Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 23:45
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Källa på det
http://www.svd.se/naringsliv/sok-foretag/companyInfo.html?companyID=10628353-3
2015-06-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag är rätt övertygad om att du är på världens bärtur vad gäller AJ. Man kommer att tvingas släppa litauerna i brist på bevis det är ett som är säkert.

Sanna mina ord...han kommer på något sätt vara inblandad i detta. jag fick en jävligt dålig magkänsla när jag såg honom stå där och glo när vi i MP gick förbi. Inte det minsta rörd över det som hänt utan mest bara kall och stenhård koll på det mesta som sker. Om han nu va så rörd över det "tragiska" som hänt. Varför följde han då inte med och hjälpte till i sökandet. Som jag skrev innan, han hade/har koll på det mesta på sina marker (jag känner ett par godsägare då jag har en speciell hobby) och dessa godsägare vet om någon skiter i förbifarten på deras mark. Han om någon hade kunnat ge polisen hur mycket tips och råd som helst. Dessutom tror jag att han har boskap och dessutom kollar dessa varje dag. Sök hans namn på nätet så ska du se att det finns ett par kort där han står i exakt samma kläder som under den intervjun han ger till tv4. Dessutom finns det boskap i bakgrunden på dessa bilder.

Jag ber om ursäkt om ni tycker jag tror AJ har med försvinnandet att göra. Men hans sätt och agera samt lämna intervjuer ger mig en mycket dålig magkänsla!!
2015-06-19, 23:49
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag såg du var med i tråden om Mikael Anderssons försvinnande.
Jag har varit med i rätt många trådar, men jag kan inte erinra mig någon Mikael Anderssons försvinnande. Menar du möjligen Helena Anderssons försvinnande?

Citat:
Polisen kollar väl upp var de inblandade figurerna befinner sig idag, i ett sånt här fall?
I vart fall gör man det nog om utredningen kör fast. Så länge man har sannolika skäl på två misstänkta kanske man inte lägger ner hur mycket resurser som helst på den typen av försäkerhetsskullkontroller.
2015-06-19, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Tror inte jag känner till Rinkebyfallet så det finns nog minst en som inte vet varför och det är inte omöjligt att poliser gärna skulle se någon på kåken för något dom inte gjort...kanske för att dom klarat sig från saker dom faktiskt har gjort.
Men varför bröderna?
Varför skulle bröderna sättas dit av någon anledning?
Några poliser i utredningen vill gärna sätta dit dom trots att dom är oskyldiga och för att lyckas så skulle dom på något sätt få med sig folk på rättsmed och labb(några som dom knappast känner)
och få dessa att gå med på att manipulera bevis för att få bröderna fällda då eller?
Problemet med denna teorin är att om en enda person inte vill vara med så är en av det största rättsskandalerna vi någonsin haft ett faktum och vi skulle få se en massa poliser skaka galler.

E du allvarlig? O du hänger på en brottstråd? Läs på..http://www.rinkebymordet.se

Få med sig rättsmed o labb? Helt bakom lr?..ALLA tidningar,åklagare,advokater osv osv säger ju att det INTE finns teknisk bevisning mot bröderna, så vadå fått med sig? De har inte ett jack shit! Bröderna sitter just pga snuten vill ha dit nån o dom "råkade passa in". Så fort den tekniska undersökningen är klar kommer dom släppas. Pls läs på o slösa inte min tid, puss!
2015-06-19, 23:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
förstår inte för en av dem hade väl gjort vissa medgivande?

Det stod i litauisk press. Har aldrig stått i svensk press. Konstigt att litauisk media ska ha bättre poliskontakter än svensk. Japp, rena rama påhittet.

Att bröderna överklagar häktningen pga att de anser sig vara oskyldiga talat definitivt emot att någon av dem erkänt. Kvinnan valde att inte överklaga för hon är bara häktad på en vecka och hoppas bli släppt vid nästa häktningsförhandling, dvs hon har inte heller erkänt.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-19 kl. 23:54.
2015-06-19, 23:51
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Sanna mina ord...han kommer på något sätt vara inblandad i detta. jag fick en jävligt dålig magkänsla när jag såg honom stå där och glo när vi i MP gick förbi. Inte det minsta rörd över det som hänt utan mest bara kall och stenhård koll på det mesta som sker. Om han nu va så rörd över det "tragiska" som hänt. Varför följde han då inte med och hjälpte till i sökandet. Som jag skrev innan, han hade/har koll på det mesta på sina marker (jag känner ett par godsägare då jag har en speciell hobby) och dessa godsägare vet om någon skiter i förbifarten på deras mark. Han om någon hade kunnat ge polisen hur mycket tips och råd som helst. Dessutom tror jag att han har boskap och dessutom kollar dessa varje dag. Sök hans namn på nätet så ska du se att det finns ett par kort där han står i exakt samma kläder som under den intervjun han ger till tv4. Dessutom finns det boskap i bakgrunden på dessa bilder.

