Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
jo jag synade dom brunnarna efter jag läste om det på lördagen, men det ska vara vid stenmuren mitt emot det huset där dom brunnarna är

Ah ok, ja det finns mest troligt rätt så många brunnar däromkring, säteriet har ju funnits sedan 1300-talet vad jag förstår.
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Länk till referaten? Vad är brottsgrad?

http://www.fildirekt.se/dl/1434537530.pdf
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
AJ dök upp med handsken efter att MP och Polisen varit där...

Handsken hittades måndag morgon.
Missing people var INTE med på sök söndag eller måndag, dom kom fört inn tirsdag eller onsdag som jag minns det.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90MileBeach
Fetning: men tänk om GM lagt kroppen i en av de gröna stora plastbehållare med hjul på, som används för avfall, gräs eller hö vad vet jag, DET ser ju absolut inte misstänksamt ut på en bondgård, att skjuta en sådan framför sej...och fraktat kroppen till fyndplats...bara en tanke..

Jo, jag håller med, men då krävs det att det är en person som naturligen skulle göra det. Om en okänd människa för orten hade gjort det hade det sett misstänksamt ut, tänkte jag...
2015-06-20, 16:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Det kan GM ha gjort.Återigen en teori. Jag vet många i min familjs bekanstapkrets som är 70+ och som äger en iphone...förstår inte det konstiga i det.

Nu var han väl AJ snål enligt somliga och det är därför jag skrev lagom billig android.

Om han inte har en iPhone så kan han ha haft svårt att förstå sig på en iPhone. Dessutom vet han ju inte hennes kodlås.

Men låt oss säga att han skickar smset till pappan (otroligt men sant så lyckas han skicka till rätt förälder mot alla odds och få upp knapplåset) - varför stängde han inte av den direkt efteråt när han hade den i handen? Varför vänta 7 minuter? Och varför skickar han smset? Varför inte stänga ner telefonen direkt efter han övermannat henne så den inte kan spåras?

Jag tror att en GM som obekymrat tar sig tid att skriva ett sms med en medvetslös/död kropp bredvid sig med risk att bli sedd av allt och alla är en mycket speciell sort som det inte finns många av. De finns gott om i filmer och tv, men inte i verkligheten.
2015-06-20, 16:13
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nej det är inte deras bostad.
Jag svarar även på brunninlägget innan nu, men om du zoomar ut här så ser du var och hur huset ser ut.
Finns ett antal brunnar på tomten.

Det fanns en bild av en gul byggnad i pressbilderna som var avspärrad..är detta den sk verkstaden då? där de misstänkta skulle ha befunnit sig "utan skäl"? det verkar vara ca 100 meter från den "lada" som anges vara uppbruten och där Lisa skulle ha befunnit sig "blev uppbrutet"...hängde någon med där?
2015-06-20, 16:13
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
http://www.fildirekt.se/dl/1434537530.pdf

Där ser du också att hon är häktat såsom skäligen misstänkt för grovt brott och att häktningsskälen är att risk finns för att hon försvårar utredningen om hon försätts på fri fot samt att det föreligger risk för att hon undandrar sig lagföring om hon inte häktas, vilket åklagaren också hade yrkat.

Du ser också att BILAGA A är sekretessbelagd.

Det är inget anmärkningsvärd med hennes häktning alls. Hon är häktad såsom skäligen misstänkte för skyddade av brottsling, grovt brott. Inget annat, och inget annat har heller angetts i media m.m.
2015-06-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anna-erica
Mamman till bröderna ska ha sagt att äldre brodern hittade en handske på måndag, lyfte upp den och lämnade tillbaka. Chefen A gjorde samma sak och när polisen fick höra der sa dem att man inte fick arbeta i ladan längre

Snälla rara du ta bort mamman ur detta sammanhanget hon är helt irrelevant för hon snackar med största sannolikhet skit för att skydda sina barn...
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag känner till 70-åriga hackers så...

Jo, men det är väl såna som sysslat med datorer sen ABC 80-tiden. AJ är en bonde.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jo, jag håller med, men då krävs det att det är en person som naturligen skulle göra det. Om en okänd människa för orten hade gjort det hade det sett misstänksamt ut, tänkte jag...

Ja, precis så menade jag; någon med tillgång till alla ställen däromkring...
2015-06-20, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Det fanns en bild av en gul byggnad i pressbilderna som var avspärrad..är detta den sk verkstaden då? där de misstänkta skulle ha befunnit sig "utan skäl"? det verkar vara ca 100 meter från den "lada" som anges vara uppbruten och där Lisa skulle ha befunnit sig "blev uppbrutet"...hängde någon med där?

Ja, eller så är det boende för andra gästarbetare Men just bröderna bodde inte här, men efter fyndet så blir så klart alla byggnader i närheten intressanta.
2015-06-20, 16:15
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Ursäkta nu förstår jag inte vad du menar?

Åklagaren begärde kvinnan häktad såsom sannolika skäl misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott, det framgår tydligt av häktningsframställan.

Det har inte varit något diskussion kring "brottsgraden" (brottsrubriceringen för att vara korrekt). Däremot valde tingsrätten att häkta kvinnan såsom skäligen misstänkt inte på sannolika skäl misstänkt. I det avseendet gick tingsrätten emot åklagaren. Men misstankegranden ska inte sammanblandas med brottsrubriceringen.

Några "referat" till häktningsskälen finns heller inte, såsom du ser av beslutet är det till häktningsprotokollet bilagt en "hemlig bilaga", denna har varken du eller jag fått ta del av. Det enda som anges är de s.k. häktningsskälen och där räcker det med att ett är uppfyllt, vilket tingsrätten även ansåg.

Äh. Läs Tingsnotariens senaste inlägg så ser du att det var det jag svarade på. Vi hade olika versioner av huruvida den litauiska kvinnan hade häktats för grovt skyddande av brottslin
eller bara skyddande av brottsling.

Här har du tingsnotarien länk, förresten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in