Citat:
Ursprungligen postat av
RobertoSaviano
Ju längre tystnaden om det här fallet pågår, ju mer skeptisk blir jag. I andra fall som t.ex. fallet Hannah Bennet i Täby, fick man ganska snabbt en klar bild över vad som hänt.
Samma sak var det ju i Elin Krantz-fallet. Där man iofs. hade videobilder från en spårvagn som gjorde den tekniska bevisningen lättare.
Frågan är om polisen verkligen har rätt personer häktade?
Jag tror att om mordet hade varit en "olycklig omständighet" typ olycka eller oöverlagt så skulle det ha varit löst nu. Någon hade erkänt. Speciellt om två killar som inte har nåt brottsligt förflutet satt under press.
Hade t.ex. den yngre brodern fått psykbryt från ingenstans och begått detta, som i fallet med Hannah Bennet, så hade det kommit fram nu. Därför tror jag snarare ett Elin Krantz scenario där en man av utländsk härkomst (MENA) som varit på cafeét tidigare gjort det för att han inte kunnat hantera att bli rejekterad. Obs. tror inte på våldtäkt dock.
Jag medger att det är ovanligt att det är så "tyst" men jag vill snarare tro på att polisen äntligen lärt sig att i sådana här i fall med stor bevakning i media är det av synnerligen vikt att alla involverade, för att använda ren svenska, håller käften.
Det är vad jag vill tro och om de nu har rätt personer (vilket jag inte är säker på, eller snarare jag vet helt enkelt inte) samt de får in lite teknisk bevisning nästa vecka som är svår att argumentera emot då kanske eventuella medgivanden m.m. kan inkomma (behöver nödvändigtvis inte bära erkännande om egen skuld, kan vara omständigheter som påvisar någon annans skuld).
Som sagt, nästa vecka kommer nog bringa lite klarhet i detta märkliga fall, förhoppningsvis.