Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Har diskuterats fram och tillbaka sedan starten. PC var ute med sin 4hjuling redan samma kväll och letade efter BO. Redan innan det ens var polisanmält tror jag.
Vilket kan tyckas märkligt. Hur visste han? Dessutom hade han väl förstört några bilspår med sitt fordon. God lokalkännedom etc.
Det har också spekulerats i att hans 4 hjuling kan vara det perfekta fordonet att frakta BO.
Jag vill bestämt påtala att jag inte ligger bakom dessa uttalanden, utan bara förklarar hur spekulationerna kring honom har gått.

Han låter ju helt klart intressant att höras av polisen, och lär nog hörts väldigt tidigt redan. Verkar inte bara någon "bortglömd" person i alla fall.
2015-06-20, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Just denna omständighet att mobilen tämligen omedelbart slogs ut tyder i vart fall enligt min mening på att detta rör sig om en person fullt medveten om att spårning av mobiltelefoner är ett av polisens mest adekvata medel för att utröna hur en viss person rört sig. Att omedelbart förstöra den indikerar således att det är någon som vet vad denne pysslar med, såvida inte mobilen dog p.g.a. batteribrist.

Eller blev Gm jävligt rädd om telefonen ringde. Pappan sökte väl henne och då utgår man väl från att Gm var rädd att hon skulle svara och röja identiteten ...
2015-06-20, 18:01
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Låter som ett bra motto i vart fall.

Det finns en hel vetenskap hur hur vi tex handlar, så därför byggs varuhusen om för att maximera vårt handlade. Vet vi om att vi gör dessa val, nej, det gör vi inte Samma lika ligger i vårt beteende i övrigt...de lägger om trafiken i japan med stöd av hur människan rör sig och ifall vi väljer eller inte väljer att bo i urbana områden. så....vi bör hata slumpen i utredningar, sen kan alla tro att de är individer med egna val
2015-06-20, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Han låter ju helt klart intressant att höras av polisen, och lär nog hörts väldigt tidigt redan. Verkar inte bara någon "bortglömd" person i alla fall.

Nej han dyker upp med jämna mellanrum här i tråden. Han förefaller ha en respektive, och vad jag har kunnat läsa (dock har jag inte läst varendaste inlägg i tråden), så verkar inte han och BO känna varandra.
2015-06-20, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Vet inte jag men det känns en aningen långsökt att gå från döende soldater i krig som frågar efter mamma och att ringa morsan när man nyss haft ihjäl en ung tjej i främmande land..

Vi pratar inte om brottssyndikatet med maffia mamman som skickar ut städare för att röja upp.
Vad är syftet med att ringa till mamma? Be om moralisk hjälp?
Nä, det där håller inte..

Nu tror jag iof att polisen säkert kollat upp det redan, men vad ska det bevisa?
Jo, du ringde din förälder på sagda dag, det var mystiskt..
Eller så bevisar det bara att personen ringde sin mor?
Hade jag t.ex kört ihjäl en människa i främmande land, hade min kloka mor lätt kvalat in på en topposition av människor jag skulle försöka nå...
Tror dessutom inte att jag är ensam om detta.

Mvh
2015-06-20, 18:03
Medlem
Det har ju varit spekulationer om mopeden stått kvar hela tiden eller om gärningsmannen skulle ställt tillbaka den med nyclkarna i. Vill minnas att det uppgavs att pappan provstartad den för att kolla så den funkade.

