Citat:
Ursprungligen postat av
likenight
Har följt denna tråden sen dag ett nu känner jag för att skriva men hoppas ni inte spårar ut när jag skriver som jag gör.
En sak som jag först vill säga en del pratar om att äldre inte använder iPhone. Där har ni fel iPhone är det lättaste och mest användliga mobilen för äldre som tidigare haft en gammal knapp mobil.
När det gäller mordet så förbryllar det mej mest att nycklarna är kvar i tändningen? Varför låter man även kassen va kvar? Gärningsmannen/männen måste känt till att lisa slut jobba just vid den tidpunkten och kanske till och med fikat där under veckan. Ni vet hur vissa människor är dem frågar ut folk för att verka sociala och glada.
Hon måste känt till gärningsman/männen/eller kvinna.
Exempel alla vet ju när man sätter sig på en moped så har man inga handskar på sig .man sätter först hjälmen på sig sen tar man kassen och slutänden handskarna. Men om nu någon ropa på lisa precis hon skulle köra så ropa GM på henne och då
gick hon kanske,framt till gm och lät kassen och nycklarna va kvar. i det skedet så blev hon tagen. Det där med sms så tror jag lisa skicka sms till sin far. Jag brukar ofta sms min sambo innan jag kör från jobbet.
Sen är det massa frågetecken för mig varför hamna hennes handske i ladan? Kan inte va ren slump ju? Gm har förmodligen fört ditt henne samma kväll och och sedan flyttat henne. I det skedet så blev en handske kvar på platsen av misstag. Sen för att vilse leda missing people och polis så sprider man ut hennes saker lite här och var för att inte väcka allt för mkt uppmärksamhet.
Personerna som fört bort henne har haft tid på sig utföra det dem ville utan att bli störda. För en random person skulle ju aldrig använda någon annan lada eller byggnad för att utföra ett brott. Risken att bli på kommen eller någon ser något är stor.
Det som jag är mest nyfiken på hur va lisas dagar innan försvinnandet ? Har hon haft nån kanske dispyt med någon utan kanske berätta något ? Litauerna för mig låter lite för bra att vara sant. Men man vet aldrig ju människor är kapabel till vad som helst.
Tycker det är så jävla tråkigt att en så ung människa ska bli bragd sitt liv.
Hoppas verkligen att gärningsmannen eller männen eller kvinna sitter bakom lås och bom. Man ska aldrig underskatta polisen arbete idag är dem väldigt duktiga på att göra utredningar. Men hoppas ju dem skyldiga får sitt straff så inte fel folk får sitta inne så vi har en galing ute i samhället.
Hatar att spekulera men nu har jag gjort det iaf
Håller helt med dig där.
*GM känner till Lisa sedan tidigare,direkt eller indirekt,någon hon har haft kontakt med på nätet/"What´s up" el liknande, tidigare och strax innan det inträffade,antagligen även så kvällen/dagen innan.
*GM är någon som Lisa hade så pass förtroende till att hon kunde svara på GM´s frågor.
"Vad ska du göra i morgon"?
"Hur tar du dig till jobbet"?
"När slutar du"?
*GM vet när hon slutar och åker ut till Blomberg innan hon slutar,denne vet att hon åker moped och vad jag vet så stod det bara en moped parkerad i anslutning till byggnaden,bara att vänta ut henne.
*Varför gjorde inte GM slag i saken förrän hon var på väg att åka?
*GM stod i valet och kvalet om han/hon verkligen skulle genomföra detta,sista chansen kom när hon precis skulle åka hem,allt gick fort,GM drog in Lisa i bilen med hjälmen på.
Vem är denna GM?
Med tanke på hur Polisen uttryckte sig,"Det var ingen vacker syn",det uttalandet tolkar jag som att det skett ett kraftigt övervåld och det kan tyda på att GM hade ett personligt hat mot Lisa och dödade i rent raseri,alternativt någon som var besatt av Lisa med svåra psykiska besvär.
Ja,polisen har med all säkerhet checkat hennes dator,MEN hennes mobil är borta,dessa konversationer kan mycket väl skett med mobilen.