Jag ber om ursäkt om ni tycker jag tror AJ har med försvinnandet att göra. Men hans sätt och agera samt lämna intervjuer ger mig en mycket dålig magkänsla!!

Jag har ända sedan första början vart inne på att AJ har något med detta att göra.
Han vet mer, och det förstog man ganska så fort. ja tror även polisen har koll på han mer än vad vi tror.
2015-06-19, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Var inte stället utarrenderat av AJ till ngn annan?

Vet ej ...

Använd denna länk för att söka grisuppfödare:

Sökord: Grisuppfödning
Sök Ort: Götene eller Källby
Sök Postnumer: 533 9x -> x=1 - 9

http://www.cylex.se/s?q=grisuppf%c3%b6dning&c=g%c3%b6tene&z=533%20&p=1 &dst=&cUrl=
2015-06-19, 23:52
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
https://youtu.be/F9lV71hO5nQ?t=8s

kan detta ha något med gärningsmannen att göra?

Där behöver jag fler ledtrådar...
2015-06-19, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81

Bra skrivet. Håller med. Berätta mer om detaljer du kanske inte tänkt på lr nämt tidigare så kan vi spåna vidare på gubben..
2015-06-19, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror faktiskt inte att 80-åringen skyddar någon eller ens kommit på tanken att någon han känner skulle vara skyldig till att mörda en ung flicka.

Han beter sig som förväntat av en godsägare, han ger tillträde till sin egendom och berättar om byggnader av intresse, som han inte äger just för att han har lokalkännedom. Han är intresserad, men inte överdrivet intresserad. Vad vill folk att han ska göra?

Det verkar som det är inne att misstro polisen när de gör rätt och försvara polisen när de gör fel!
Tycker du verkligen att han beter sig normalt, han letar inte igenom sina egna byggnader och förslår inte heller att dom ska genomsökas, han tallar på fynd och han är inte med och letar, träffar tjejen för första gången samma dag och hinner ta reda på hur hon ska ta sig hem och jag kan lova dig efter att ha haft fem tonåriga flickor att ingen är så öppen vid 17 års ålder när dom möter en 80 -åring så att dom självmant berättar det och sen står han och pratar om en tragedi långt innan någon vet vad som hänt, med tanke på hur vanligt det ändå är att ungar sticker hemifrån några dagar och slutligen så blir han besviken om det visar sig att en av hans anställda har mördat, våldtagit ett barn och stoppat in kroppen i en av hans byggnader….normalt,nej inte alls
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Byt ordet "god förklaring" till god svenska..

MP som är hetskåta på hjälpa snuten är aggressiva o frågar MGM vad d gör på plats o dessa stackare hackar fram några enstaka oförståeliga ord o helt plötsligt är d misstänkta..bra jobbat! Undrar vad den riktiga mördaren är nu?

Ursäkta men har du gått med MP nån gång?
Det har jag och kan garantera dig att det inte är någon som stämmer in på din beskrivning.
Vi som går får hela tiden uppmaningen att så fort vi bara kan så ska vi backa undan om vi ser något som vi tror kan vara av vikt.
Sen tillkallas en i "ledningen" och de kollar, också på avstånd, och lyssnar på vad vi har att säga om det. Efter det tillkallas polisen och vi går vidare.

Tycker inte att du ska sitta här och misskreditera en organisation som gör ett sånt enormt jobb och är en sån stor tillgång för oss alla. Tänk på att det nästa gång kan vara du själv eller någon av dina anhöriga som behöver deras hjälp!

Hade jag ens en sekund trott att du hade erfarenhet av dem så skulle jag inget sagt men ditt inlägg säger mig att du inte ens har varit i närheten av dem.
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
förstår inte för en av dem hade väl gjort vissa medgivande?
Har du en säker källa på det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in