OM den skulle vart körd och sen tilbakaställd torde det finnas kvar värme om man känt efter på t.ex motorblock/vevhus. Kollade pappan detta?? Och hur många timmar isåfall det för att motorn ska kännas "kall"? Tar nog ett bra tag när runtomtempen är sommar.
2015-06-20, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar

Är det inte PC som ska ha sett bilspår på ett ställe, nära något träsk, där det aldrig tidigare funnits sådant? Hade MGM bil/tillgång till bil, eller inte?
2015-06-20, 18:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Kan man utesluta att NB fått kalla fötter av den massiva sökinsatsen och smusslat in handsken i ladan för att avleda från fp samtidigt som han ser till att vara den första som plockar upp den så att hans DNA avsätts på ett naturligt sätt? - Ett kvitto tillhörigt LH har väl också hittats vilket sammantaget fått polisen att vända upp och ned på ladan i tron att det kan ha hänt något där.

Den lilla telefonpejling man kunnat göra (fram till 18.30) gav enligt tidiga uttalanden från insatsledaren indikationer på att LH:s telefon, efter att ha avsänt ett sms 18.23, rört sig söderut, för att sedan kort därpå slås ut.
Ja, det tror jag man kan utesluta för att den massiva sökinsatsen inleddes på onsdagen efter fyndet, när MPS kallades in.

Varifrån fick du att mobilen rört sig söderut?
2015-06-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är det inte PC som ska ha sett bilspår på ett ställe, nära något träsk, där det aldrig tidigare funnits sådant? Hade MGM bil/tillgång till bil, eller inte?

Nu kanske jag minns fel, men var det inte i själva verket så att det var han som hade åstadkommit spåren med sin 4hjuling. Det var någon annan som reagerade på spåren vid dammen, och de fick sedan sin förklaring genom ovan nämnda person.
Men jag kan ha rört ihop det.

MGM verkar ha haft tillgång till bil ja. VW Sharan om jag har läst rätt i tråden. Finns omnämnt.
2015-06-20, 18:05
Medlem
RobertoSavianos avatar
Vad tror ni då?

Hade Lisa någon interaktion med GM mellan 18:00 och 18:23 eller skedde den första kontakten direkt efter?

Jag är mest intresserad av vad som hände i de luckorna:

Mellan 18:00 - 18:23
och 18:23 - 18:30

Om hon inte hade det och blev överfallen typ 18:24 så lyckades alltså mördaren att oskadliggöra henne och ha sönder hennes mobil på typ 6 minuter?

Hände detta i ladan då?

Det är mycket som är märkligt med det där. Rimligtvis borde hon ju suttit på moppen när hon blev överfallen eftersom nycklarna var i, men det är något som inte stämmer där. Hade hon blivit överfallen hade moppen legat ner troligtvis, men enligt pappan stod den upp när han kom till platsen.

Hmm. Mycket som är så jäkla märkligt.
2015-06-20, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Vad tror ni då?

Hade Lisa någon interaktion med GM mellan 18:00 och 18:23 eller skedde den första kontakten direkt efter?

Jag är mest intresserad av vad som hände i de luckorna:

Mellan 18:00 - 18:23
och 18:23 - 18:30

Om hon inte hade det och blev överfallen typ 18:24 så lyckades alltså mördaren att oskadliggöra henne och ha sönder hennes mobil på typ 6 minuter?

Hände detta i ladan då?

Det är mycket som är märkligt med det där. Rimligtvis borde hon ju suttit på moppen när hon blev överfallen eftersom nycklarna var i, men det är något som inte stämmer där. Hade hon blivit överfallen hade moppen legat ner troligtvis, men enligt pappan stod den upp när han kom till platsen.

Hmm. Mycket som är så jäkla märkligt.

Kan inte tänka mig annat än att så fort hon gått bakom knuten och på väg mot moppen, så har hon börjat samtala med någon, troligtvis ett bekant ansikte. Hon hann nog aldrig ens sätta sig på moppen.
2015-06-20, 18:10
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Kan inte tänka mig annat än att så fort hon gått bakom knuten och på väg mot moppen, så har hon börjat samtala med någon, troligtvis ett bekant ansikte. Hon hann nog aldrig ens sätta sig på moppen.

Hur förklarar du då att nycklarna satt i moppen och att hennes väska hittades bredvid moppen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in