Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 13:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Finns det någon koppling till att LH betedde sig konstig denna dag? Du som träffade henne och berättade detta kan väl även dela med sig hur du uppfattade detta konstiga beteende.
EDIT: Hur fan vet gubben att det är första dagen som Lisa åkte till jobbet själv??????? snacka om att snacka bort sig..

Han har läst det i tidningen som vi alla andra eller fått det berättat av caféägaren. Jag tror inte Lisa sagt det till honom.
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ja, men bröderna jobbade som snickare och kan lätt ha varit där för att t.ex lägga tak.
Jo, men man måste fråga rätt bonde vilka dörrar som skulle vara låsta och vilka som skulle vara öppna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja tror att det är ett ohyggligt brutalt brott som ligger i grunden. Det är min synpunkt på vad som har skrivits och hur man ser på polisens agerande efter att hon hittades.

Det kan vara som du skriver, men det räcker med att en ung flicka på 17 år hittas död för att man ska börja gråta, och bli berörd. Särskilt för de personer som har letat länge, och hittar henne.
2015-06-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Man tycks ha bänt upp en väggliknande skjutdörr - som inte borde varit låst eftersom det finns nöt i byggnaden.

Det är sommar nu och därför finns det ingen anledning att ha kor inomhus.
2015-06-20, 13:38
Medlem
Citat:
Jo, men man måste fråga rätt bonde vilka dörrar som skulle vara låsta och vilka som skulle vara öppna.

Med tanke på att det nu tydligen är så att en av bröderna befunnit sig i Sverige i 6 år så vet han nog vad som gäller och inte gäller på Martorp.
2015-06-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Några bönder jag känner låser numera efter djurrättsaktivisters härjande. Däremot vet jag inte om de låter nyckeln hänga i närheten.

GM kan så klart ha låst utrymmet pga Lisas kropp, men lokalerna kan också ha varit låsta just då pga de tusentals MP som fanns i området. Man kan ha varit rädd för intrång, stölder etc.

Djurrättsaktivister som attackerar kor?

Vem är rädd för att Missing People och polisen stjäl? När de letar efter en försvunnen flicka?
2015-06-20, 13:40
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Kan hon ha känt olust efter mötet med AJ.
En del har ju uppfattat AJ som obehaglig.

Inte helt osannolikt men vi hade en på tråden som hade varit där o fikat som sa att Lisa betedde sig konstigt...vill bara veta närmare hur denne uppfattade Lisas beteende.

Det finns mycket i AJ:s uttalande som reser en massa frågetecken...jag säger inte att han är mördaren men men...jag skulle vilja veta om "handsköverlämnandet" gick till som han påstår och inte att han tex gett den till någon av litauerna...
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Hur trovärdigt alibi har godsherren och litauernas arbetsgivare Arne Jönsson egentligen? Kan han tillsammans med litauerna ha våldtagit flickan? Sen under våldtakten hände något oförutsägbart och de kanske tillsammans mördade flickan.
I så fall borde ju polisen topsa honom för att säkra hans DNA
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Arne träffade själv Lisa Holm för första gången samma dag som hon försvann.
– Jag träffade henne på morgonen när jag var inne spontant på kaféet. En förtjusande flicka som kaféinnehavarinnan presenterade för mig. Det var första dagen som hon åkte till jobbet själv och det är en sådan tragedi att det liknar ingenting. Ofattbart är det, säger han.

Konstigt att AJ skulle spontanbesöka kafeet och träffa henne för första gången , samtidigt som det var första gången hon åkte till jobbet själv.
Brukade LS presentera alla sina anställda för AJ ?

This.
Om man nu vill spekulera vidare på AJ-spåret.
Hur ofta gick han spontant in på kaféet?
Tydligen hade han inte gjort det en enda gång under de tidigare fem dagar (tre helger) Lisa jobbat där.
Tänk om han såg henne parkera mopeden på morgonen. Då blev han så intresserad att han bestämde sig för att ta en närmare titt och bemödade sig att presentera sig för henne o.s.v.
När hon sedan slutat för dagen kan han ta kontakt utan att väcka hennes misstankar. Kanske pratade de en stund innan hon (eller han) skickade sms:et.
Kanske lyckades han t.o.m. locka med henne att titta på något, t. ex. i en lada?
2015-06-20, 13:42
Medlem
sinfons avatar
Sötrolig vine med Lisa som jag inte sett länkas tidigare: https://vine.co/v/hDA1IJXrHXx
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det kan vara som du skriver, men det räcker med att en ung flicka på 17 år hittas död för att man ska börja gråta, och bli berörd. Särskilt för de personer som har letat länge, och hittar henne.

Det är även vanligt att människor som blir enormt arga, men tvingas hålla tillbaka känslorna, tex. för att de intervjuas av media, kan känna sig ansatta och förtvivlade till den grad att de blir gråtmilda. Det verkar dock lämnas ute från spekulationerna i denna tråd - ilskan som många måste känt när de fick reda på att flickan bragts om livet. Det är inte bara sorg som kan kännas i ett sådant läge.
Citat:
Ja just detta med nycklar är sanslöst intressant. Det finns ju flera byggnader på Martorp
där förmodade BO hittades. Hur många hade nyckeln till den dörr som finns till vänster om dörrarna in till maskinhallen. Det kan man fråga sig?
http://imengine.hall.infomaker.io/imengine/image.php?uuid=06ec7ec0-e99c-4322-895a-36f56ee13f28&type=preview&source=false&function=ha rdcrop&width=880&height=587&q=80

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in