Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-20, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Det är vi som inte vet när Lisa dog eller hur hon dog. Du vet absolut ingenting om vad polisen vet.

Polisen vet inte heller. Om d vetat hade åklagaren vetat o de hade sagt ett specifikt datum på häkningsframställan ist för "nångång mellan den 7-12 juni"
Hur hon dog har dom väl en aningen mer info om men tror vi efter 2781270471204 inlägg täckt d mesta teorier..aliens till o med.
2015-06-20, 02:02
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Nej, men jag jämför åldern mellan Offer och Gärningsman...du menar att en 80 åring ej dödar en som är 17 utan mer gör det mot någon i sin egen ålder??

Varför skulle då en 37 åring döda en liten pojk, han borde ju döda någon i sin egen ålder.
.

Nej, att folk i 20-40 årsåldern mördar folk i alla åldrar är inte ovanligt, har aldrig sagt annat än att åldringar dödar andra åldringar, och att i kriminalhistorien har det ALDRIG förekommit att en 80-årig man mördad en 17 årig tjej.

Du kan inte följa en tanke, det är lite trångt däruppe hos dig....
2015-06-20, 02:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Har sett att många i tråden nämnt att "deras magkänsla" säger att de häktade är oskyldiga och att det är "osannolikt" att de skulle ha mördat LH. Jag är intresserad av att veta exakt vad det är som talar för att bröderna absolut inte kan ha gjort detta.

Såg också att någon smart individ postat sina åsikter gällande att förstagångs förbrytare knappast började sin brottsliga bana genom ett mord, utan bör ha en mer gedigen belastningsregister innan man dödar någon. Bröderna har enligt uppgifter i tråden ingen historia av grövre brott och kan därför inte heller ha dödat LH.
För eran information kan jag på rak arm ge er tre exempel på svenska, ljushyade förstagångs mördare. Jonna "Hästtjejen" dödade och styckade sin rival, hon fanns inte i polisens register sedan tidigare. Albin i Gävle mördade och styckade sin vän efter en utekväll. KJ i Boden dödade och styckade sin ex. flickvän. Dessa personer hade alltså inget belastningsregister, de var inte heller onyktra eller påverkade av droger, medicin, alkohol mm. Deras ålder var mellan 20-30 år vid mordtillfället.
LH's mördare kan mao vara i princip vem som helst och frågar ni mig så är det högst sannolikt någon av bröderna som nu sitter häktade för brottet.

Edit; Observera att jag inte påstår att LH kan ha blivit styckad.

Så bara för man inte finns i polisens register har man inte begått brott tidigare..intressant, vet om många som inte är rånare då..för d har aldrig åkt fast, hmm men hur fick d sina pengar då?
2015-06-20, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
All heder till Missing People, en fantastisk organisation. Detta hade vi inte i Sverige för några år sen, fantastiskt att vi nu har denna otroliga möjlighet att leta efter försvunna personer på ett proffsigt sätt med polisen som samarbetspartner!
ärligt talat så verkar MP inte bara vara som en komplement till de knappa polisresurserna utan snarare de som får nåt å hända.
de verkar iaf få mycket mediabevakning, vilket kanske bidrar till att polisen tar brott på större allvar och börjar jobba...
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Mycket möjligt men risken att en förbrytare återfaller i brott vill jag påstå är högre än den är om jag som ostraffad ska grovt misshandla/våldta/mörda någon.

Sen tror jag det ligger nåt i klyschan att om en människa suttit större delen av sitt liv i fängelse, varför skulle hen vilja ut i samhället där ingenting väntar på honom? Jobb lär han inte få som dömd mördare/våldtäktsman.

I fängelset där han suttit 10-15 år så är han någon och blir bekräftad än vad han blir ute på gatan, hen blir snarare mer trygg i fängelset än osäkerheten ute i samhället.
Jag tror säkert att risken är större att vaneförbrytare begår ett nytt brott än att du gör det, men mördare återfaller sällan.
Sen kan man vara brottsling med mängder av brott på sitt samvete utan att vara straffad...handlar väl om skicklighet(minimera risker) och en gnutta tur...bröderna kan vara seriemördare som aldrig
åkt fast innan eller så kan dom vara oskyldiga till detta mordet men skyldiga till annat eller helt hederliga rakt igenom.
Vi vet inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Ja men du har helt rätt.
Som stöd för din teori drar jag metaforen runt otrohet. Har man nån gång gått över gränsen är d lättare att göra d igen. Med d sagt dom som kan gå över gränsen o begå ett brott (inte fortkörning o sånt blaj) har mycket lättare o återfalla.
Ett par frågor när vi har en expert i tråden, många verkar ju tro att man är ren som snö om man inte är straffad tidigare...
Hur många brott gjorde du innan du åkte fast första gången?
Hur många brott har du klarat dig ifrån på varje du åkt för?
Vill du inte svara så har jag full förståelse och respekt för det, men det hade varit intressant att höra.
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Även kor. Vi snackar om brödrester! Inte helfoder. Å ja, jag vet av praktiska erfarenheter.
Jag med faktiskt men aldrig från ngt café. Bagerier och butiker.
Wasa knäckebrōd bl a.
2015-06-20, 02:04
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Polisen vet inte heller. Om d vetat hade åklagaren vetat o de hade sagt ett specifikt datum på häkningsframställan ist för "nångång mellan den 7-12 juni"
Hur hon dog har dom väl en aningen mer info om men tror vi efter 2781270471204 inlägg täckt d mesta teorier..aliens till o med.
I dags dato vet polisen med största sannolik när Lisa dog. Möjligen inte när häkningsframställan gjordes för några dagar sedan.
Om det funnits ett specifikt datum så hade det ändå inte kommit till allmänhetens kännedom.
Senast redigerad av Gilla 2015-06-20 kl. 02:10.
2015-06-20, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theoutsider
gissar att det är den ogifta mannen som kommer visa sig vara gm. paret var väll enligt uppgift bortresta

