Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-20, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Detta var väl en söndag varvid det då kan ha varit någon i området som har haft familjemiddag därmed smält in i omgivningen....

Vad snackar du om?
Menar du att det kan ha varit en som varit på familjemiddag och gått ut och fört bort LH?
Eller vad är syftet med det inlägget?!
2015-06-20, 16:28
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nä. Jag har inte spart länken för jag visste inte att jag en vecka senare skulle stöta på ett
ilsket troll. Och jag tänker inte sitta och leta efter den åt dej heller. Men du kan leta själv om du har tid. Om jag säger dagen för häktningen (har glömt datum). Om jag säger Aftonbladets bevakning av häktningen. Där har du lite att gå på. Lycka till.

Tyvärr kompis, det är den som påstår något som ska bevisa det. Ingen annan än du som står med kallingarna nere här alltså. Men vi kan lägga ner detta, det är bara en sidodiskussion. Jag blir bara så trött på alla som sitter och sprider felaktiga uppgifter i tråden och sen inte ens ger sig när de blir överbevisade. Då blir jag ilsken, men något troll är jag inte - bara en person med önskan om att den här tråden ska bli lite mindre kalle blomkvistaktig och lite mer seriös. Det verkar dock vara en hopplös dröm.
2015-06-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Källa på att den stängdes av 18:30? Jag har bara läst att den stängdes av efter SMS:et, vilket kan ha skett omedelbart, då SMS:et sänkte batterinivån till avstängningsnivån.

Samma som jag läst, kan ej hitta det klippet dock...
2015-06-20, 16:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Källa på att den stängdes av 18:30? Jag har bara läst att den stängdes av efter SMS:et, vilket kan ha skett omedelbart, då SMS:et sänkte batterinivån till avstängningsnivån.

Det står i trådstarten som tagit infon från det som polisen lämnat ut.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Citat:
Söndag Lisa (LH) jobbar på kaféet tillsammans med två andra tjejer. Efter stängning lämnar kollegorna platsen i bil medan Lisa ska ta sin moped hem som står parkerad runt hörnet. Kollegorna har inte lagt märkte till någon konstigt. Lisa skickar ett SMS till sin far klockan 18:23 där hon skriver att hon ska börja åka hemåt. Efter en tid blir föräldrarna oroliga och åker till platsen - där de hittar mopeden med nycklar i tändningslåset samt en påse med tillhörigheter bredvid. Kring klockan 21.30 anmäls Lisa som försvunnen av föräldrarna. Hennes telefon stängdes av 18:30, dvs kort efter SMS:et hade skickats.

Kan försöka hitta något från en tidning om du vill
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag är inte trångsynt. Har föräldrar i den åldern och äldre som surfar. Däremot har de svårt att använda min iphone och de kommer inte på mitt knapplås som tydligen AJ lyckats göra med Lisas enligt somliga.

Det är ju faktiskt vissa som tagit bort sitt lås...jag tex har det inte, då jag i mitt ykre har ett såkallat ICE nr- in case of emergency ifall något skulle hända så att polis, brandkår eller ambulans får tag på min familj.

Och det kan ju mycket väl LH också haft med tanke på en far som tydligen har ett jobb dom eventuellt skulle kunna innebära fara för familjen.

Men vad vet jag...
Medlem
rotesaus avatar
Offentliga handlingar ligger låst på första sidan.
Direkt efter förhandlingen begärde jag ut häktningsframställan.
Efter förhandlingen begärde jag senare ut häktningsprotokoll.
Allt i syfte att alla ska kunna läsa sig till ordningen, där även ändringar gjorts under förhandlingen.
I tråden har jag även senare postat ett dagboksblad, där den yngre broderns överklagan finns med.
Ett råd är, gå in och läs offentliga handlingar noga. Begrip dom.
Det finns en orsak att jag begärde ut dom i den ordningen jag gjort.
Senast redigerad av rotesau 2015-06-20 kl. 16:34.
2015-06-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Vad snackar du om?
Menar du att det kan ha varit en som varit på familjemiddag och gått ut och fört bort LH?
Eller vad är syftet med det inlägget?!

Vill bara påpeka att det kan varit många i det aktuella området vid den tidpunkten...
2015-06-20, 16:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det står i trådstarten som tagit infon från det som polisen lämnat ut.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Kan försöka hitta något från en tidning om du vill
En sammanfattning är ett inlägg som kan innehålla fel. Jag tror det när jag har läst i en tidning. Hjälper du mig att leta?
2015-06-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja för det kan ju absolut inte bero på att det råder sekretess under pågående förundersökning enligt Offentlighets- och sekretesslagen 18:1, nehejdå inte alls.

Dom kommer antagligen att släppa litauerna också och låtsas att bevisen inte räcker för att slippa göra uppgifterna offentliga vid ett åtal. Sen kommer dussintals poliser och åklagarpersonal knipa käft till döddagar.

Klart det måste vara så. Starback "hävdar" ju det på det fantastiskt omfattande ja närmast enorma faktaunderlag han har. Fast polisen har smusslat undan nästan alla fakta.

Hej MR.
Naturligtvis kommer man säga att "MISSTANKARNA KVARSTÅR".
2015-06-20, 16:36
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Fick pm av en användare som säger att Aj ska ha varit nere vid godset vid den aktuella tiden och rensat i någon bod där nere tydligen.. Tydligen en person i bil som har sett mannen stå och jobba med något vid en av bodarna nära fyndplatsen var det var kunde han inte svara på.. Gissar på att han har förmedlat polisen detta redan

Denna någon borde alltså har varit inne på den sk gården för att se detta...så jag hoppas verkligen att personen gjort sig till känna för polisen.
2015-06-20, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Självklart så stängdes den inte av på grund av batteritorsk. Det är orimligt, då hon jobbade på att kafé där hon hade tillgång att ladda den.

En ung tjej på 17 år ser helt säkert till att konstant ladda telefonen så att hon kan nås samt nå andra samt ta emot och sända SMS. Telefoner är ju så jäkla viktigt för folk idag speciellt unga personer så jag har svårt att tro att batteriet skulle ha tagit slut.

Om hon jobbade på fiket så hade hon helt säkert en laddare under disken eller liknande för att på så vis kunna ladda telefonen regelbundet, dessa nya telefoner drar ju väldigt mycket ström och varar inte så länge
2015-06-20, 16:38
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Nu var han väl AJ snål enligt somliga och det är därför jag skrev lagom billig android.

Om han inte har en iPhone så kan han ha haft svårt att förstå sig på en iPhone. Dessutom vet han ju inte hennes kodlås.

Men låt oss säga att han skickar smset till pappan (otroligt men sant så lyckas han skicka till rätt förälder mot alla odds och få upp knapplåset) - varför stängde han inte av den direkt efteråt när han hade den i handen? Varför vänta 7 minuter? Och varför skickar han smset? Varför inte stänga ner telefonen direkt efter han övermannat henne så den inte kan spåras?

Jag tror att en GM som obekymrat tar sig tid att skriva ett sms med en medvetslös/död kropp bredvid sig med risk att bli sedd av allt och alla är en mycket speciell sort som det inte finns många av. De finns gott om i filmer och tv, men inte i verkligheten.

Mycket kan vara en förklaring till att han kunnat skriva smset trots kodlås.
GM kanske ville "Pröva" telefonen, eller låna den till att samtala med någon, det är bara en av många möjliga eventuella händelser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in