Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Eftersom de blev häktade misstänkta för delaktighet i mord, kan inte andra gärningsmän uteslutas och således är andra alternativ nog inte avförda.
Om jag inte missminner mig så var "delaktighet" en felaktighet från domstolen som senare rättades till?
Du läste inte vad jag skrev....misstankegraden utesluter inte eventuella medgärningsmän till balterna.
Men den utesluter andra spår/möjligheter.
Det innebär att Mr. X som fortfarande är ute I det fria eventuellt kan vara en medgärningsman till Balterna men det utesluter att Mr. X själv har begått mordet utan Balternas medverkan.
Om Balterna hade varit skäligen misstänkta så hade det varit möjligt att 2 parallellspår utreds med misstänkta som inte har med varandra att göra vad det gäller utförandet av brottet.
Av det här skälet så tycker jag att det är intressant att se hur häktningsförhandlingarna går i hovrätten?
Får man bakläxa på misstankegraden, brottsrubriceringen, yppandeförbudet, etc. ?
Jag vill inte på något sätt spekulera i vad som har hänt flickan, vem som har gjort vad, etc. Men skulle hovrätten meddela fortsatt häktning av Balterna som sannolika skäl misstänkta for mord så kan vi antagligen med fog anta att polisen har en hel del kött på benen vad det gäller Balterna?