Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-20, 16:21
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jo, men det är väl såna som sysslat med datorer sen ABC 80-tiden. AJ är en bonde.

Naturligtvis håller de sitt dataintresse uppe vad AJ kan och inte kan om dagen teknik kan vi bara spekulera om, men att utgår ifrån att alla gamlingar bara enbart är förmögna till ett eventuellt öppna en dagstidning är en aning trångsynt
Senast redigerad av Titiana 2015-06-20 kl. 16:37.
2015-06-20, 16:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nej. Smset skickades 18.23. Telefonen stängdes av 18.30.
Källa på att den stängdes av 18:30? Jag har bara läst att den stängdes av efter SMS:et, vilket kan ha skett omedelbart, då SMS:et sänkte batterinivån till avstängningsnivån.
2015-06-20, 16:23
Medlem
RobertoSavianos avatar
Finns det en risk att polisen skulle kunna veta att det är AJ som är skyldig, men att man väljer att sätta dit lituaerna istället?

Njae, kanske i nån Agatha Christie, men inte i verkligheten.
Medlem
Citat:
Nej. Smset skickades 18.23. Telefonen stängdes av 18.30.

Ja mellan 18:23 och 18:30 så händer det något.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Fick pm av en användare som säger att Aj ska ha varit nere vid godset vid den aktuella tiden och rensat i någon bod där nere tydligen.. Tydligen en person i bil som har sett mannen stå och jobba med något vid en av bodarna nära fyndplatsen var det var kunde han inte svara på.. Gissar på att han har förmedlat polisen detta redan
Godset ligger inte nära fyndplatsen. Det är 1,6 km emellan.
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jahadu, då ska vi se vad du skrev igen:

Du anklagade andra för att fara fram med falska uppgifter. Nu säger du själv att du "förts bakom ljuset av en mediauppgift". Kan vi då få en länk till artikeln där det stod att kvinnan endast häktade för skyddande av brottsling. Nånstans måste det ju finnas en sån artikel eftersom du var så tvärsäker på din sak att du uttalade den helt utan reservationer och tyckte att det var olyckligt att den rätta uppgiften (som du trodde var fel) spreds i tråden.

Och dagen - ja du kan ju se själv vad du skrev (se kursivering). Såvitt jag vet har kvinnan inte överklagat sitt häktningsbeslut. Antagligen för att hon insåg att det var rätt meningslöst - en dag hit eller dit liksom. Hennes häktning kommer att prövas på tisdag om inte åklagaren väljer att släppa henne - vilket jag tror är fullt möjligt.
Nä. Jag har inte spart länken för jag visste inte att jag en vecka senare skulle stöta på ett
ilsket troll. Och jag tänker inte sitta och leta efter den åt dej heller. Men du kan leta själv om du har tid. Om jag säger dagen för häktningen (har glömt datum). Om jag säger Aftonbladets bevakning av häktningen. Där har du lite att gå på. Lycka till.
2015-06-20, 16:24
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Så du har läst, tittat och hört i/på alla media då förstår jag. Tillåt mej tvivla. Jag har vilseförts av mediauppgifter i samband med häktningen. Det kan du vara säker på.

Nej, jag har läst ett häktningsprotokoll.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Fick pm av en användare som säger att Aj ska ha varit nere vid godset vid den aktuella tiden och rensat i någon bod där nere tydligen.. Tydligen en person i bil som har sett mannen stå och jobba med något vid en av bodarna nära fyndplatsen var det var kunde han inte svara på.. Gissar på att han har förmedlat polisen detta redan

Jag tar det dör med en nypa salt. Finns det något som skickats i pm av en för oss okänd användare och lagts ut här som visat sig stämma? Möjligtvis nån liten sak. Pm med het info dyker alltid upp när nåt brännande diskutera som t ex ev styckning eller nån misstänkt.

Det kan stämma - eller så inte. Med tanke på alla sommarlovslediga, emparptistörda småpojkar som vill jävlas och få uppmörksamhet så lägger jag inte så stor vikt vid detta.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Källa på att den stängdes av 18:30? Jag har bara läst att den stängdes av efter SMS:et, vilket kan ha skett omedelbart, då SMS:et sänkte batterinivån till avstängningsnivån.

Självklart så stängdes den inte av på grund av batteritorsk. Det är orimligt, då hon jobbade på att kafé där hon hade tillgång att ladda den.
2015-06-20, 16:25
Medlem
Detta var väl en söndag varvid det då kan ha varit någon i området som har haft familjemiddag därmed smält in i omgivningen....
2015-06-20, 16:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Naturligtvis håller de sitt dataintresse uppe vad AJ kan och inte kan om dagen teknik kan vi bara spekulera om, men att utgår ifrån att alla gamlingar bara enbart är förmögna till ett eventuellt ppan en dagstidning är en aning trångsynt

Jag är inte trångsynt. Har föräldrar i den åldern och äldre som surfar. Däremot har de svårt att använda min iphone och de kommer inte på mitt knapplås som tydligen AJ lyckats göra med Lisas enligt somliga.
2015-06-20, 16:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Självklart så stängdes den inte av på grund av batteritorsk. Det är orimligt, då hon jobbade på att kafé där hon hade tillgång att ladda den.
Tala om för polisen att det är orimligt. http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2740259-spar-hittat-efter-forsvunnen-17-aring
Citat:
Polisen har genom pejling kunnat fastställa varifrån hon skickade sitt sista sms, det till föräldrarna, från en plats i närheten av mopeden.

Sedan dess har mobilen varit avslagen.

- Vi vet inte varför men hennes batteri var dåligt, säger Christer Fuxborg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in