Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Mina åsikter angående fsadmingate:
Det är en säljare som har en beef med ledningen, så långt köper jag allt. Däremot de enda bevis om vem som sagt vad jag har fått är döda länkar och skärmdumpar. Skärmdumpar accepterar jag inte som moderator på Flashback som bevis och det gör jag naturligtvis inte som privatperson heller.
Min slutsats är dock att det är ett enskilt problem som inte ska drabba övriga köpare eller säljare. Hela "He said, he said"-delen kan jag inte uttala mig om eftersom bevisen inte är nog för mig.
Vet inte om det är värt att dra det här ytterligare ett varv och har egentligen inget mer att tillföra. Jag har som sagt varit i kontakt med båda sidor och i sak så verkar man faktiskt vara hyfsat överens om vad som skett. Säljaren har tagit tillbaka att det ska ha förekommit hot. Säljaren medger att hen fått pengar pga en bugg, men tycker FS har sig själva att skylla om de förlorar pengar på sitt eget misstag. Till och med summorna man nämner är exakt lika. De länkar jag fått funkar och styrker förloppet, som ingen egentligen verkar vara oense om.
Säljaren tog ut pengar han fått av misstag. FS tog pengar säljaren tjänat in på ett annat konto genom att frysa uttag osv. End of story. Som sagt ingen fara för någon köpare och ingen annan säljare verkar ha gjort någon sak av det.