Citat:
Ursprungligen postat av
Starback
Dum i huvet kan du vara själv. Det är ingen som sitter och ljuger medvetet härinne ty det har ingen intresse av. Alla vill vi ha fakta på bordet. Det som sägs här sägs i god tro och om man har förts bakom ljuset av en mediauppgift så är detta inte att sitta och ljuga medvetet. Brukar du göra det?
Och du. Om "dagen" har jag inte sagt ett pip så tagga ner eller nyktra till.
Jahadu, då ska vi se vad du skrev igen:
Citat:
Den där uppgiften om att kvinnan är häktad för grovt skyddande av brottsling är falsk.
Åklagaren gick ut med en sån framställan som avslogs av rätten. Kvinnan är alltså inte häktad för grovt skyddande av brottsling utan endast för skyddande av brottsling. Det pekar emot att hon släpps på måndag. Att den första rubriceringen fortsatt sprids är olyckligt.
Du anklagade andra för att fara fram med falska uppgifter. Nu säger du själv att du "förts bakom ljuset av en mediauppgift". Kan vi då få en länk till artikeln där det stod att kvinnan endast häktade för skyddande av brottsling. Nånstans måste det ju finnas en sån artikel eftersom du var så tvärsäker på din sak att du uttalade den helt utan reservationer och tyckte att det var olyckligt att den rätta uppgiften (som du trodde var fel) spreds i tråden.
Och dagen - ja du kan ju se själv vad du skrev (se kursivering). Såvitt jag vet har kvinnan inte överklagat sitt häktningsbeslut. Antagligen för att hon insåg att det var rätt meningslöst - en dag hit eller dit liksom. Hennes häktning kommer att prövas på tisdag om inte åklagaren väljer att släppa henne - vilket jag tror är fullt möjligt.