Begge brødrene er gift.
2015-06-20, 02:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
All heder till Missing People, en fantastisk organisation. Detta hade vi inte i Sverige för några år sen, fantastiskt att vi nu har denna otroliga möjlighet att leta efter försvunna personer på ett proffsigt sätt med polisen som samarbetspartner!

Men sluta nu..är du helt bakom? I alla år har militär, hemvärn o andra frivilligorganisationer hjälpt till snuten med skallgång..tror du att detta är ett nytt fenomen. MP är ett jäkla jippo från odågan Facebook o gjort sig stora. Ända skälet till att du vet om MP är pga olika sociala medier där dom fått mycket uppmärksamhet. Ta bort Facebook o MP hade inte ens existerat. Sjukt överskattat.
2015-06-20, 02:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Nej, men jag jämför åldern mellan Offer och Gärningsman...du menar att en 80 åring ej dödar en som är 17 utan mer gör det mot någon i sin egen ålder??

Varför skulle då en 37 åring döda en liten pojk, han borde ju döda någon i sin egen ålder.

Förstår inte ditt tankesätt.

Alla kan bli mördare när något går fel...

Man kan tycka det, men det är just 36-åringar som dödar småbarn och inte 10-åringar. Varför? 10-åringar är inte lika sugna på att våldta och döda, är inte heller lika sugna på att ha ihjäl sin sambos barn. Och tonårstjejer blir oftast dödade av personer i deras egen ålder (t ex pojkvänner och ex). Gamlingar dödar sin partner (tecken på demens?) eller en jämnårig suparkompis. Hur vet jag det? Jo, jag har levt över 50 år och läst om en hel del mord genom åren. Det är lätt att se mönster i dödandet. Precis som det är lätt att ana att en kille eller man som försvunnit efter ett krogbesök i ett område med vatten i närheten har trillat i när han pissat. Och som regel är det ju så.

Tror jag alla kan döda? Ja. Tror jag alla kan mörda? Nej.
2015-06-20, 02:09
Medlem
wizardinrobes avatar
[quote=Pungont|53762057]
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe

Så det du skriver för femte gången nu är att en åldring aldrig kan mörda en yngre person. Så det har aldrig i världshistorien hänt att en äldre person mördat en tonåring? Man måste vara bra jävla trög eller obildad för att tro det!
Hoppas du inte har någonting med en eventuell polisutredning att göra.
God natt.

Jag är inte svensk, bor inte ens i Sverige, och mord har varit en del av mitt liv i rätt många år, som tjänstgörande i mer än 90 rättegångar utanför Sverige.

Det spelar ingen roll var i världen man åker, att en en 80-åring skulle döda en 17-årig tjej av någon anledning finns inte på kartan. Därmed kan man självklart inte utesluta att det kan ha hänt någongång, men man kan heller inte utesluta att det är en svensk prinsessa som mördad Lisa....
2015-06-20, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Nej, att folk i 20-40 årsåldern mördar folk i alla åldrar är inte ovanligt, har aldrig sagt annat än att åldringar dödar andra åldringar, och att i kriminalhistorien har det ALDRIG förekommit att en 80-årig man mördad en 17 årig tjej.

Du kan inte följa en tanke, det är lite trångt däruppe hos dig....

Jag har aldrig sagt att AJ har mördat någon. Dock säger inte din kriminalhistoria något då den endast täcker fall i Sverige. Samt hur vet man att det aldrig hänt, finns ju olösta fall där mördare eller kropp aldrig hittats. Att du sen faller så lågt och går på personangrepp mot mig bevisar ju bara hur utvecklad du är...eller du kanske gillar att hoppa innan bryggan tar slut!?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in