2015-06-18, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Jo, samma här.

Vilka säljare rör det sig om för er?

Jag beställde från urbansgrejor. Autosläpp om 2 dygn. Funderar på att vänta tills morgondagen (måste egentligen sticka idag), för att ge det en sista chans innan midsommar är helt här. Eller posten kanske inte jobbar imorrn förresten?

Posten delar inte ut under midsommarafton tyvärr
2015-06-18, 15:32
Medlem
t3x5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palel
När provade ni det? Jag fick mitt i början av veckan.

Jag tog ca 150-200mg vid 13-tiden, alltså endast ett doseringstillfälle utan några påfyllningar på hela dagen.
Jag somnade först vid 6 imorse, dvs. 19h efter dragit upp det i näsan. Jag åt och drack nästintill som vanligt som jag gör i nyktert tillstånd.
Snöt även ut blod, något jag nästan aldrig gjort, speciellt inte efter såpass lite...

Kan tillägga att jag tagit amfetamin större delen av mitt vuxna liv, jag är ingen nybörjare.

Låter väldigt skumt, jag använder det i skrivande stund och har iofs petat i mig lite väl mycket då jag har varit vaken 2 dygn. Men det med blodet lät ju riktigt skevt.

Ps. Jag har en liten fråga om Goodguydealer's sativa hasch är bra uppåt-röka och hur bra morfars semi-dkk är.
Senast redigerad av t3x5 2015-06-18 kl. 15:54.
2015-06-18, 20:46
Medlem
elmerengues avatar
Nån mer som väntar från kickass? En vän beställde därifrån i måndags som de markerade samma eftermiddag men som inte kommit än. Köper sällan det där med att posten strular. Andra brev kommer som vanligt inom ett dygn säger han.
2015-06-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Nån mer som väntar från kickass? En vän beställde därifrån i måndags som de markerade samma eftermiddag men som inte kommit än. Köper sällan det där med att posten strular. Andra brev kommer som vanligt inom ett dygn säger han.

Väntar också från denna säljare sen i måndags och ordern är markerad shipped men ingenting har kommit ännu och inte fått svar på PM till dom helller så tror faktiskt dom har struntat i att skicka ut produkter den här veckan eftersom det endå är midsommar så då kan dom lätt skylla på det och sedan skickar dom ut under helgen eller början på nästa vecka istället.

Finns ingen annan förklaring då alla andra brev och leveranser jag beställt kommit dagen efter men just deras leverans skall inte ha kommit fram när det skickades tidigt på måndagen.
2015-06-18, 22:40
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Jo, samma här.

Vilka säljare rör det sig om för er?

Jag beställde från urbansgrejor. Autosläpp om 2 dygn. Funderar på att vänta tills morgondagen (måste egentligen sticka idag), för att ge det en sista chans innan midsommar är helt här. Eller posten kanske inte jobbar imorrn förresten?

Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
Väntar också från denna säljare sen i måndags och ordern är markerad shipped men ingenting har kommit ännu och inte fått svar på PM till dom helller så tror faktiskt dom har struntat i att skicka ut produkter den här veckan eftersom det endå är midsommar så då kan dom lätt skylla på det och sedan skickar dom ut under helgen eller början på nästa vecka istället.

Finns ingen annan förklaring då alla andra brev och leveranser jag beställt kommit dagen efter men just deras leverans skall inte ha kommit fram när det skickades tidigt på måndagen.
Men om ordrarna blev markerad som skickad i måndags så kommer ju coinsen auto-släppas på måndag...
2015-06-19, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Mina åsikter angående fsadmingate:

Det är en säljare som har en beef med ledningen, så långt köper jag allt. Däremot de enda bevis om vem som sagt vad jag har fått är döda länkar och skärmdumpar. Skärmdumpar accepterar jag inte som moderator på Flashback som bevis och det gör jag naturligtvis inte som privatperson heller.

Min slutsats är dock att det är ett enskilt problem som inte ska drabba övriga köpare eller säljare. Hela "He said, he said"-delen kan jag inte uttala mig om eftersom bevisen inte är nog för mig.

