inte sett någonting som övertygar mig om att det skulle vara osannolikt till den graden du menar. Men igen så vill jag understryka att jag inte sitter och säger att det är såhär det måste ha gått till - bara att det känns möjligt för mig. Uppenbarligen går våra åsikter isär här.