Citat:
Ursprungligen postat av
sherlocksnake
Ja, men håll med om att FB kan åskådliggörs otroligt trovärda scenarior som tar en sån evig förbannade tid för rättsystemet att faställa. Ex media som med sina löpsedlar rangordnar dag för dag vad som är mest flashigt, så är vi på FB trogna vårt uppdrag. Vi kanske bryr oss och för att få lugn ivåra själar med vad som hänt och försöka i vårt sinne bildligt se förstå att så här var det.
Ingen på FB tror eller vet att dom är bättre än polisen men dom fyller sin funktion eftersom polisen och rättsystemet är slutet. Jag tycker det är kanon! istället för sega media, här är det Go! hela tiden
Detta går verkligen inte att argumentera emot. Inte någon del av det.
Men det vore önskvärt att spekulationer håller sig inom ramen för vad som händer och har hänt, rent rättsligt och offentligt, men det är troligtvis för mycket begärt.
Visst spekulerar även tex jag, men inte öppet i just detta fall. Jag anser att det inte finns något konkret att gå på, som är värt att posta öppet. Bilden kring det spekulativa kan komma att klarna när Göta HR kommer med utslag, eller ett scenario där utredningen gör en svängom.
Men i dagsläget ligger materialet som kan vara föremål för aningar och spekulationer, helt på myndigheternas bord, iaf i mitt tycke.