Vet inte om det är värt att dra det här ytterligare ett varv och har egentligen inget mer att tillföra. Jag har som sagt varit i kontakt med båda sidor och i sak så verkar man faktiskt vara hyfsat överens om vad som skett. Säljaren har tagit tillbaka att det ska ha förekommit hot. Säljaren medger att hen fått pengar pga en bugg, men tycker FS har sig själva att skylla om de förlorar pengar på sitt eget misstag. Till och med summorna man nämner är exakt lika. De länkar jag fått funkar och styrker förloppet, som ingen egentligen verkar vara oense om.

Säljaren tog ut pengar han fått av misstag. FS tog pengar säljaren tjänat in på ett annat konto genom att frysa uttag osv. End of story. Som sagt ingen fara för någon köpare och ingen annan säljare verkar ha gjort någon sak av det.
2015-06-19, 09:07
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas

"Bra" att nån till väntar från dem. Lättare med dispyt då. Deponin kommer autpsläppas på måndag eftermiddag för min vän så om det inte kommit då är det bara att använda dispytfunktionen tills varan anlänt eller pengarna släpps tillbaka från escrow. Måste säga att det är jävligt dåligt att inte skicka iväg om man skriver på sin wall att man sänder samma dag inom en vissa tid. Löften borde hållas om man har en någorlunda proffsig vision. Om de skrivit att deras leveranstid kan dröja lite hade det varit en annan sak men istället myglar de med sina egna villkor.. Inte det smartaste kan jag tycka.
2015-06-19, 10:01
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
"Bra" att nån till väntar från dem. Lättare med dispyt då. Deponin kommer autpsläppas på måndag eftermiddag för min vän så om det inte kommit då är det bara att använda dispytfunktionen tills varan anlänt eller pengarna släpps tillbaka från escrow. Måste säga att det är jävligt dåligt att inte skicka iväg om man skriver på sin wall att man sänder samma dag inom en vissa tid. Löften borde hållas om man har en någorlunda proffsig vision. Om de skrivit att deras leveranstid kan dröja lite hade det varit en annan sak men istället myglar de med sina egna villkor.. Inte det smartaste kan jag tycka.
Kan man inleda en dispyt även fast pengarna har auto-släppts?
2015-06-19, 11:10
Medlem
denfinastavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuckaRuckaAli

Nej, gå och ät lite sill istället.
2015-06-19, 11:21
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuckaRuckaAli
Nej det går inte. Det du får göra är att ge ett ärligt omdöme och konversera med vendorn om att du ändrar betyget ifall de fixar till det. Verkar gått tidigare då de hade en hel del klagomål i början som nu redigerats antagligen pga att de gjort rätt för sig. Förstår inte varför du lät det gå till autosläpp om du inte ens fått brevet? Inget fel att inleda dispyter om inget dyker upp. I de flesta fall är det vendorns fel då det är enkelt och bekvämt för dem att skylla på posten. Väldigt sällan paket bara försvinner.
2015-06-19, 14:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SockerStavros
Vet inte om det är värt att dra det här ytterligare ett varv och har egentligen inget mer att tillföra. Jag har som sagt varit i kontakt med båda sidor och i sak så verkar man faktiskt vara hyfsat överens om vad som skett. Säljaren har tagit tillbaka att det ska ha förekommit hot. Säljaren medger att hen fått pengar pga en bugg, men tycker FS har sig själva att skylla om de förlorar pengar på sitt eget misstag. Till och med summorna man nämner är exakt lika. De länkar jag fått funkar och styrker förloppet, som ingen egentligen verkar vara oense om.

Säljaren tog ut pengar han fått av misstag. FS tog pengar säljaren tjänat in på ett annat konto genom att frysa uttag osv. End of story. Som sagt ingen fara för någon köpare och ingen annan säljare verkar ha gjort någon sak av det.
Jag säger som sagt att det är förmodligen det som har hänt och att givet de bevis jag har tagit del av inte kan säga bu eller bä om det hela.
2015-06-20, 14:17
Medlem
Vilket hasch är mest prisvärt? Leifs eller Morfars, är ute efter nån indica som helst låser fast en där man sitter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in